قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۱/۰۴/۰۲

قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۱/۰۴/۰۲

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۲ تیرماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۸۳۳ دلار و ۱۲ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۸۰۶۶
بازدید : ۴۶۵

فرادید | طلا همچنان در مدار نوسان قیمتی حرکت می‌کند. امروز ۲ تیرماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با کاهش ۴.۷۷ درصد به ۱۸۳۳ دلار و ۱۲ سنت رسید.

البته باید توجه داشت که قیمت اونس طلا در روز چهارشنبه در معاملات بازار آمریکا اندکی افزایش یافت. این رویداد تحت تاثیر انتشار سخنرانی اخیر جروم پاول رئیس فدرال‌رزور ودر پی آن افت شدید بازدهی خزانه داری آمریکا و شاخص دلار آمریکا به وقع پیوست. با این حال، با کاهش شدید قیمت نفت خام،‌ای پیامد‌ها محدود شد.

به گزارش فرادید؛ دلار تقویت شد و شمش با قیمت دلار برای خریداران سایر ارز‌ها را گرانتر کرد. اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز، اظهار کردند که فدرال رزرو احتمالا ۷۵ واحد پایه دیگر افزایش نرخ بهره را در ماه جولای ارائه خواهد کرد و به دنبال آن در سپتامبر ۵۰ واحد درصد افزایش خواهد یافت و حداکثر تا نوامبر به یک چهارم درصد کاهش نخواهد یافت.

نرخ بهره بالاتر و بازده اوراق قرضه هزینه فرصت نگهداری طلا را افزایش می‌دهد که هیچ بازدهی ندارد. بازدهی اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده نیز افزایش یافت و باعث شد که شمش جذاب کمتری داشته باشد.

اگر حرکت صعودی وجود نداشته باشد، قیمت می‌تواند سود را کاهش دهد و حمایت ۱۸۲۵ دلاری را آزمایش کند. حمایت اصلی بعدی نزدیک به سطح ۱۸۲۰ دلار است که زیر آن حتی می‌تواند ۱۸۰۰ دلار را آزمایش کند.

به نقل از رویترز، دو سیاست‌گذار بانک مرکزی اروپا گفتند که دولت‌های منطقه یورو نباید انتظار حمایت بی قید و شرط بانک مرکزی اروپا برای جلوگیری از افزایش بیش از حد هزینه‌های استقراض برای بدهکارترین کشور‌ها را داشته باشند.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید