شیائومی میکس فولد ۲، باریک‌ترین گوشی تاشوی جهان

شیائومی میکس فولد ۲، باریک‌ترین گوشی تاشوی جهان

به گفته شیائومی، میکس فولد ۲ با حافظه ۲۵۶ گیگابایتی با قیمت تقریبی ۱۳۰۰ دلار وارد بازار خواهد شد. برای مقایسه بد نیست بدانید که برای زد فولد ۴ با همین حافظه، قیمت حدودی ۲۰۰۰ دلار تعیین شده است.

کد خبر : ۱۰۹۶۲۷
بازدید : ۸۸۱

شیائومی رسما از نسل جدید گوشی‌های هوشمند تاشوی خود تحت عنوان میکس فولد ۲ (Mix Fold ۲) رونمایی کرد.

این گوشی در حالی معرفی شد که همین چند روز پیش رود که سامسونگ با دو گوشی تاشوی جدید به نام‌های گلکسی زد فولد ۴ و زد فلیپ ۴، این خانواده از محصولات خود را به‌روزرسانی کرد.

با نگاهی به این دو گوشی، می‌توان به شباهت‌هایی همچون طراحی مشابه میان محصولات این دو شرکت پی برد، اما شیائومی‌از نمایشگر بزرگ‌تر و قیمتی ارزان‌تر برای میکس فولد ۲ استفاده کرده است.

از دیگر مشخصات گوشی تاشوی شیائومی می‌توان به پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۱، رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی تا یک ترابایتی اشاره کرد. همچنین لولای این گوشی نیز به نسل مدل قبل، ارتقا یافته و به گفته شیائومی، میکس فولد ۲ در رنگ‌های طلایی و مشکی وارد بازار خواهد شد.

این گوشی از نمایشگر ۶.۵۶ اینچی اولد با رزولوشن ۲۵۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل با نسبت ابعاد ۲۱:۹ و نمایشگر داخلی ۸.۰۲ اینچی LTPO ۲ با رزولوشن ۲۱۶۰ در ۱۹۱۴ پیکسل بهره می‌برد که در مقایسه با گوشی تاشوی سامسونگ، از نمایشگر بزرگ‌تری استفاده شده است.

شیائومی میکس فولد ۲
علاوه بر این، هر دو نمایشگر میکس فولد ۲ از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی و حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیتی برخوردارند. به گفته سامسونگ، نمایشگر بیرونی با محافظ صفحه گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود و نمایشگر اصلی نیز با گلس فوق باریک Schott (همانند گوشی تاشو سامسونگ) پوشانده شده است.

برای طرفداران به عکاسی موبایلی نیز باید گفت که میکس فولد ۲ به دوربین سه گانه مجهز شده که ترکیبی از یک سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، سنسور اولتراواید ۱۳ مگاپیکسلی و سنسور تله‌فوتوی ۸ مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکال دو برابری را در خود جای داده است.

یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی نیز در قسمت جلویی دستگاه برای ثبت عکس‌های سلفی تعبیه شده است.

شیائومی‌برای حضوری موفق‌تر در بازار گوشی‌های تاشو، تغییراتی را در این مدل لحاظ کرده تا بتواند نگاه خریداران بیشتری را جلب کند. به گفته این شرکت، میکس فولد ۲، باریک‌ترین گوشی تاشوی جهان است و از ضخامت ۵.۴ میلیمتری بهره می‌برد؛ این یعنی، ۱۵ درصد باریک‌تر از ضخامت ۶.۳ میلیمتری گلکسی زد فولد ۴ سامسونگ.

یکی دیگر از برتری‌های محصول شیائومی‌نسبت به گوشی سامسونگ، باتری آن است که از ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپری بهره می‌برد و این در حالی است که زد فولد ۴ به باتری ۴۴۰۰ میلی‌آمپری مجهز شده است.

شیائومی میکس فولد ۲

همچنین محصول شیائومی از فناوری شارژ سریع ۶۷ واتی پشتیبانی می‌کند که می‌تواند تنها در ۴۰ دقیقه، شارژ دستگاه را از صفر به ۱۰۰ درصد برساند. زد فولد ۴ سامسونگ، اما به شارژ سریع ۲۵ واتی مجهز شده که می‌تواند در ۳۰ دقیقه، شارژ گوشی را تا ۵۰ درصد پر کند.
به گفته شیائومی، میکس فولد ۲ با حافظه ۲۵۶ گیگابایتی با قیمت تقریبی ۱۳۰۰ دلار وارد بازار خواهد شد. برای مقایسه بد نیست بدانید که برای زد فولد ۴ با همین حافظه، قیمت حدودی ۲۰۰۰ دلار تعیین شده است.

منبع: آی تی ایران

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید