قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۱/۰۵/۰۵

قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۱/۰۵/۰۵

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۵ مردادماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۷۱۷ دلار و ۳۷ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۹۰۴۰
بازدید : ۵۵۹

فرادید | نوسانات قیمت طلا در کانال ۱۷۰۰ ادامه دارد. امروز ۵ مردادماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با کاهش ۰.۱۷ درصد به ۱۷۱۷ دلار و ۳۷ سنت رسید.

دیروز اعلام شد که شاخص مصرف کننده آمریکا نسبت به پیش‌بینی‌ها در ماه ژوئن حدود ۲ درصد کاهش یافته و به ۹۵.۷ رسیده است. به گفته اقتصاددانان، کاهش این شاخص می‌تواند مبین تداوم رکود باشد.

به گزارش فرادید؛ دیروز بازار طلا به دنبال انتشار این داده ها، شاهد حرکت کاهشی تازه‌ای بود. انتظار می‌رود بانک مرکزی ایالات‌متحده در پایان نشست خود، امروز چهارشنبه نرخ بهره را ۷۵ واحد افزایش دهد. افزایشی به این بزرگی عملا حمایت از اقتصاد دوران همه‌گیری را از بین می‌برد.

مارتینز کازاکس، رئیس بانک مرکزی لتونی در مصاحبه با بلومبرگ گفت: در همین حال، ممکن است بانک مرکزی اروپا پس از افزایش نیم واحدی اولیه خود در هفته گذشته، با افزایش شدید نرخ بهره کار نکند. افزایش نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری شمش غیر بازده را افزایش می‌دهد.

بسیاری از تحلیلگران گفته‌اند که معامله طلا به یک بازی جذاب و صعودی تبدیل شده‌است، زیرا احساسات و موقعیت‌های سوداگرانه به پایین‌ترین سطح خود سقوط کرده‌اند. در عین حال، بسیاری از تحلیلگران از قدرت فعلی دلار آمریکا که شاهد اولین کاهش هفتگی خود در چهار هفته گذشته است، تردید دارند.

کریس وکیو، استراتژیست ارشد بازار در DailyFX.com گفت که دلار آمریکا در حال از دست دادن شتاب است، زیرا اقدامات تهاجمی فدرال رزرو در حال حاضر به طور کامل قیمت گذاری شده‌است. او اضافه کرد که رکود اقتصادی قریب الوقوع و بحران بدهی اروپا ممگن است موجبات رالی دلار آمریکا و طلا در کنار هم را فراهم کند.

برای بسیاری از تحلیلگران، بزرگترین عامل محرک قیمت طلا، دلار آمریکا است که ناشی از اقدام سیاست پولی تهاجمی فدرال رزرو است. با این حال، برخی از تحلیلگران خاطرنشان کرده اند که کند شدن فعالیت در اقتصاد ایالات متحده می‌تواند فدرال رزرو را وادار کند که موضع انقباضی خود را کاهش دهد.

قیمت طلا

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید