قیمت طلای جهانی امروز ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۱

قیمت طلای جهانی امروز ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۱

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۳۱ شهریورماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۶۶۰ دلار رسید.

کد خبر : ۱۱۰۸۵۸
بازدید : ۴۶۵

فرادید | روند نزولی قیمت طلا همچنان ادامه دارد. امروز ۳۱ شهریورماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با کاهش ۱۹.۷۸ درصد به ۱۶۶۰ دلار رسید.

قیمت طلا امروز پنج‌شنبه کاهش شد، زیرا دلار پس از افزایش شدید نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا به شدت افزایش یافت.

به گزارش فرادید؛ شاخص دلار در مقایسه با سایر همتایان خود به بالاترین حد خود در دو دهه اخیر رسید و شمش را برای خریدارانی که ارز‌های دیگر دارند گران‌تر کرد.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو روز چهارشنبه متعهد شد که او و سایر سیاستگذارانش به نبرد خود برای کاهش تورم ادامه خواهند داد، زیرا بانک مرکزی ایالات‌متحده نرخ بهره را برای سومین بار متوالی تا ۷۵ واحد افزایش داد.

حتی اگر طلا به عنوان پوششی در برابر تورم تلقی می‌شود، افزایش نرخ برای مهار تورم باعث افزایش هزینه فرصت نگهداری شمش با بازده صفر می‌شود.

عوامل موثر دیگر بر قیمت طلا چیست؟

به غیر از صحبت‌های مرتبط با فدرال رزرو، نگرانی‌های اقتصادی چین و روسیه نیز بر قیمت طلا XAU/USD تاثیر می‌گذارد. به نظر می‌رسد قرنطینه جدید ناشی از کووید در مرکز فولاد چین در تانگشان در کنار پیش‌بینی اقتصادی ضعیف بانک توسعه آسیایی (ADB) قرار می‌گیرد تا سختی‌هایی را برای ملت اژد‌ها به تصویر بکشد.

علاوه بر آن، سرفصل‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد تقاضای سناتور‌های آمریکایی برای تحریم‌های ثانویه بر نفت روسیه نیز ریسک‌پذیری بازار را به چالش می‌کشد.

در میان این بازی‌ها، معاملات آتی S&P ۵۰۰ نزدیک به پایین‌ترین سطح دو ماهه روز گذشته تحت فشار باقی می‌ماند؛ در حالی که سهام در آسیا و اقیانوسیه قرمز است.

در ادامه راه، حرکت طلا (XAU/USD) به این بستگی دارد که فدرال رزرو تا چه حد موفق می‌شود معامله‌گران را خشنود کند؛ چرا که در همان راستا، اقداماتی را برای مهار تورم و تضمین آسیب اقتصادی کمتر به نمایش می‌گذارد. در هر صورت باید توجه داشت که طلا با هدف کوتاه مدت ۱۶۵۰.۰۰ به روند نزولی خود ادامه می‌دهد. ممکن است در نهایت بازار به سمت ۱۶۹۰.۰۰ حرکت کند و سپس سقوط را از سر بگیرد تا به ۱۶۴۶.۰۰ برسد.

نقاط مقاومت اصلی اونس طلا XAUUSD:
۱۶۷۹/۰۰
۱۶۷۵/۰۰
۱۶۶۷/۰۰

نقاط حمایت اصلی اونس طلا XAUUSD:
۱۶۶۰/۰۰
۱۶۵۵/۰۰
۱۶۴۸/۰۰

قیمت طلای جهانی

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید