قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۱/۰۳/۲۹

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۱/۰۳/۲۹

قیمت بیت کوین امروز ۲۹ خردادماه با ۷.۹۱ درصد کاهش نرخ به ۱۸,۸۶۰ دلار معادل ۶۱۶,۷۲۷,۲۸۴ تومان رسید.

کد خبر : ۱۰۷۹۱۲
بازدید : ۴۱۵

فرادید | بیت کوین با ریزش شدیدی همراه شد. امروز ۲۹ خردادماه قیمت بیت کوین با کاهش ۷.۹۱ درصد به ۱۸,۸۶۰ دلار معادل ۶۱۶,۷۲۷,۲۸۴ تومان رسید.

به نظر نمی‌رسد که روند سقوط بازار به پایین‌ترین سطح خود رسیده باشد چرا که ساعاتی قبل بیت کوین حمایت ارزنده ۲۰,۰۰۰ دلار را از دست داد و به پایین‌ترین سطح چند سال اخیر رسید.

به گزارش فرادید؛ همانطور که می‌دانید، بعد از این که گزارش نرخ تورم آمریکا منجر به آغاز روندی نزولی در بازار‌های جهانی شد، بیت کوین از حدود ۳۰ هزار دلار ابتدا تا مرز ۲۳,۰۰۰ دلار کاهش یافت. ولی چند روز بعد، وضعیت بدتر شد و بیت کوین چند بار حمایت بحرانی ۲۰ هزار دلار را تاچ کرد.

تا روز جمعه، بیت کوین به نوعی بالاتر از ۲۰,۰۰۰ دلار باقی مانده بود، اما مشخص بود که دیر یا زود به زیر این سطح خواهد رسید و همانطور که قبلاً گفتیم، این اتفاق چند ساعت پیش افتاد و به این ترتیب، قیمت بیت کوین به زیر بالاترین سطح قیمت سال ۲۰۱۷ سقوط کرد.

با افت امروز، بازدهی هفتگی بیت کوین به منفی ۳۲ درصد رسید. ارزش معاملات بیت کوین طی شبانه روز گذشته ۳۲ میلیارد دلار بوده که در مقایسه با روز‌هایی که افت قیمت شدید رخ می‌دهد، ارزش معاملات پایین محسوب می‌شود.

در روز‌هایی که افت قیمت شدید رخ می‌دهد، ارزش معاملات به شکل چشمگیری افزایش می‌یابد، اما این بار چنین اتفاقی رخ نداده است.

شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز عدد ۶ را نمایش می‌دهد. این عدد نشان دهنده وجود ترس شدید در بازار است. تا به حال تنها یک بار پیش آمده که شاخص ترس و طمع بیت کوین به عدد ۵ برسد و امروز شاخص ترس و طمع تنها یک رقم بالاتر از این کف تاریخی است. در حال حاضر بیت کوین در یکی از بحرانی‌ترین موقعیت‌های تاریخ خود به سر می‌برد.

مجری شبکه خبری CNBC، جیم کرامر، بر این باور است که بیت کوین احتمالا تا کانال ۱۲ هزار دلاری سقوط کند. جیم کرامر در مورد بیت‌کوین گفت: "من فکر می‌کنم قیمت بیت‌کوین به ۱۲ هزار دلار می‌رسد. " وی بر این باور است که ریزش قابل توجه بیت‌کوین پیش از صعود چشمگیر یک اتفاق طبیعی است.

در نهایت، کرامر اظهار کرد که امکان ریزش بیت‌کوین تا کانال ۱۲ هزار دلار وجود دارد؛ سطحی که پیش از این ریزش نیز مشاهده شده بود.

کرامر در مصاحبه‌های قبلی خود اظهار داشت که معتقد است بیت‌کوین و اتریوم «مشروع‌ترین» ارز‌های دیجیتال هستند و گفت تا زمانی که مردم آن‌ها را دارایی‌های بدون ریسک تلقی نمی‌کنند، باید اجازه داشته باشند روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

علیرغم احساسات نزولی گسترده‌ای که تمام بازار‌های کریپتو را فراگرفته است، دیدگاه آدام بک (Adam Back) همچنان نسبت به این دارایی صعودی است و معتقد است که بیت کوین تا پایان سال ۱۰۰ هزار دلار را تاچ خواهد کرد. مایک نووگراتز نیز گفته است که بیت کوین از بین نمی‌رود، اما خروج از رکود اخیر به زمان زیادی نیاز دارد.

این درحالی است که بعد از شبکه سلسیوس، بابل فاینانس (Babel Finance) نیز پس از اعلام مشکلاتی در زمینه نقدینگی، قابلیت برداشت خود را تا اطلاع ثانوی متوقف کرده است

قیمت بیت کوین

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید