قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۱/۰۴/۲۷

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۱/۰۴/۲۷

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۲۷ تیرماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۷۱۳ دلار و ۱۴ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۸۷۸۳
بازدید : ۵۵۷

فرادید | طلا در مسیر صعودی حرکت می‌کند و امیدوار است به مرز ۱۷۲۰ دلار برسد. امروز ۲۷ تیرماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با افزایش ۵.۴۴ درصد به ۱۷۱۳ دلار و ۱۴ سنت رسید.

طلا درهفته گذشته روز‌های سختی راسپری کرد. تداوم رشد شاخص دلار و انتظارات از نرخ بهره بالاتر بهره در آمریکا، موجب شد سرمایه گذاران تا حدودی از پناه‌گاه سنتی خود خارج شوند. در هفته جاری تحلیلگران پیش بینی می‌کند همچنان طلا در کانال۱۷۰۰ دلاری باقی بماند.

به گزارش فرادید؛ طلا در بازار‌های جهانی هفته را با کاهش بیش از ۲ درصدی به پایان رساند و پنجمین هفته متوالی افت خود را تجربه کرد. از ابتدای سال ۲۰۲۲ تا امروز، طلا حدود ۷ درصد کاهش یافته است.

محرک اصلی کاهش ۴۰ دلاری طلا در این هفته، انتشار گزارش نرخ تورم آمریکا نشان از آن داشت که این نرخ بیشتر از پیش‌بینی‌ها برای این ماه بود.

دانیل هاینس، استراتژیست ارشد ANZ درباره سقوط اخیر طلا تاکید کرد: «در این ایام سرمایه‌گذاران از فلز گرانبها دوری کردند و خطر کاهش ریسک در بازار‌ها دیده شد.»

استفان اینس، شریک مدیریت دارایی SPI گفت: بازار پس از انتشار نرخ تورم دانشگاه میشیگان در روز جمعه، ایده افزایش ۱۰۰ واحدی نرخ را کنار گذاشت.

فرانک مک گی، فروشنده فلزات گرانبها در Alliance Financial گفت که او انتظار دارد قیمت طلا کاهش یابد، زیرا معامله گران بیشتری مجبور به نقد کردن پوزیشن‌های های طلای زیانده خود هستند.

کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management گفت که نسبت به طلا بی طرف است. او گفت: «این بیشتر یک نظر تکنیکال است، زیرا طلا در RSI بیش از حد فروخته‌می‌شود و در آستانه جهش است، اما در حال حاضر نمی‌توان حمایت ۱۶۶۰ تا ۱۶۷۵ دلاری را رد کرد.»

مارک چندلر، مدیر عامل بنوکبرن گلوبال فارکس گفت که او همچنین در حال بررسی است تا ببیند آیا قیمت طلا سطوح حمایتی عمده را حفظ خواهد کرد یا خیر. وی افزود: طلا پنجمین هفته زیان خود را می‌بیند که طولانی‌ترین روند شکست در چند سال اخیر است.

طلا پس از سقوط کوتاه مدت به زیر ۱۷۰۰ دلار همچنان نزولی به نظر می‌رسد.

قیمت طلا

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید