هادی حجازی‌فر؛ جدی، بامزه و متفاوت در «دوزیست»

هادی حجازی‌فر؛ جدی، بامزه و متفاوت در «دوزیست»

نویسنده، کارگردان و بازیگر سینما با ۲ فیلم تحسین شده «آتابای» و «موقعیت مهدی» حضور موفقی روی پرده داشته و با نقشی متفاوت در «دوزیست» نیز در راه است

کد خبر : ۱۰۸۸۸۲
بازدید : ۲۰۳۰

مائده کاشیان | یکی از بازیگرانی که مدتی ا‌ست حضور پررنگی روی پرده سینما دارد، هادی حجازی‌فر است. او آذر ۱۴۰۰، در مقام نویسنده و بازیگر فیلم «آتابای» ساخته نیکی کریمی، به سینما آمد و پس از آن به عنوان کارگردان، فیلم نامه نویس و بازیگر با «موقعیت مهدی» در جمع فیلم‌های اکران نوروز حضور داشت.

حجازی‌فر از یک هفته قبل با «آتابای» به سینما آنلاین فیلیمو آمده و از دوشنبه هفته جاری نیز با «موقعیت مهدی» در تلوبیون پلاس دیده شده. این بازیگر از نیمه تیرماه فیلم «پیتوک» کاری از سید مجید صالحی را روی پرده سینما در حال اکران دارد و با فیلم «دوزیست» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد هم در راه سینماست.

نمایش این فیلم از ۱۹ مردادماه آغاز می‌شود، به این ترتیب حجازی‌فر با «دوزیست» حضور خود را در سینما تمدید خواهد کرد. هادی حجازی‌فر از اکران «آتابای» تا نمایش «دوزیست» در مردادماه، توانایی خود را در جایگاه‌های مختلف مانند فیلم نامه نویس، کارگردان و بازیگر اثبات کرده و ماه‌های پر از موفقیتی را پشت سر گذاشته است.

به بهانه اکران آنلاین فیلم نیکی کریمی و اولین ساخته حجازی‌فر و همچنین نمایش «دوزیست» به زودی، مروری داشتیم بر آن چه در این مدت بر او گذشته و احتمالا خواهد گذشت.

نویسنده و بازیگر خوب «آتابای»

هادی حجازی‌فر با فیلم «آتابای» فعالیت خود در عرصه‌های دیگر غیر از بازیگری را رسما آغاز کرد. او در اولین تجربه فیلم نامه نویسی‌اش، از شناختی که درباره زادگاهش خوی داشت استفاده کرد و راوی برشی از زندگی شخصیتی به نام «کاظم» شد که در روستای پیرکندی شهرستان خوی زندگی می‌کرد. او برای شخصیت پردازی این کاراکتر و نمایش احوالات او نیز از تجربه‌های خود و همکلاسی‌هایش در دوران دانشگاه بهره برد.

«آتابای» در نشان دادن درونیات «کاظم» موفق است. این شخصیت به عنوان فردی که شکست در رابطه عاشقانه‌اش، خودکشی خواهرش و وضعیت خانوادگی او تاثیر منفی بر زندگی او گذاشته، نزد مخاطب پذیرفته می‌شود و تماشاگر به خوبی او را درک می‌کند.

هادی حجازی‌فر علاوه بر نویسنده، به عنوان بازیگر نیز به همراهی مخاطب با «کاظم» کمک می‌کند. او با نشان دادن ناامیدی و درون آشفته کاراکترش، تصویری باورپذیر از او می‌سازد.

پنجمین ساخته نیکی کریمی در مدت اکران حدود پنج میلیارد و ۵۸۴ میلیون تومان فروخت. این فیلم در سی‌وهشتمین جشنواره فجر رونمایی و با استقبال منتقدان مواجه شد. «آتابای» در بخش بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین نقش مکمل مرد، بهترین فیلم برداری و بهترین موسیقی متن نامزد دریافت جایزه بود و به این ترتیب اولین فعالیت جدی حجازی‌فر در زمینه فیلم نامه نویسی و همکاری او با نیکی کریمی با واکنش‌های مثبتی روبه‌رو شد.

روایت دوست داشتنی از شهید باکری

پس از تجربه موفقیت‌آمیز «آتابای»، هادی حجازی‌فر تصمیم گرفت اولین اثر خود را در مقام کارگردان جلوی دوربین ببرد. او در اولین تجربه سراغ پروژه سخت و سنگینی رفت و مینی سریال «عاشورا» را تولید کرد.

حجازی‌فر در این مجموعه بخش‌هایی از زندگی شهید مهدی باکری و همچنین فداکاری‌های لشکر ۳۱ عاشورا به فرماندهی این شهید، عملیات خیبر و عملیات بدر را روایت کرده است. ابتدا پیشنهاد بازی در نسخه سینمایی این پروژه با حجازی‌فر مطرح می‌شود، اما او تصمیم می‌گیرد در شرایطی نقش شهید مهدی باکری را ایفا کند که خودش فیلم را کارگردانی کند.

به این ترتیب تولید و بازی در «موقعیت مهدی» به هادی حجازی‌فر واگذار می‌شود و او پس از دو سال سخت و پرزحمت، با وجود موانع و مشکلاتی که برای تامین لوکیشن و تجهیزات لازم برای فیلم وجود داشت، این پروژه را به سرانجام می‌رساند و فیلم «موقعیت مهدی» و مینی سریال «عاشورا» حاصل تلاش‌های او و گروهش می‌شود.

هنوز نسخه سریالی این فیلم پخش نشده، اما حجازی‌فر در نسخه سینمایی این پروژه موفق می‌شود زندگی عاشقانه و خانوادگی شهید مهدی باکری را به تصویر بکشد. او به جای یک قهرمان شعاری و باورناپذیر، یک قهرمان ملی فداکار خلق می‌کند. مخاطب شهید باکری را در زندگی خانوادگی‌اش، به عنوان همسر و برادری صبور می‌پذیرد و در میدان جنگ نیز شاهد حضور فرمانده‌ای شجاع، مدیر و اهل عمل است.

فیلم با نمایش هر دو وجه این شخصیت، تماشاگر را تحت تاثیر قرار می‌دهد و گرفتار اغراق و اضافه‌گویی نمی‌شود. «موقعیت مهدی» ۱۲ میلیارد و ۵۸۷ میلیون تومان فروش داشت و با استقبال تماشاگران مواجه شد. البته که پخش تیزر‌های فیلم در تلویزیون هم در فروش خوب فیلم سهم مهمی داشت.

جایزه بهترین فیلم جشنواره چهلم فجر نصیب «موقعیت مهدی» شد و حجازی‌فر نیز با این فیلم در جمع نامزد‌های بهترین کارگردانی حضور داشت. جایزه بهترین فیلم اول هم به او اهدا شد.

جدی، بامزه و متفاوت در «دوزیست»

فیلم «دوزیست» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد اوایل سال ۹۸ جلوی دوربین رفت و همان سال در سی‌وهشتمین جشنواره فجر رونمایی شد. شیوع کرونا و گیشه سوت و کور سینما‌ها باعث شد نمایش این فیلم به تعویق بیفتد.

اکنون قرار است این فیلم از ۱۹ مردادماه روی پرده سینما‌ها اکران و هادی حجازی‌فر با یکی از نقش‌های متفاوت کارنامه خود دیده شود. این فیلم درباره سه دوست با بازی جواد عزتی، پژمان جمشیدی و هادی حجازی‌فر است که در یک گاراژ قدیمی زندگی می‌کنند.

ورود یک دختر به خانه آن‌ها، زندگی این سه دوست و روابط‌شان با یکدیگر را تحت تاثیر قرار می‌دهد. هادی حجازی‌فر در «دوزیست» نقش شخصیتی به نام «حمید» را ایفا کرده است. این کاراکتر خصوصیت کاملا منفی ندارد، اما فردی آب زیرکاه و با سیاست است. شخصیت او در عین حال که کاملا جدی است، اما بامزه است و رگه‌هایی از کمدی دارد. حجازی‌فر جزو بازیگرانی ا‌ست که از پس ایفای نقش‌های جدی، اما بامزه برمی‌آید و در این فیلم هم از جدیت چهره خود استفاده خوبی کرده است.

علاوه بر نقش هادی حجازی‌فر، گریم این بازیگر نیز با دیگر کاراکتر‌هایی که تا به حال بازی کرده متفاوت است. او معمولا با ریش و سبیل در فیلم و سریال‌ها دیده شده، اما چهره‌اش در «دوزیست» بدون ریش و سبیل و همچنین با کلاه گیس، متفاوت شده است.

این فیلم جزو بهترین آثار کارنامه هادی حجازی‌فر به حساب نمی‌آید، اما او با چهره جدید و بازی خوب خود در فیلم، شانس زیادی برای جلب توجه مخاطبان دارد، بنابراین احتمالا موفقیت‌های حجازی‌فر همچنان تا اکران «دوزیست» این بار در مقام بازیگر ادامه خواهد داشت.

منبع: خراسان

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید