شیمایِ سریال یاغی؛ فاجعه یا شاهکار؟

شیمایِ سریال یاغی؛ فاجعه یا شاهکار؟

نیکی کریمی را در «یاغی» با چتری بسیار کوتاه و رنگ پوستی زرد و تا حدی تیره می‌بینیم. مژه‌هایش ریخته و به نظر می‌رسد به جای ابرو‌ها هم با مداد توی صورتش خط کشیده است.

کد خبر : ۱۰۹۳۸۲
بازدید : ۲۱۲۳

شیما در سریال یاغی یکی از متفاوت‌ترین نقش‌هایی است که نیکی کریمی تاکنون بازی کرده است.

کریمی در این سال‌ها بیشتر در نقش زنانی ظاهر شده که ظاهری شیک داشته، اما در درون با مشکلاتی مواجه بوده‌اند. اکثر نقش‌های او به زنانی از طبقه متوسط و بالا مربوط می‌شود. این هنرمند اگرچه در اکثر موارد انتخاب‌های خوبی داشته، اما تجربه بازی در فیلم‌های ضعیف را نیز دارد.

به ویژه بازی او در دو فیلم کمدی آقای هفت‌رنگ و دو خواهر که یکی از آن‌ها کپی فیلمی ساخته شده در سال‌های دور است و دیگری تقلیدی از یک فیلم خارجی، با فیلمنامه‌های ضعیف و داستان‌های سطحی.

دو سریال ممنوعه و آقازاده کار‌های قبلی نیکی کریمی در نمایش خانگی هستند که باز هم او در نقش زنانی ظاهر شده که از رفاه برخوردارند و در واقع ویژگی‌های غافلگیرکننده در شخصیت‌شان دیده نمی‌شود و حتی از نظر گریم و ظاهر هم چندان متفاوت نیستند. با این حال او در هر دو سریال موفق بوده و هم نقش پروانه اسدزاده و هم تینا فاضلی مورد توجه قرار گرفته است.

متفاوت‌ترین نیکی کریمی تمام دوران‌ها

شیما در سریال یاغی یکی از متفاوت‌ترین نقش‌هایی است که تاکنون بازی کرده است. در پایان قسمت هشتم بود که بازی نیکی کریمی در نقش و شمایلی متفاوت شروع شد. او درهمان ابتدا با آن گریم و رفتاری که از خودش نشان داد تا حد زیادی از مختصات نقشش پرده برداشت.

نیکی کریمی را در «یاغی» با چتری بسیار کوتاه و رنگ پوستی زرد و تا حدی تیره می‌بینیم. مژه‌هایش ریخته و به نظر می‌رسد به جای ابرو‌ها هم با مداد توی صورتش خط کشیده است. چهره‌اش بی‌حالت است و نگاهش هیچ حسی را منتقل نمی‌کند. فک پایینش یک مقدار به طرف راست متمایل شده و در کل حالتی خشن به خودش گرفته است.

شیما دست به آدم ربایی زده، برای اسیدپاشی تلاش کرده و جاوید را به بازی گرفته است. او دیگر آن زن شیک پوش همیشگی نیست. چهره‌ای خشن دارد. ادبیاتش فرق کرده است. حالات چهره‌اش به کلی دگرگون شده و حس خشم و انتقام را به خوبی به بیننده القا می‌کند. کریمی در این نقش متفاوت بسیار موفق بوده و بازی خوبی داشته و نشان داده هنوز یک بازیگر تمام عیار است.

در کل ورود شیما به سریال یاغی همه ما را در برابر اتفاقی غیرمنتظره قرار داد. تردید‌های جاوید چنان تعلیقی را ایجاد کرد که نمی‌شد حتی ثانیه‌ای از این سریال را نادیده گذاشت. از یک طرف جان خواهرش عاطی در خطر بود و از طرف دیگر توان اجرای خواسته شیما را نداشت.

صحنه افشاگری جاوید در برابر بهمن خان و تلاش بهمن و رحمان برای یافتن دوربین مداربسته و ردیابی شیما بسیار جذاب روایت شد، اما اوج ماجرا وقتی بود که شیما شروع کرد به افشاگری درباره گذشته شوهر سابقش. نیکی کریمی این صحنه‌ها را واقعا زیبا بازی کرد و ما تاکنون شاهد چنین هنرنمایی ویژه‌ای از او نبودیم.

ساناز سید اصفهانی، روزنامه‌نگار نیز در تمجید این نقش نوشت: نیکی کریمی در یاغی مرا یاد جسارت رخشان بنی اعتماد می‌اندازد وقتی از چشم‌های آبی فریماه فرجامی در نرگس فاکتور می‌گیرد و لنز سیاه توی چشمخانه‌اش می‌کند. بازی استثنایی او در سریال یاغی پر از هوشمندی است.

او در یک وظیفه آگاه یا ناآگاه سردسته زنانی بود که نفر دوم یک زندگی هستند، او انتخاب کرد تا نقش‌هایی را بازی کند که تیرخلاص نامردان را نشان می‌دهد. در «یاغی» نیز چنین است، اما شرح حال او، شبیه دوزن یا واکنش پنجم نیست، بغض‌هایی که تار‌های صوتی اش را می‌لرزاند در این سریال یاغی مفقود گشته.

تنهایی شیما پای رکاب تجربه نیکی کریمی از حرفه‌اش متبلور می‌شود. از سکانس معرفی و نوع راه رفتن و نگاهش تا لحظه مرگش در فیلم تنها جلوه‌گری یک ستاره را دیدم. بازیگر زیبایی که از خیر زیبایی‌اش گذشت تا نشان دهد قدرت او در هوش و تجربه‌اش است.

او میان کارکشته‌هایی مثل پارسا پیروزفر و طنازطباطبایی و در کنار علی شادمان استثنایی و مهدی حسینی نیای با استعداد در یک زیرزمین تاریک و نمور سکاندار بهترین اجرای سکانس مربوطه ست. چه در خودنگنجیدنی! چه احیای روشنای خاطره‌ای! چه نیکی کریمی تماشایی دست مریزاد.

نظر کاربران درباره بازی نیکی کریمی چیست؟

مهسا: بازی نیکی کریمی تو این قسمت = تمام بازی‌های عمر بازیگریش

بهنوش: نظری که امکان داره در مقابلش گارد بگیری: نیکی کریمی بازیگر بدی بود و هست.

کیوان: بازی‌ای که نیکی کریمی تو این قسمت کرد، از کل بازی‌های طناز طباطبایی تو تمام این قسمت‌ها بهتر بود.

یاسمن: وااااای نیکی کریمی فوق‌العاده‌ست

اشی‌مشی: نیکی کریمی بهترین بازی عمرش رو تو همین قسمت ۱۲ یاغی کرد.

دیگری نوشت: تک تک صحنه‌های بازی نیکی کریمی تو این قسمت شاهکار بود.

سوسن خانم نوشت: نیکی کریمی یکی از ستاره‌های فیلم بود. به نظرم تو ادامه داستان یه بازیگر شاخ دیگه رو میکنن و داستان جذاب‌تر می‌شه.

یاشمی نوشت: هیچ وقت فکر نمی‌کردم همچین بازی خوبی از نیکی کریمی ببینم. خیلی دیوونه خوبی بود.

اما این جنجال رسانه‌ای در همین جا تمام نشد و عده کمی از کاربران هم از بازی او انتقاد کردند و گفته‌اند چهره‌اش بی حالت است و نگاهش هیچ حسی را منتقل نمی‌کرد. نظر شما چیست؟ اگر شما هم این قسمت را دیده‌اید نظر خود را با ما در میان بگذارید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید