قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۱/۰۵/۲۶

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۱/۰۵/۲۶

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۲۶ مردادماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۷۷۸ دلار و ۸۸ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۹۶۳۷
بازدید : ۴۴۵

فرادید | طلا بار دیگر در مسیر صعودی قرار گرفت، اما همچنان از کانال ۱۸۰۰ دور مانده است. امروز ۲۶ مردادماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با افزایش ۲.۲۵ درصد به ۱۷۷۸ دلار و ۸۸ سنت رسید.

دیروز معامله گران درحال بررسی و ارزیابی آمار منتشره شده اخیراقتصادی آمریکا و مسیر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو بودند. در این فضا با افزایش بازدهی خزانه داری، ارزش اونس طلا دربازار‌های جهانی کاهش یافت.

به گزارش فرادید؛ آمار دیروز نشان‌دهنده کاهش دور از انتظار در ساخت و ساز مسکن در آمریکا بود، در حالی که تولید در کارخانه‌های آمریکا در ماه جولای برای اولین بار در سه ماه گذشته افزایش یافته بود.

تمرکز بر روی دقایقی از جلسه کمیته بازار آزاد فدرال جولای و سمپوزیوم جکسون هول در ۲۵ تا ۲۷ اگوست است. ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی در DailyFX گفت: هر دو این رویداد‌ها زمینه را برای نشست فدرال رزرو در ماه سپتامبر فراهم می‌کنند.

اگر بخواهیم دیدگاه تندروانه‌تری از فدرال رزرو در مورد افزایش نرخ بهره بگیریم، از نظر جذابیت اصلی طلا برای سرمایه‌گذاران، تا حدودی منفی خواهد بود.

اگرچه طلا به عنوان پوششی در برابر تورم تلقی می‌شود، اما افزایش نرخ بهره در ایالات‌متحده جذابیت شمش‌های غیر بازده را کاهش می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، علیرغم نشانه‌هایی از کاهش تورم در بزرگ‌ترین اقتصاد جهان، مقامات فدرال رزرو در مورد افزایش نرخ بهره در آینده که منجر به کاهش قیمت طلا از سطح کلیدی ۱۸۰۰ دلار شده است، لحن مخالف خود را حفظ کرده‌اند.

عوامل صعود قیمت طلا در ۶ هفته آینده عبارتند از ریکاوری بازار بورس، جلسه FOMCT، افت ارزش دلار، افزایش بازدهی اوراق قرضه. عوامل میان مدت موثر بر قیمت اونس طلا نیز دلار آمریکا، برنامه‌های حمایتی مالی، تورم خواهد بود.

نقاط مقاومت اصلی اونس طلا XAUUSD:
۱۷۸۸/۰۰
۱۷۸۳/۰۰
۱۷۸۱/۰۰

نقاط حمایت اصلی اونس طلا XAUUSD:
۱۷۷۶/۰۰
۱۷۷۲/۰۰
۱۷۶۹/۰۰

قیمت طلا

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید