قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۱۰/۰۳/۳۱

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۱۰/۰۳/۳۱

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۳۱ خردادماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۸۳۴ دلار و ۴۱ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۸۰۰۱
بازدید : ۴۵۸

فرادید | قیمت طلا روی خط نوسان حرکت می‌کند. امروز ۳۱ خردادماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با کاهش ۳.۶۸ به ۱۸۳۴ دلار و ۴۱ سنت رسید. این درحالی است که در ۲۴ ساعت گذشته بالاترین قیمت برای طلا ۱۸۴۲ دلار و ۱۱ سنت ثبت شده است.

البته قابل ذکر است که دیروز اونس طلا با کاهش شاخص دلار، وارد روند صعودی شد. معاملات آتی طلا با ۰.۳۴ درصد افزایش به ۱۸۴۶.۸۰ دلار رسید. بازار‌های آمریکا ابتدای این هفته را در تعطیلی به سر بردند.

به گزارش فرادید؛ مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد بازار سیتی ایندکس به رویترز گفت: «امروز در آمریکا تعطیل رسمی است، قاعدتا نوسانات بازار اندک خواهد بود، بنابراین حرکت طلا بدون کاتالیزور جدید دشوار می‌شود.»

بازار‌های آسیایی به دلیل نگرانی از اینکه سیاست‌های پولی بانک‌های مرکزی قدرت‌های بزرگ اقتصادی جهان سختگیرانه‌تر شده و رشد اقتصادی را کاهش دهد، افت کرده‌اند. فدرال رزرو آمریکا هفته گذشته بزرگ‌ترین افزایش نرخ بهره خود را در بیش از ربع قرن اخیر برای جلوگیری از افزایش تورم تصویب کرد.

مجموعه‌ای از اقدامات غافلگیرکننده برخی از بزرگ‌ترین بانک‌های مرکزی جهان در مورد تورم سرسام‌آور نگران‌کننده است. اکنون، گروه رو به رشدی از سرمایه‌گذاران از سیاست‌گذاران می‌خواهند تا برای پایان دادن به عدم اطمینان به سرعت حرکت کنند.

بر اساس گزارش رویترز، اگرچه شمش اغلب به عنوان یک پوشش تورم در نظر گرفته می‌شود، نرخ بهره بالاتر و بازده اوراق قرضه هزینه فرصت نگهداری طلا را افزایش می‌دهد که هیچ بازدهی ندارد.

کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management، گفت: «با در نظر گرفتن همه موارد موجود، عملکرد طلا قابل توجه بوده‌است. من از عملکرد قیمت آن در این هفته دلگرم هستم. طلا دقیقاً همان کاری را انجام می‌دهد که انتظار می‌رود؛ یعنی ارزش آن در برابر سایر ارز‌ها به جز دلار آمریکا در حال افزایش است.»

با این وجود، سیزینسکی افزود که در کوتاه مدت نسبت به قیمت طلا بی طرف است، زیرا قیمت‌ها بین حمایت ۱۸۰۰ دلار و مقاومت ۱۸۸۰ دلار در هر اونس باقی می‌مانند

آدام باتن، استراتژیست ارشد ارز در Forexlive.com گفت: «در جریان نزولی حال حاظر، جایی برای پنهان شدن وجود ندارد.» او افزود «با این وجود، طلا همچنان بهتر از بسیاری از دارایی‌ها عمل می‌کند و زمانی که فدرال رزرو روند افزایش نرخ بهره را متوقف کند یا دولت‌ها دوباره شروع به هزینه کردن کنند، قیمت طلا به ۲۰۰۰ دلار خواهد رسید.»

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید