تصاویر/ جلسه اعلام حکمِ قاتل ۴ نفر در شهریار

تصاویر/ جلسه اعلام حکمِ قاتل ۴ نفر در شهریار

اقاریر صریح و منطبق با واقع متهم در تمامی مراحل دادرسی، حاکی از این است که وی اقدام به تهیه سلاح و مهمات، استفاده از سلاح کلت کمری، ارتکاب ۴ فقره قتل در شهریار، تیراندازی به سمت مأموران فراجا و مجروح کردن حداقل ۵ نفر کرده است.

کد خبر : ۱۰۹۹۵۵
بازدید : ۷۱۲

پس از طی روال قانونی و برگزاری جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده و اخذ دفاعیات متهم، صبح روز دوشنبه ۷ شهریور جلسه قرائت رأی پرونده قاتل نگهبانان شرکت کشتیرانی شهریار و ضارب مأموران انتظامی در خیابان طالقانی با حضور وکیل متهم، نماینده فراجا و تعدادی از مجروحان خیابان طالقانی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی برگزار شد و حکم پرونده از سوی قاضی صلواتی به صورت حضوری به متهم ابلاغ شد.

قاضی صلواتی با اشاره به اتهامات متهم گفت: اتهامات متهم علیرضا رضوی خالق‌آبادی، فرزند جواد، محاربه و افساد فی‌الارض از طریق تیراندازی به سمت افراد و مأموران فراجا، مباشرت در ۴ فقره قتل عمدی، شروع به قتل با استفاده از سلاح گرم نسبت به ۵ نفر از مأموران فراجا و ایجاد رعب و وحشت در بین مردم در شهر تهران و شهرستان شهریار با استفاده از سلاح گرم، است.

وی افزود: با عنایت به گزارش مرجع انتظامی و نظریه اداره تشخیص هویت در خصوص بررسی علمی صحنه جرم و نظریه کمیسیون پزشکی قانونی در خصوص صحت و سلامت روانی متهم حین ارتکاب جرم و زمان معاینه، اظهارات شهود و حاضران در صحنه جرم و فیلم دوربین مداربسته مستقر در محل، متهم اقدام به تیراندازی به سمت مأموران فراجا کرده و این اقدام موجب ایجاد رعب و وحشت مردم شده است.

قاضی صلواتی ادامه داد: اقاریر صریح و منطبق با واقع متهم در تمامی مراحل دادرسی، حاکی از این است که وی اقدام به تهیه سلاح و مهمات، استفاده از سلاح کلت کمری، ارتکاب ۴ فقره قتل در شهریار، تیراندازی به سمت مأموران فراجا و مجروح کردن حداقل ۵ نفر کرده است.

قاضی صلواتی بیان کرد: با توجه به قرائن و شواهد منعکس در پرونده، اقدامات متهم از مصادیق محاربه است و بر اساس مواد ۲۷۹، ۲۸۳ و بند الف ماده ۲۸۲ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲، برای متهم حکم اعدام صادر شده است.

وی افزود: حکم به صورت حضوری به متهم اعلام شده و ظرف مدت ۲۰ روز قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

منبع: تسنیم/میزان

عکس:تهمینه رحمانی

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید