چرا صلاحیت تاج تایید نشد؟

چرا صلاحیت تاج تایید نشد؟

درباره مهدی تاج، اما این ماجرا صدق نمی‌کند. بررسی‌های خبرنگار ما نشان می‌دهد که تاج چند پرونده مفتوح در قوه قضائیه دارد و به همین دلیل صلاحیت او تایید نشده است.

کد خبر : ۱۰۹۸۱۳
بازدید : ۸۶۹

با وجود اینکه صلاحیت مهدی تاج برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال تایید نشده، اما تلاش او و همراهانش ادامه دارد.

سرانجام آنچه مخالفان مهدی تاج انتظارش را می‌کشیدند، محقق شد؛ همان‌طور که روز گذشته از رد صلاحیت مهدی تاج خبر دادیم، با ارسال نامه نهاد‌های قضائی و امنیتی به حراست فدراسیون فوتبال درباره تایید صلاحیت کاندیدا‌های ریاست فدراسیون مشخص شد که نایب‌رئیس کنونی AFC حق حضور در انتخابات را ندارد.

در نامه‌ای که به حراست فدراسیون فوتبال ارسال شده، صلاحیت میرشاد ماجدی و عزیزالله محمدی تایید شده، اما درباره مهدی تاج صحبتی نشده است. بعد از رسانه‌ای شدن رسمی این موضوع که صلاحیت مهدی تاج تایید نشده، او و همراهانش تلاش می‌کنند تا بتوانند در روز‌های باقیمانده مجوز حضور او را در انتخابات بگیرند، اما هنوز چیزی در این‌باره مشخص نیست.

مساله مهم این است که مهدی تاج اعتقاد شدید دارد که صلاحیت او از سوی نهاد‌های قضائی و امنیتی رد نشده که البته حرف این کاندیدا درست است؛ چراکه در نامه ارسالی به حراست فدراسیون صحبتی درباره رد صلاحیت یا حتی مهدی تاج نشده است. در این نامه فقط صلاحیت میرشاد ماجدی و عزیزالله محمدی تایید شده که البته تعبیر این مساله رد صلاحیت تاج خواهد بود.

چرا صلاحیت تاج تایید نشد؟

مهم‌ترین موضوع، دلیل تایید نشدن صلاحیت مهدی تاج برای ریاست فدراسیون فوتبال است. طبق اساسنامه فیفا و فدراسیون فوتبال ایران، هیچ کدام از نامزد‌های فدراسیون فوتبال نباید پرونده قضائی مفتوح و منجر به حکم داشته باشند. این قانون در راستای صیانت از فوتبال تایید شده است.

درباره مهدی تاج، اما این ماجرا صدق نمی‌کند. بررسی‌های خبرنگار ما نشان می‌دهد که تاج چند پرونده مفتوح در قوه قضائیه دارد و به همین دلیل صلاحیت او تایید نشده است. پرونده مارک ویلموتس و تاکید مجلس برای برخورد با مسببان قرارداد مربی بلژیکی و پرونده مربوط به بازنشستگی و عودت به کار تاج از مدت‌ها قبل در قوه قضائیه باز بوده است.

حالا نیز به تازگی نام مهدی تاج در پرونده تخلفات مربوط به فولاد مبارکه سپاهان هم وسط آمده و به همین دلیل صلاحیت رئیس سابق فوتبال برای بازگشت به صندلی ریاست تاکنون تایید نشده است.

تلاش برای تعویق انتخابات

با توجه به اتفاق پیش آمده، مهدی تاج و همراهانش تمام تلاش خود را برای تایید صلاحیت نایب‌رئیس کنونی AFC در روز‌های آینده به کار گرفته‌اند. با توجه به اینکه فقط ۶ روز تا انتخابات فدراسیون باقی مانده، طبیعتا در این مدت کم شاید نشود برخی پرونده‌های قضائی را سر و سامان داد و به همین دلیل گفته می‌شود که نزدیکان تاج به دنبال تعویق انتخابات هستند.

از سوی دیگر، شایعاتی حکایت از آن دارد که با تعویق پروسه انتخابات شاید یک نامزد تازه به صحنه ورود کند که البته با مهدی تاج هم هماهنگ باشد.

این در حالی است که حسن کامرانی‌فر، دبیر کل فدراسیون فوتبال شایعه تعویق انتخابات را رد کرده و گفته است: «بر اساس روند موجود و در ادامه پروسه قانونی برگزاری انتخابات تا کنون نامه‌ای مبنی بر عدم احراز صلاحیت هیچ نامزدی به فدراسیون فوتبال ارسال نشده است.

در نهایت کمیته بدوی انتخابات مرجع اعلام و معرفی افراد تا زمان برگزاری مجمع به شمار می‌رود و فدراسیون فوتبال بر همین اساس انتخابات را طبق اساسنامه و ضوابط موجود منطبق بر استاندارد‌های فیفا و AFC برگزار خواهد کرد.»

امیدی به غافلگیری هست؟

اگرچه مهدی تاج و نزدیکانش به دنبال راهی برای حضور در انتخابات فدراسیون در روز ۸ شهریورماه هستند، اما بعید به نظر می‌رسد با توجه به شرایط موجود صلاحیت این رئیس برای رفتن به صحنه انتخابات تایید شود. البته که آن‌ها هنوز چند روزی برای گرفتن تاییدیه استعلام‌ها از مراجع قضائی وقت دارند و قطعا در این‌باره همه تلاش خود را به کار خواهند گرفت.

منبع: شهروند آنلاین

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید