(تصاویر) لندن تا نیویورک در ۹۰ دقیقه‌ با هواپیمای مافوق صوت

(تصاویر) لندن تا نیویورک در ۹۰ دقیقه‌ با هواپیمای مافوق صوت

چنین سرعتی پرواز از لندن به استرالیا را به تنها ۴ ساعت و عبور از اقیانوس اطلس به نیویورک را به ۹۰ دقیقه کاهش می‌دهد.

کد خبر : ۱۱۱۴۹۳
بازدید : ۸۳۱

به لطف این هواپیمای مفهومی باورنکردنی مافوق صوت، پرواز‌های طولانی به تاریخ خواهند پیوست.

به گزارش روزنامه سان، «فلش فالکون» یک هواپیمای مسافربری دو طبقه است که با انرژی هسته‌ای کار می‌کند و می‌تواند تا ۲۵۰ مسافر را با سرعت ۳ ماخ (۳۷۰۵ کیلومتر) در ساعت در ارتفاع ۱۸ هزار و ۲۸۸ متری حمل کند.

چنین سرعتی پرواز از لندن به استرالیا را به تنها ۴ ساعت و عبور از اقیانوس اطلس به نیویورک را به ۹۰ دقیقه کاهش می‌دهد.

هواپیمای مافوق صوت
از زمانی که آخرین هواپیمای کنکورد در سال ۲۰۰۳ پس از ۲۷ سال خدمت بازنشسته شد، مسافران از سفر با یک هواپیمای مسافربری مافوق صوت تجاری لذت نبرده‌اند؛ و اسکار وینالز، طراح بلندپرواز اسپانیایی معتقد است که این فناوری ممکن است در دهه‌های آینده بازگردد.

هواپیمای مفهومی «فلش فالکون» او نشان می‌دهد که نسل بعدی هواپیما‌های مافوق صوت چقدر راحت، سریع و کارآمد هستند.

وینالز معتقد است که هواپیما‌های مافوق صوت می‌توانند یک بار دیگر تا دهه ۲۰۳۰ به آسمان برگردند و امیدوار است که پیشرفت در فناوری این هواپیما را مقرون به صرفه، آرام و از نظر محیطی پاک کند.

فلش فالکون
در حالی که او می‌گوید طراحی در این مرحله فرضی است، اما امیدوار دارد که یک مفهوم واقعی برای هواپیما‌های پرسرعت در آینده نزدیک ارائه کند.

اسکار می‌گوید: «من معتقدم در آینده‌ای بسیار نزدیک پرواز‌های مافوق صوت بازخواهند گشت، اما با مهم‌ترین فناوری و پیشرفت‌های قرن بیست و یکم.»

«فلش فالکون» یک هواپیمای دو طبقه خواهد بود که با موتور‌های الکتریکی مجهز به یک راکتور همجوشی قابل حمل در عرشه کار می‌کند و به آن امکان می‌دهد با سرعت ۳ ماخ به پرواز درآید.

هواپیمای مافوق صوت
این هواپیمای دو طبقه قادر به حمل ۲۵۰ مسافر با کلاس تجاری و کلاس سوپر توریستی است. مسافران در طبقه اول در صندلی‌های راحت با ۳ ردیف دو نفره قرار می‌گیرند و طبقه بالایی دارای یک ردیف دو نفره مرکزی خواهد بود که دو ردیف صندلی انفرادی در دو طرف آن قرار دارد.

منبع: همشهری آنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید