رنو ۵؛ خودرویی که تمام نمی‌شود!

رنو ۵؛ خودرویی که تمام نمی‌شود!

اخیرا اطلاعاتی در رابطه با تولید نمونه‌ای ویژه از رنو ۵ منتشر شده که براساس آن یک مفهومی با نام رنو ۵ توربو ۳E معرفی خواهد شد.

کد خبر : ۱۱۱۰۵۲
بازدید : ۱۰۰۷

رنو ۵ یکی از هاچ بک‌های پرخاطره صنعت خودرو از کشور فرانسه است. طراحی موفق رنو ۵ مهمترین ویژگی این خودرو است که آن را تبدیل به محصولی بی زمان کرده تا اسیر گذر سال‌ها نشده و همچنان جذاب و خواستنی باشد.

اخیرا اطلاعاتی در رابطه با تولید نمونه‌ای ویژه از رنو ۵ منتشر شده که براساس آن یک مفهومی با نام رنو ۵ توربو ۳E معرفی خواهد شد. سال گذشته نیز یک مدل الکتریکی از رنو ۵ در مرحله مفهومی رونمایی شد که تصاویرش را اینجا می‌توانید مشاهده کنید.

بنابراین این دومین تلاش برای بازگشت رنو ۵ در قالب یک خودروی مدرن و متفاوت محسوب می‌شود. رنو ۵ توربو ۳‌ای از دو موتور الکتریکی استفاده می‌کند که هر کدام با یکی از چرخ‌های محور عقب در ارتباط هستند. انرژی مورد نیاز آن‌ها نیز از بسته باتری ۴۲ کیلووات ساعت لیتیم-یون تامین می‌شود.

براساس اطلاعاتی که رنو منتشر کرده، مجموع خروجی این موتور‌های الکتریکی برابر با ۳۷۵ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر است. R۵ Turbo ۳E طی ۳.۵ ثانیه از حالت توقف کامل به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می‌رسد و بیشینه سرعت نیز برابر با ۲۰۰ کیلومتر برساعت پیش بینی شده است.

همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید؛ این هاچ بک داغ طراحی کاملا اسپرت دارد و جزئیات کیت بدنه نیز در خدمت این رویکرد قرار دارند. سپر اصلی جلو، رکاب، دیفیوزر‌ها و... مجموع زیبایی را شکل داده اند. کیت بدنه حجیم، عرض خودرو را به ۲.۰۲ متر رسانده است. طول رنو ۵ توربو ۳‌ای برابر با ۴۰۰۶ میلیمتر، ارتفاع ۱۳۲۰ میلیمتر و فاصله بین محور‌ها ۲۵۴۰ میلیمتر است.

در قسمت شاسی از ساختار سازه فضا کار استفاده شده که نقش مهمی در افزایش ایمنی و کاهش وزن خالص خودرو دارد. در محور جلو از رینگ‌های ۱۹ اینچی و در عقب از ۲۰ اینچی استفاده شده است.

این خودرو ماه آینده در نمایشگاه بین المللی خودروی پاریس به نمایش گذاشته می‌شود که می‌توانید تا آن زمان منتظر تصاویر واقعی باشید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید