هشدار؛ این گیاهان خانگی سمی هستند!

هشدار؛ این گیاهان خانگی سمی هستند!

تعدادی از گیاهان خانگی که نگهداری آن‌ها در سراسر جهان رایج است، سبب ایجاد مسمومیت و حتی مرگ کودکان و حیوانات خانگی می‌شوند.

کد خبر : ۱۱۱۱۴۴
بازدید : ۸۵۶

نگهداری گیاه مناسب در خانه می‌تواند کمک زیادی برای سبک زندگی سالم باشد و علاوه بر تلطیف هوای اتاق در ایجاد احساس آرامش و نشاط در فضای خانه مناسب باشد.

اما باید مراقب باشیم که چه گیاهی را در خانه نگاه می‌داریم.

پیچک

پیچک انگلیسی (پاپیتال)

به گفته پل آلدر؛ متخصص باغبانی، چندین گیاه خانگی معمول مانند نرگس، آلوئه‌ورا یا پیچک انگلیسی (پاپیتال) حاوی مواد شیمیایی سمی هستند که می‌توانند باعث سنگ کلیه، تورم گلو و استفراغ در بزرگسالان شوند و اگر توسط کودکان یا حیوانات خانگی مصرف شوند، برای کودکان یا حیوانات خانگی نیز منجر به آسیب‌های جبران‌ناپذیر می‌شود.

زنبق

گل زنبق

یکی دیگر از خطرناک‌ترین گیاهان آپارتمانی، گل زنبق ظریف است که شکوفه‌ای منحنی دارد و در رنگ‌های مختلف یافت می‌شود، این گیاه حاوی کریستال‌های اگزالات کلسیم است که توسط بدن انسان قابل تجزیه نیست و می‌تواند منجر به نارسایی کلیوی یا کبدی، به ویژه در کودکان و حیوانات خانگی شود.

پرنده بهشتی

پرنده بهشتی (استرلیتزیا)

از دیگر گیاهان سمی برای حیوانات خانگی پرنده بهشتی (استرلیتزیا) است، گیاهی زیبا با گل‌های رنگارنگ شبیه سر پرنده پردار که حاوی هیدروژن سیانید (ماده‌ای بسیار خطرناک برای حیوانات خانگی که باعث استفراغ، خواب آلودگی و حتی مرگ می‌شود)، است.

ساگو

نخل ساگو

همچنین نخل ساگو (یک گیاه نیمه گرمسیری با رشد آهسته بومی ژاپن و جنوب چین) حاوی سمی به نام سیکاسین است که اگر توسط حیوانات خانگی مصرف شود باعث آسیب کبدی و مرگ می‌شود.

فیلوندرون

یکی از انواع فیلودندرون

به نقل از earth، والدین باید مراقب دور نگه داشتن فرزندان خود از گیاه فیلودندرون که در حال حاضر نگهداری آن در باغ‌های سرپوشیده بسیار رایج است، باشند. اگرچه این گیاه کشنده نیست، اما خوردن برگ‌های آن می‌تواند باعث تهوع، سوزش پوست، تورم گلو، استفراغ و اسهال به خصوص در کودکان خردسال شود.

نرگس

گل نرگس

همچنین گل نرگس به عنوان یک گل محبوب بهاری، حاوی سمومی مانند لیکورین است، ماده‌ای شیمیایی که در صورت مصرف زیاد می‌تواند کشنده باشد.

آلوئه ورا

آلوئه ورا

آلوئه‌ورا نیز می‌تواند برای گربه‌ها و سایر حیوانات کوچک بسیار سمی باشد و در صورت لمس یا بلعیدن به آن‌ها آسیب برساند و باعث استفراغ و اسهال شدید شود.

منبع: همشهری آنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید