طرز تهیه کاپ کیک توت فرنگی

طرز تهیه کاپ کیک توت فرنگی

در صورتی که مایه کیک به سیخ چوبی یا خلال دندان نچسبیده بود کیک کاملا پخته است، سپس قالب را از فر خارج کرده و اجازه می‌دهیم کاپ کیک‌ها کاملا خنک شوند. در نهایت کاپ کیک‌ها را به همراه چای سرو می‌کنیم.

کد خبر : ۱۱۰۳۲۶
بازدید : ۱۴۸۵

کاپ کیک توت فرنگی یکی از انواع کیک‌های خوشمزه و بین المللی است که با روش زیر بسیار آسان و خوشمزه تهیه می‌شود.

مواد لازم برای کاپ کیک توت فرنگی

تخم مرغ: ۲ عدد
بیکینگ پودر: ۱٫۵ قاشق چایخوری
آرد سفید: ۲۲۵ گرم
شیر: نصف پیمانه
شکر: ۱۴۰ گرم
نمک: یک پنس
کره: ۵۰ گرم
وانیل: یک چهارم قاشق چایخوری
پودر قند: به مقدار کافی
توت فرنگی: به مقدار کافی
مغز گردو: به مقدار کافی

طرز تهیه کاپ کیک توت فرنگی

مرحله اول: برای تهیه کاپ کیک توت فرنگی خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۷۵ درجه سانتی گراد روشن می‌کنیم تا فر به خوبی گرم شود. در ادامه کره را روی حرارت بخار کتری بن‌ماری می‌کنیم تا کره کاملا ذوب شود.

مرحله دوم: در ادامه تخم مرغ و شکر را درون یک کاسه مناسب ریخته، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۷ تا ۸ دقیقه هم می‌زنیم تا مخلوط تخم مرغ کرمی و کش دار شود. حالا شیر را به همراه وانیل و کره ذوب شده به کاسه می‌افزاییم.

کاپ کیک توت فرنگی
مرحله سوم: در این مرحله مواد درون کاسه را با دور تند همزن برقی در حد مخلوط شدن هم می‌زنیم، سپس آرد را به همراه بیکینگ پودر و نمک درون ریخته و ۳ مرتبه الک می‌کنیم. حالا مواد خشک را کم کم به کاسه می‌افزاییم.

مرحله چهارم: در ادامه با لیسک به صورت دورانی به یک سمت می‌زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. حالا درون قالب مافین را با کاغذ‌های کپسولی می‌پوشانیم، سپس مقداری توت فرنگی و مغز گردو را به صورت نگینی خرد می‌کنیم.

مرحله پنجم: در این مرحله توت فرنگی و مغز گردو را با مقداری پودر قند مخلوط کرده و کنار می‌گذاریم. حالا دو سوم کاغذ‌های کپسولی را با مایه کیک پر کرده و مقداری از مخلوط توت فرنگی و مغز گردو به صورت پخش روی آن‌ها می‌ریزیم.

مرحله ششم: حالا قالب را در طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می‌دهیم کیک درون فر بماند تا کاملا پخته شود. برای اطمینان از پخت کیک پس از گذشت ۳۰ دقیقه یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده، سپس خارج می‌کنیم.

مرحله هفتم: در صورتی که مایه کیک به سیخ چوبی یا خلال دندان نچسبیده بود کیک کاملا پخته است، سپس قالب را از فر خارج کرده و اجازه می‌دهیم کاپ کیک‌ها کاملا خنک شوند. در نهایت کاپ کیک‌ها را به همراه چای سرو می‌کنیم.

منبع: همشهری آنلاین

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید