۷ درمان خانگیِ نیش پشه‌ها

۷ درمان خانگیِ نیش پشه‌ها

برای اثرگذاری بیشتر، برگ های تازه آویشن را ریز خرد کنید و بگذارید 10 دقیقه روی محل نیش پشه بماند.همچنین می توانید با جوشاندن آب و اضافه کردن چند شاخه آویشن، مایع غلیظی درست کنید و روی محل نیش بمالید.

کد خبر : ۱۰۹۱۵۰
بازدید : ۴۶۱

نیش پشه معمولا خطری برای سلامت افراد ندارد اما با استفاده از برخی روش های خانگی می توان آن را درمان کرد
به گزارش بهداشت نیوز، یکی از نشانه‌های گرم شدن هوا ،حمله پشه‌ها و نیش زدن آن‌هاست.

اگرچه نیش پشه‌ها اغلب بی ضرر است، اما برخی از آن‌ها می تواند بیماری‌های خطرناکی چون مالاریا، تب زیکا، تب دنگی و تب زرد ایجاد کند.

بنابراین اگر پشه شما را نیش زد و علایم آلرژیک مانند کهیر، مشکل در تنفس یا تورم گلو دارید، فوری با پزشک تماس بگیرید اما اگر فقط یک برآمدگی ساده همراه با خارش و قرمزی بود در ادامه به شما درمان‌های خانگی را خواهیم گفت.

1- از بلغور جو دوسر کمک بگیرید

یک راه حل برای درمان جای نیش پشه، یکی از صبحانه های مورد علاقه شماست. بلغور جو دوسر می تواند خارش و تورم را تسکین دهد، زیرا حاوی ترکیبات خاصی است که دارای خواص ضد تحریک کننده است.

با مخلوط کردن مقادیر مساوی بلغور جو دوسر و آب در یک کاسه، خمیر جو دوسر درست کنید و آن را روی پوست تحریک شده حدود 10 دقیقه نگه دارید. سپس محل را تمیز کنید.

2- تکه های یخ خرد شده

دمای سرد و یخ می تواند التهاب را کاهش دهد. سرما همچنین پوست را بی حس می‌کند که می تواند باعث تسکین فوری اما کوتاه مدت شود. آکادمی پوست آمریکا (AAD) استفاده از یک پارچه سرد و مرطوب یا کیسه یخ را برای تسکین خارش ناشی از نیش پشه توصیه می کند. برای تسکین خارش، یک بسته یخ را 5 یا 10 دقیقه، چند بار در روز استفاده کنید.

3- ژل گیاه آلوئه ورا می تواند به شما کمک کند

آلوئه ورا یک گیاه معمولی خانگی است که کاربردهای زیادی دارد. نشان داده شده است که این ژل درد ناشی از سوختگی را کاهش می دهد و به بهبود سریع آن کمک می‌کند. این گیاه همچنین یک درمان خوب برای نیش حشرات است.

برای درمان خانگی، بخش کوچکی از گیاه را باز کنید. ژل گیاه را روی ناحیه تحریک شده بمالید و بگذارید خشک شود.

4- گیاه ریحان می تواند مفید باشد

ریحان یک سبزی معطر است که در غذاهای ایتالیایی زیاداستفاده می شود اما این تنها کاربرد این سبزی خوشبو نیست. این سبزی در درمان های گیاهی برای عفونت های پوستی استفاده می شود و آنتی اکسیدان های موجود در برگ ریحان التهاب ناشی از پشه‌ گزیدگی را کاهش می‌دهد.

5- پیاز معجزه می کند

پیاز نه تنها می‌تواند اشک را در چشمان شما بیاورد، بلکه نیش پشه را هم تسکین می دهد. آب پیاز، التهاب نیش پشه و سوزش را کاهش می‌دهد. پیاز همچنین دارای خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی طبیعی است که می تواند خطر ابتلا به عفونت را کاهش دهد.

یک تکه از پیاز را برش دهید و آن را چند دقیقه روی محل نیش قرار دهید. بعد از برداشتن پیاز، آن ناحیه را بشویید.

6- از آویشن کمک بگیرید

آویشن یک داروی طبیعی قدیمی برای مشکلات پوستی و دارای خواص ضد باکتریایی است، بنابراین می تواند به کاهش خطر تحریک و عفونت پوست در اثر نیش پشه کمک کند.

برای اثرگذاری بیشتر، برگ های تازه آویشن را ریز خرد کنید و بگذارید 10 دقیقه روی محل نیش پشه بماند.همچنین می توانید با جوشاندن آب و اضافه کردن چند شاخه آویشن، مایع غلیظی درست کنید و روی محل نیش بمالید.

7- سرکه

برای قرن ها، سرکه سیب به عنوان یک درمان طبیعی برای بسیاری از بیماری ها از عفونت‌ها گرفته تا مشکلات قند خون، مورد استفاده قرار گرفته است.

اگر در اثر نیش پشه، دچار خارش هستید، یک قطره سرکه، روی محل نیش بمالید. سرکه می تواند به کاهش احساس سوزش و خارش کمک کند اما حواستان باشد، اگر پوست تان تحریک شد ، حتما این درمان را متوقف کنید.

منبع: خراسان

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید