عوارض دوز چهارم واکسن کرونا بیشتر است!

عوارض دوز چهارم واکسن کرونا بیشتر است!

واکنش‌های سیستم ایمنی بدن پس از دریافت واکسن، نشان‌دهنده این است که سیستم ایمنی بدن‌مان در حال مبارزه با عفونت است؛ چه این عفونت در اثر بیماری واقعی باشد، چه ناشی از واکسن.

کد خبر : ۱۰۸۸۶۱
بازدید : ۷۳۵

بررسی‌ها نشان داده که واکسن‌های یادآور اگر چه از افراد در برابر ابتلا به بیماری کرونا و عوارض وخیم آن محافظت می‌کنند، بیش از واکسن اولیه عوارض جانبی دارند.

در واقع به نظر می‌رسد هر چه تعداد واکسن‌های یادآور بیشتر می‌شود، عوارض جانبی آن‌ها هم بیشتر می‌شود. این موضوع به این دلیل است که سیستم ایمنی بدن با هر بار تزریق واکسن، شدت عمل بیشتری در برابر ویروس از خود نشان می‌دهد.

به گزارش خبرآنلاین بنا به گفته محققان، واکنش‌های سیستم ایمنی بدن پس از دریافت واکسن، نشان‌دهنده این است که سیستم ایمنی بدن‌مان در حال مبارزه با عفونت است؛ چه این عفونت در اثر بیماری واقعی باشد، چه ناشی از واکسن.

به همین ترتیب دوز چهارم واکسن کرونا هم عوارض جانبی متعددی دارد که از علایم خفیف آن می‌توان به خستگی، تورم غدد لنفاوری، سردرد، درد مفاصل و ماهیچه‌ها، اسهال، تهوع، استفراغ، تب و لرز یا درد در محل تزریق اشاره کرد. این عوارض، کوتاه‌مدت (یک یا دوروزه) هستند و البته تمامی عوارض در یک فرد بروز نمی‌کنند.

منبع: medicalnewstoday

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید