دختران والیبال تاریخ را تکان دادند

دختران والیبال تاریخ را تکان دادند

با صعود تیم ملی والیبال زنان ایران به دیدار نهایی بازی‌های همبستگی کشور‌های اسلامی مدال نقره این تیم قطعی شد که نخستین نایب‌قهرمانی تاریخ والیبال زنان ایران محسوب می‌شود.

کد خبر : ۱۰۹۵۷۶
بازدید : ۵۰۴

تیم ملی والیبال زنان ایران برای اولین‌بار بعد از انقلاب به فینال یک تورنمنت بین‌المللی صعود کرد و مدال گرفت.

والیبال زنان ایران که مدتی است از مربی خارجی سود می‌برد در مسابقات کشور‌های اسلامی شگفتی‌ساز شد و توانست به فینال مسابقات صعود کند. این صعود تاریخی اتفاق بزرگی در ورزش ایران محسوب می‌شود.

شاگردان کمپدلی در نخستین دیدار برابر ازبکستان سه بر یک حریف را شکست دادند و در دومین دیدار به مصاف ترکیه رفتند. در این دیدار که با توجه به سه امتیازی بودن دو تیم از حساسیت بالایی برای تعیین سرگروه مرحله نیمه‌نهایی برخوردار بود، تیم میزبان با بهره‌گیری از تشویق تماشاگران پرتعداد، موفق شد تلاش ملی‌پوشان را متوقف کند و در ست نخست ۲۵ بر ۲۰ پیروز میدان باشد. در ست دوم و سوم ترکیه با عملکرد بهتر و امتیاز ۲۵ بر ۱۵ و ۲۵ بر ۱۷ نتیجه را به نفع خود به پایان رساند.

تیم ملی والیبال زنان ایران روز یکشنبه در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات کشور‌های اسلامی مقابل جمهوری آذربایجان قرار گرفت. شاگردان الساندرا کمپدلی در این مسابقه عملکرد درخشانی از خود ارائه و با نتیجه ۳ بر یک حریف قدرتمند را شکست دادند و راهی فینال مسابقات کشور‌های اسلامی شدند.

آخرین مدال تیم ملی والیبال زنان ایران در مسابقات رسمی در بازی‌های آسیایی سال ۱۹۶۶ به رنگ برنز به دست آمد تا طلسم ۵۶ ساله این تیم برای کسب مدال با صعود به دیدار نهایی بازی‌های همبستگی کشور‌های اسلامی شکسته شود و شاگردان کمپدلی به نخستین مقام این تیم بعد از انقلاب دست یابند.

از سوی دیگر، با صعود تیم ملی والیبال زنان ایران به دیدار نهایی بازی‌های همبستگی کشور‌های اسلامی مدال نقره این تیم قطعی شد که نخستین نایب‌قهرمانی تاریخ والیبال زنان ایران محسوب می‌شود.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید