قیمت رهن کامل آپارتمان در تهران

قیمت رهن کامل آپارتمان در تهران

اگرچه تعداد فایل‌های رهن کامل در ماه‌های اخیر و مقطع زمانی حاضر افزایش یافته است، اما موجران در فایل‌هایی که این روز‌ها با شرایط رهن کامل به بازار عرضه شده اند، مبالغ گزاف و خارج از توان مستاجر‌ها را برای رهن واحد خود در نظر گرفته و به بازار اعلام کرده اند.

کد خبر : ۱۱۱۱۴۸
بازدید : ۵۶۰

متقاضیان اجاره مسکن در شهر تهران این روز‌ها با دشواری جدیدی برای رهن کامل واحد‌های مسکونی مواجه شده اند. تحقیقات میدانی و بررسی‌های «دنیای اقتصاد» نشان می‌دهد، در شرایطی که متقاضیان اجاره مسکن با شرایط رهن کامل از گذشته تاکنون با مشکلات ویژه‌ای برای دسترسی به این فایل‌ها مواجه بودند هم اکنون نوع جدیدی از دشواری در بازار این گروه از واحد‌های استیجاری در مسیر مستاجر‌ها ایجاد شده است.

پیش‌تر واحد‌های رهن کامل به دلیل عدم نیاز مستاجر به پرداخت اجاره بهای ماهانه، در میان گروه قابل توجهی از مستاجر‌ها به روش اجاره مسکن با شرایط پرداخت رهن و اجاره ماهانه، ترجیح داشت.

در واقع بخش زیادی از مستاجر‌ها ترجیح می‌دادند واحد‌های اجاره‌ای را با شرایط رهن کامل اجاره کنند. اما در این میان تعداد فایل‌های رهن کامل نسبت به تعداد متقاضیان با فاصله محسوس کمتر بود. در واقع عمده موجران در اغلب موارد ترجیح می‌دادند بخشی از اجاره بها را در قالب اجاره ماهانه از مستاجر‌ها دریافت کنند.

در شرایطی که در سال جاری به دلیل وزن بیشتر خرید‌های سرمایه‌ای از بازار مسکن نسبت به خرید‌های مصرفی، برای پوشش بخشی از هزینه خرید واحد، تعداد فایل‌های رهن کامل افزایش یافته، اما هم اکنون دشواری جدیدی در مسیر متقاضیان اجاره این واحد‌ها ایجاد شده است.

اگرچه تعداد فایل‌های رهن کامل در ماه‌های اخیر و مقطع زمانی حاضر افزایش یافته است، اما موجران در فایل‌هایی که این روز‌ها با شرایط رهن کامل به بازار عرضه شده اند، مبالغ گزاف و خارج از توان مستاجر‌ها را برای رهن واحد خود در نظر گرفته و به بازار اعلام کرده اند. فعالان بازار اجاره می‌گویند این قیمت گذاری گزاف برای واحد‌های رهن کامل، باعث شده است مدت زمان اجاره این واحد‌ها طولانی‌تر از واحد‌های دیگر باشد.

اما فراوانی این موضوع، در نهایت هم به زیان مستاجر‌ها و هم به ضرر موجران است. موجران در بیان علت تعیین مبالغ گزاف رهن کامل، تورم عمومی بالا از یک سو و همچنین رشد شدید قیمت مسکن و التهاب در سایر بازار‌ها را مبنای تعیین این قیمت‌ها عنوان می‌کنند.

قیمت رهن کامل آپارتمان

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید