هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۱/۰۵/۱۰

هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۱/۰۵/۱۰

بر اساس هشدار‌های سازمان هواشناسی ایران، امروز ۱۰ مردادماه سامانه موسی در نوار شرقی کشور فعال خواهد بود.

کد خبر : ۱۰۹۱۹۷
بازدید : ۵۸۹

فرادید | با توجه به تحلیل نقشه‌های هواشناسی ایران، امروز ۱۰ مردادماه با ادامه فعالیت سامانه موسمی در برخی مناطق فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان، نیمه‌جنوبی سیستان و بلوچستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، غرب یزد و غرب و جنوب اصفهان رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

همچنین امروز در برخی مناطق اردبیل، گیلان، مازندران، آذربایجان شرقی، همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، البرز، تهران و شمال استان‌های سمنان، خراسان شمالی و خراسان رضوی نیز رگبار باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود که احتمال خیزش گردوخاک در برخی مناطق استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز وجود دارد.

به گزارش فرادید و به نقل از سازمان هواشناسی ایران، روز سه‌شنبه در برخی نقاط جنوب سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال و شرق خوزستان، غرب و جنوب فارس، ارتفاعات هرمزگان، اردبیل و دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی و چهارشنبه تا جمعه در ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات هرمزگان رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور جوی به نسبت پایدار حاکم خواهد بود.

طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل، وزش باد شدید همراه با گردوخاک ادامه خواهد داشت. از امروز تا جمعه شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

آسمان تهران فردا صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا اهواز با دمای ۴۵ و۴۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و زنجان با دمای ۱۶ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

وضعیت آب و هوای ایران

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید