قیمت طلای جهانی امروز ۱۴ شهریورماه ۱۴۰۱

قیمت طلای جهانی امروز ۱۴ شهریورماه ۱۴۰۱

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۱۴ شهریورماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۷۰۸ دلار و ۹۳ سنت رسید.

کد خبر : ۱۱۰۱۷۷
بازدید : ۲۸۹

فرادید | طلا بار دیگر در مزر کانال ۱۷۰۰ دلار قرار گرفت. امروز ۱۴ شهریور ماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با کاهش ۳.۹۱ درصد به ۱۷۰۸ دلار و ۹۳ سنت رسید.

در تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز، تحلیل‌گران روز‌های خوبی برای طلا در هفته آتی پیش‌بینی نکردند، آنان بر این باورند که قیمت اونس طلا در این هفته حوالی ۱۷۰۰ دلار نوسان خواهد کرد.

به گزارش فرادید؛ برخی بر این باورند که در روز‌های نخست هفته به سبب نوسانات شاخص دلار طلا تا حدودی روند صعودی خواهد داشت با این حال آنان نیز برای آخرهفته روند بازار را نزولی ارزیابی می‌کنند.

ادوارد مویا تحلیلگر بازار ارشد OANDA گفت: طلا در حال تبدیل‌شدن به یک کیسه بوکس است، زیرا افزایش بازدهی خزانه‌داری تجارت شاه دلار را جوان کرده است. این خبر بدی در همه جا برای طلا بوده است. تا زمانی که حرکت بالاتر با بازده اوراق قرضه جهانی به پایان نرسد، مهلتی برای طلا پیش‌بینی نمی‌شود.

نتایج بررسی‌ها نشان داده است که ابهامات زیادی وجود دارد و اگر ۱۶۸۰ دلار نتواند ثابت بماند، طلا ممکن است سقوط کند. تحلیگران اظهار کردند که اگر دلار آمریکا همچنان بالا بماند و سطح ۱۶۸۰ دلار در هر اونس به نزولی برسد، باعث کاهش به ۱۵۵۰ دلار در هر اونس خواهد شد.

اگر پایین‌ترین قیمت طلا در کوتاه‌مدت نتواند حفظ شود و ما به ۱۶۷۸ دلار کاهش پیدا کنیم، طلا می‌تواند به پایین‌ترین سطح ۱۶۲۵ دلار و سپس حتی ۱۴۸۴ دلار عقب‌نشینی کند. طلا باید بین ۱۶۷۰ تا ۱۶۸۰ دلار باقی بماند. اگر این‌طور نباشد، به سطوح پایین‌تر کاهش می‌یابد.

بر اساس کیتکو نیوز، تحلیلگران هشدار دادند که این امکان وجود دارد که طلا نزولی بیشتری داشته باشد. نمودار‌های بلندمدت نشان می‌دهد که ۱۷۰۰ دلار سطح حمایت خوبی است. اگر آن را حذف کنیم، باید شروع به بررسی ۱۶۰۰ دلار کنیم و اگر به زیر ۱۶۹۵ دلار باشد نگرانی از کاهش ۱۰۰ دلاری دیگر وجود دارد.

دارین نیوسام، رئیس Darin Newsom Analysis، بر خلاف برخی از تحلیل‌گران این هفته را برای طلا قابل قبول ارزیابی می‌کند، اما او نیز بر این باور است که چشم‌انداز طلا در میان‌مدت و بلندمدت مناسب به نظر نمی‌رسد.

این هفته، در مجموع ۱۷ متخصص بازار در نظرسنجی وال استریت کیتکو نیوز شرکت کردند. هفت تحلیلگر معادل با ۴۱ درصدروند بازار طلا را مثبت، شش تحلیلگر، معادل با ۳۵ درصد، این روند را نزولی وسایرین نیز بازار را کم‌نوسان پیش‌بینی کردند.

در بخش خرده فروشی، ۸۹۸ نفر در نظرسنجی آنلاین شرکت کردند. در مجموع ۳۳۷ نفر معادل با ۳۸ درصد روند طلا را افزایشی، ۴۶ درصد کاهشی و سایر شرکت‌کنندگان این بازار را با ثبات و نوسان اندک ارزیابی کردند.

نقاط مقاومت اصلی اونس طلا XAUUSD:
۱۷۱۳/۰۰
۱۷۰۷/۰۰
۱۶۹۹/۰۰

نقاط حمایت اصلی اونس طلا XAUUSD:
۱۶۹۰/۰۰
۱۶۸۵/۰۰
۱۶۷۶/۰۰

قیمت طلای جهانی

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید