قیمت طلای جهانی امروز ۲۲ شهریور ماه ۱۴۰۱

قیمت طلای جهانی امروز ۲۲ شهریور ماه ۱۴۰۱

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۲۲ شهریورماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۷۲۱ دلار و ۳۷ سنت رسید.

کد خبر : ۱۱۰۴۸۵
بازدید : ۴۷۱

فرادید | طلا با دیگر در مسیر نزولی حرکت کرد و با افت قیمت در بازار روبه رو شد. امروز ۲۲ شهریور قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی با افت ۳.۶۴ درصد به ۱۷۲۱ دلار و ۳۷ سنت رسید.

برخی تحلیلگران می‌گویند قیمت طلا کاهش یافت به این دلیل که تمرکز سرمایه‌گذاران بر شاخص تورم در ایالات‌متحده است و می‌تواند بر افزایش بعدی نرخ بهره فدرال رزرو تأثیر بگذارد.

به گزارش فرادید؛ شاخص دلار در روز جمعه نزدیک به پایین‌ترین سطح بیش از یک هفته اخیر خود باقی ماند. دلار ضعیف تر، طلا را برای خریدارانی که ارز‌های دیگر دارند، ارزان‌تر می‌کند.

بازدهی خزانه‌داری ۱۰ ساله ایالات متحده دو واحد پایه به ۱.۳۴ درصد اضافه می‌کند؛ در حالی که در بحبوحه‌ی نشست ضعیف روز دوشنبه به دلیل تعطیلات چین و تقویم آرام، معکوس عملکرد ضعیف روز قبل را رقم می‌زند. با این حال، به نظر می‌رسد اظهارات اخیر تندروانه از سوی سیاست‌گذاران بانک مرکزی اروپا (ECB) و فدرال رزرو آمریکا ترس از رکود را روی میز نگه می‌دارد.

نشانه دیگری مبنی بر اینکه تورم ممکن است به اوج خود رسیده باشد، برای بازار طلا دلگرم‌کننده خواهد بود. فدرال رزرو بدون در نظر گرفتن این موضوع به افزایش خود ادامه خواهد داد، اما اینکه ممکن است پایانی در چشم‌انداز باشد، می‌تواند برای افزایش مجدد طلا پس از کاهش شدید اخیر کافی باشد.

از سوی دیگر، کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو، یکی از افراد برجسته‌ای بود که روز جمعه اعلام کرد که از افزایش قابل توجه دیگری در دو هفته آینده حمایت می‌کند. در همین راستا، استر جورج، رئیس فدرال رزرو کانزاس سیتی، به وضوحِ حذف تطبیق سیاست نهاد‌ها اشاره کرد.

علاوه بر این، لورتا مستر، رئیس بانک فدرال رزرو کلیولند، ابراز داشت: «تنها یک گزارش تورم برای تغییر چشم‌انداز فرد کافی نیست.» این سیاست‌گذار همچنین اظهار داشت که نرخ‌های سیاستی تا اوایل سال ۲۰۲۳ کمی بالاتر از ۴ درصد افزایش می‌یابد.

نرخ‌های بهره بالاتر هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را افزایش می‌دهد و دلار را تقویت می‌کند. انتظار می‌رود که داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ایالات‌متحده که روز سه‌شنبه منتشر می‌شود، نشان دهد که قیمت‌ها در ماه آگوست با سرعتی ۸.۱ درصدی در طول سال در مقایسه با ۸.۵ درصدی ماه جولای افزایش یافته است.

در هر صورت باید به این نکته توجه کرد که شکست واضح خط روند حمایتی شیب‌دار صعودی از چهارشنبه گذشته که اکنون مقاومت در حدود ۱۷۲۰ دلار است، قیمت طلا را به سمت آستانه ۱۷۰۰ دلار هدایت می‌کند.

با این حال، یک خط حمایت شیب‌دار صعودی از ۲۱ جولای، نزدیک به ۱۶۹۰ دلار، می‌تواند خرس‌های طلا (معامله‌گرانی که به دنبال کاهش قیمت‌ها هستند) را به چالش بکشد؛ قبل از اینکه آن‌ها را به سمت کف سالانه ۱۶۸۰ دلار هدایت کند.

در همین حال، خریداران طلا حتی اگر بتوانند از مانع فوری ۱۷۲۰ دلاری عبور کنند، راه پر دست‌اندازی برای بازگشت دارند.

گفته می‌شود، یک خط مقاومت نزولی از اواسط آگوست پیش از میانگین متحرک ساده ۱۰۰ (۱۰۰-SMA)، به ترتیب حدود ۱۷۲۴ دلار و ۱۷۲۷ دلار است تا صعود کوتاه‌مدت فلز را محدود کند. به دنبال آن، خط مقاومت هفتگی و ۲۰۰-SMA نزدیک به ۱۷۳۱ دلار و ۱۷۵۱ دلار توجه بازار را به خود جلب خواهد کرد.

تقاضای فیزیکی طلا در برخی مراکز آسیایی در هفته گذشته ثابت ماند، زیرا قیمت‌های پایین‌تر خریداران را فریب داد، اگرچه افزایش نرخ‌های داخلی خرید در هند را محدود کرد.

دارایی‌های اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، ۰.۱۶ درصد کاهش یافت و از ۹۶۸.۱۵ تن در روز پنجشنبه به ۹۶۶.۶۴ تن در روز جمعه رسید.

قیمت طلای جهانی

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید