قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۱/۰۴/۱۳

قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۱/۰۴/۱۳

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۱۳ تیرماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۸۱۲ دلار و ۶۳ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۸۳۷۵
بازدید : ۵۲۲

فرادید | نوسان قیمت طلا در کانال ۱۸۰۰ ادامه دارد. امروز ۱۳ تیرماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با افزایش ۱.۸۲ درصد به ۱۸۱۲ دلار و ۶۳ سنت رسید.

قیمت طلا می‌تواند به زیر ۱۸۰۰ دلار در هر اونس سقوط کند، زیرا احساسات در بازار همچنان به شیب اندکی نزولی ادامه می‌دهد. با این حال، تحلیلگران بازار انتظار هیچ مسیر عمده‌ای را برای طلا ندارند، زیرا این فلز گرانبها همچنان پابرجاست و با افزایش نرخ بهره در سراسر جهان مواجه است.

به گزارش فرادید؛ اگرچه احساسات سرمایه گذاران خرد در پایین‌ترین حد چند ساله باقی مانده است، نرخ مشارکت نیز همینطور است. تحلیلگران خاطرنشان کرده اند که علاقه سرمایه گذاران به طلا اخیراً با تثبیت قیمت‌ها کاهش یافته است.

این هفته ۱۶ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. از میان شرکت‌کنندگان، پنج تحلیلگر، معادل ۳۱ درصد، هفته آتی طلا رامثبت، هفت تحلیلگر معادل ۴۴ درصد این هفته را منفی و چهار تحلیلگر بر این باورند که در این مدت نوسان چندانی را شاهد نخواهیم بود.

تحلیلگران اشاره کرده‌اند که علاقه سرمایه‌گذاران به طلا اخیرا با تثبیت قیمت‌ها کاهش یافته است. به گفته برخی از تحلیلگران، قیمت طلا همچنان با مشکل مواجه خواهد شد، زیرا فدرال رزرو در تلاش جهانی برای افزایش نرخ بهره است.

انتظار می‌رود بانک مرکزی ایالات‌متحده در اواخر این ماه نرخ بهره را ۷۵ واحد افزایش دهد، اما فدرال رزرو تنها بانک مرکزی نیست که به دنبال تشدید سیاست‌های پولی خود است.

آدریان دی، رئیس مدیریت دارایی آدریان دی گفت که در شرایط کنونی، طلا بیش از حد فروخته می‌شود و باید جهش شود. بانک‌های مرکزی با این انتخاب مواجه خواهند شد که به منظور کاهش تورم، یا سوق دادن اقتصاد‌ها به سمت رکود، به تشدید انقباضات ادامه دهند.

ایالات متحده ممکن است در حال حاضر در این مسیر باشد. دی گفت: در آن نقطه، اکثر آن‌ها انقباض خود را کند می‌کنند یا اگر شرایط اقتصادی به اندازه کافی بد شود، مسیر خود را معکوس می‌کنند. اگر فدرال رزرو و سایر بانک‌ها تلاش‌های خود را برای کنترل تورم کنار بگذارند، این امر برای طلا بسیار مثبت خواهد بود.

مارک چندلر، مدیر عامل Bannockburn Global Forex گفت: او همچنین به دنبال افزایش قیمت طلاست. با این حال، او به این فلز گرانبها خوشبین نیست.

دانیل پاویلونیس، کارگزار ارشد کالا در RJO Futures گفت: طلا همچنان آنچه را که باید انجام می‌دهد. با وجود تمام مشکلات افزایش نرخ بهره، طلا جایگاه خود را حفظ کرده است. قیمت پایین‌تر است، اما خراب نشده است.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید