فیلم «بربرها»؛ وحشت‌های غافلگیرکنندۀ یک خانۀ اجاره‌ای

فیلم «بربرها»؛ وحشت‌های غافلگیرکنندۀ یک خانۀ اجاره‌ای

فیلم «بربرها» (Barbarian) شروع ساده‌ای دارد، اما تا آخرین لحظه، دائما لایه‌های تازه و غافلگیرکننده‌ای از ترس و دلهره را به داستان اضافه می‌کند.

کد خبر : ۱۱۰۵۱۷
بازدید : ۱۸۳۳

فرادید | این یکی از غافلگیرکننده‌ترین و بهترین فیلم‌های ترسناک امسال است؛ از آن فیلم‌هایی که حال آدم را جا می‌آورد و تا مدت‌ها در خاطر باقی می‌ماند. زاک کرگر (کارگردان و فیلمنامه‌نویس) در این فیلم اصلا در دام کلیشه‌های معمول نیافتاده و اثری خلق کرده که تماشاچی را روی صندلیش میخکوب می‌کند. ساختار ابتدایی داستان شاید ساده و معمولی به نظر برسد اما این فقط ظاهر قضیه است. روند داستان خیلی جذاب‌تر و جنون‌آمیزتر از چیزی است که در ابتدا ممکن است تصور کنید.

به گزارش فرادید؛ داستان با دختر جوانی به اسم تِس (با بازی جورجینا کمپل) شروع می‌شود که برای یک مصاحبۀ کاری به شهر دیترویت آمده. او از قبل خانه‌ای در آنجا رزرو کرده اما وقتی نیمه‌شب به خانه می‌رسد می‌بیند که یک نفر دیگر هم آنجاست. مردی به اسم کیت (بیل اسکارسگارد) در خانه است و به نظر می‌رسد که صاحب‌خانه به اشتباه آنجا را به دو نفر اجاره داده است. تس در این موقع شب چاره‌ای ندارد و تصمیم می‌گیرد تا صبح همان‌جا بماند.

فیلم «بربرها»؛ وحشت‌های غافلگیرکنندۀ یک خانۀ اجاره‌ای

از همان ابتدای فیلم تشویش و دلهره آغاز می‌شود. به‌خصوص شخصیت کیت یکی از مهم‌ترین عناصر ایجاد اضطراب است. آیا او آدم قابل اعتمادی است یا یک غریبۀ خطرناک؟ واقعا نه تس و نه بیننده هیچکدام نمی‌توانند در این مورد مطمئن باشند. انگار این خود ما هستیم که در این نصف شب ترسناک، بدون هیچ راه چاره‌ای در یک خانۀ غریبه با یک مرد غریبۀ مرموز گیر افتاده‌ایم. باران سیل‌آسایی در حال باریدن است و خیابان خلوت و تاریک است. ظاهرا بودن در خانه بهتر از بیرون ماندن است؛ البته فقط «ظاهرا».

اما قرار نیست دلهره‌های ما در همین سطح متوقف شوند. روند فیلم طوری است که به صورتی تدریجی و لایه لایه، چاشنی ترس را به داستان اضافه می‌کند؛ موقع تماشای «بربرها» قرار نیست بتوانیم چیزی را پیش‌بینی کنیم؛ قرار است غافلگیر شویم و بترسیم؛ نه یک بار بلکه بارها و بارها.

وقتی که سر و صدایی توجه تس را به خودش جلب می‌کند، او می‌فهمد که یک زیرزمین مخفی در این خانه وجود دارد؛ شاید وقتی او دارد وارد این زیرزمین هراس‌آور می‌شود، فکر کنید که از اینجا به بعد دیگر همه چیز را می‌شود حدس زد؛ اما اشتباه می‌کنید.

فیلم «بربرها»؛ وحشت‌های غافلگیرکنندۀ یک خانۀ اجاره‌ای

«بربرها» در خودش خشونت و خونریزی و صحنه‌های شوک‌آور زیادی دارد اما آن چیزی که این فیلم را خاص و درخشان می‌کند شکل هوشمندانۀ روایت و قصه‌گویی آن است. به خاطر همین است که هر چقدر کمتر دربارۀ چرخش‌های داستانی فیلم بدانید از تماشای آن لذت بیشتری خواهید برد. ترکیب واقعیت و کابوس در این فیلم عالی و بی‌نقص از کار درآمده و در نهایت بیشتر از ترس و دلهره، لذت و هیجان را به شما هدیه خواهد داد.

  • کارگردان : زاک کرگر (Zach Cregger)
  • بازیگران : جورجینا کمپل (Georgina Campbell)، بیل اسکارسگارد (Bill Skarsgård)
  • امتیاز : 7.7/10
  • امتیاز منتقدان (راتن‌تومیتوز) : %92
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید