قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۱/۰۳/۳۰

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۱/۰۳/۳۰

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۳۰ خردادماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۸۴۴ دلار و ۶۵ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۷۹۵۷
بازدید : ۳۹۳

فرادید | صعود قیمت طلا در بازار ادامه دار شده است. امروز ۳۰ خردادماه قیمت هراونس طلای جهانی در بازار با افزایش ۵.۱۸ درصد به ۱۸۴۴ دلار و ۶۵ سنت رسید.

طلا در هفته گذشته با انعطاف پذیری و ثبات خود پس از افزایش ۰.۷۵ درصدی نرخ سود از سوی فدرال رزرو، بازار‌ها را شگفت زده کرد. با این حال تحلیلگران رشد قیمت طلا را در کوتاه مدت را پیش بینی نمی‌کنند.

به گزارش فرادید؛ واکنش این فلز گرانبها به تصمیم فدرال رزرو برای افزایش ۷۵ واحد پایه - بزرگترین افزایش از سال ۱۹۹۴ - بسیار دلگرم کننده بوده است. پس از تحلیل اطلاعات، بازار سهام با افت شدید روبرو شد، در حالی که طلا در روز پنجشنبه حدود ۴۰ دلار افزایش یافت.

فدرال رزرو نرخ بهره هدف خود را سه چهارم درصد افزایش داده است تا به بالاترین تورم مشاهده شده از اواخر سال ۱۹۸۱ رسیدگی کند، در حالی که پیش‌بینی کند اقتصاد و افزایش بیکاری در ماه‌های آینده را پیش‌بینی می‌کند. پایین‌آوردن قیمت‌ها نگرانی‌های همیشگی بود که سخت‌تر شدن شرایط پولی می‌تواند اقتصاد را به سمت رکود بکشاند.

تحلیلگران توضیح داده‌اند که بازار طلا گرفتار یک جنگ طناب کشی شده‌است، زیرا فدرال رزرو تلاش می‌کند تا با کاهش سریع نرخ‌های بهره، اقتصاد را خنک کند. روز چهارشنبه، بانک مرکزی ایالات متحده نرخ بهره را ۷۵ واحد افزایش داد که بزرگترین افزایش آن در ۲۸ سال گذشته است.

این افزایش در حالی اتفاق افتاد که پیش‌بینی‌های به‌روزرسانی شده کمیته نشان می‌دهد که نرخ بهره تا پایان سال به طور بالقوه ۳.۵ درصد افزایش می‌یابد.

دیوید مدن، تحلیلگر بازار در Equity Capital گفت: «طلا در محدوده‌ای در حال نوسان است و من پیش بینی نمی‌کنم که به این زودی‌ها کاهش یابد. نرخ بهره در حال افزایش است و این موضوع تاثیر منفی بر قیمت طلا دارد، اما همین تاثیر منفی را بر روی بازار‌های سهام هم داشته است. سرمایه گذارانی که از بازار‌های سهام فرار می‌کنند احتمالاً می‌خواهند بخشی از سرمایه خود را با طلا محافظت کنند.»

تحلیلگران همچنین خاطرنشان می‌کنند که تورم، که فدرال رزرو آن را بزرگترین تهدید برای اقتصاد می‌داند، قیمت طلا را بالا نگه می‌دارد.

اگرچه طلا به عنوان دارایی امن تلقی می‌شود، برخی از تحلیلگران همچنین هشدار می‌دهند که سقوط در بازار‌های سهام می‌تواند در کوتاه مدت بر علیه این فلز گرانبها عمل کند چرا که سرمایه‌گذاران ممکن است مجبور شوند دارایی‌های طلای خود را نقد کنند تا نیاز‌های حاشیه را برآورده کنند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید