درگذشت بازیگر سریال «سلمان فارسی»

درگذشت بازیگر سریال «سلمان فارسی»

رستم که به عنوان تاثیرگذارترین بازیگر تونسی نسل خود شناخته می‌شود، از وقتی در فرانسه تحصیل می‌کرد شروع به بازیگری کرد و به عنوان مجری در تئاتر ملی مردم کار کرد.

کد خبر : ۱۰۸۲۷۱
بازدید : ۲۱۴۴

وزارت فرهنگ تونس اعلام کرد هشام رستم که در آثار بین‌المللی، چون فیلم «بیمار انگلیسی» و سریال ایرانی «سلمان فارسی» بازی کرده بود دیروز سه‌شنبه ۲۸ ژوئن درگذشت.

علت درگذشت او طبیعی اعلام شده است. رستم که به عنوان تاثیرگذارترین بازیگر تونسی نسل خود شناخته می‌شود، از وقتی در فرانسه تحصیل می‌کرد شروع به بازیگری کرد و به عنوان مجری در تئاتر ملی مردم کار کرد.

او اواسط دهه ۱۹۷۰ وارد سینما شد و در ده‌ها فیلم تونسی، فرانسوی، ایتالیایی، انگلیسی و آلمانی جلوی دوربین رفت. فیلم کمدی «پاپاراتزی» محصول ۱۹۹۸ ساخته الن بربریان و درام «طلای سیاه» محصول ۲۰۱۱ و ساخته ژان ژاک آنو که در تونس فیلمبرداری شدند از جمله این فیلم‌ها هستند.

او نخستین بار در جشنواره فیلم کن ۱۹۸۹ در بخش نوعی نگاه با فیلم «نعل اسب‌های طلایی» دیده شد. رستم سال ۱۹۸۸ به زادگاهش بازگشت و در مجموعه‌ای از فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی داخلی نقش‌آفرینی کرد. او در دو فصل مدیریت جشنواره تئاتر کارتاژ را نیز برعهده داشت.

رستم به لطف پدربزرگ مادری‌اش که او را مدام به دیدن نمایش می‌برد از کودکی به بازیگری علاقه‌مند شد. او که در خانواده‌ای ترک‌تبار در لامارسای تونس متولد شده بود، مدرک دانشگاهی‌اش را از کالج صدیقی تونس دریافت کرد و برای تکمیل تحصیلاتش راهی فرانسه شد و در رشته ادبیات از دانشگاه سوربن پاریس فارغ التحصیل شد و چند سال هم آنجا اقامت گزیده بود.

رستم تابستان و پائیز ۹۹ در ایران اقامت داشت و نقش یکی از رهبران دیرانی منطقه شامات را در فصل بیزانس سریال «سلمان فارسی» به کارگردانی داوود میرباقری بازی کرد. این بازیگر سرشناس تونسی در کنار بازیگرانی از مراکش، یونان و ارمنستان از جمله بازیگران خارجی این سریال محسوب می‌شد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید