محصولات جدید مایکروسافت در رویداد ۲۰ مهرماه

محصولات جدید مایکروسافت در رویداد ۲۰ مهرماه

تقریبا در تمامی‌رویداد‌های سخت‌افزاری مایکروسافت، حداقل از یک تبلت رونمایی شده و انتظار می‌رود که در مراسم روز آینده نیز عضو جدید این خانواده به نام سرفیس پرو ۹ معرفی شود.

کد خبر : ۱۱۱۶۲۰
بازدید : ۶۶۶

مایکروسافت این روز‌ها در تدارک مراسم رونمایی از جدیدترین محصولات سخت‌افزاری خود است. رویدادی که قرار است روز دوازدهم اکتبر (۲۰ مهر) برگزار و چند عضو جدید به خانواده محصولات سری سرفیس این شرکت اضافه شود.

تا به امروز، اخبار و شایعات زیادی پیرامون محصولات و مشخصات بارز این دستگاه‌ها در فضای وب منتشر شده که از جمله ان‌ها می‌توان به نسخه‌های جدید سرفیس پرو، سرفیس لپتاپ و سرفیس استودیو اشاره کرد. در ادامه قصد داریم تا نگاهی بیندازیم به محصولات مورد انتظار مایکروسافت در این رویداد پاییزی.

سرفیس پرو ۹

تقریبا در تمامی‌رویداد‌های سخت‌افزاری مایکروسافت، حداقل از یک تبلت رونمایی شده و انتظار می‌رود که در مراسم روز آینده نیز عضو جدید این خانواده به نام سرفیس پرو ۹ معرفی شود.

چندی پیش وب‌‍سایت «ویندوز سنترال» مدعی شد که این محصول جدید ترکیبی از مدل‌های سرفیس پرو ایکس مجهز به تراشه ARM با یک تبلت معمولی از مدل‌های «پرو» خواهد بود که اگر این ادعا به واقعیت تبدیل شود، اولین محصول در نوع خود خواهد بود.

بی‌تردید سرفیس پرو ۹ با سرعتی بالتر و عملکردی بهتر عرضه خواهد شد. گفته یم شود که از سرفیس پرو ۹ مجهز به پرازنده اینتل از پردازنده‌های نسل دوازدهمی‌سری Core i ۵ و Core i ۷ U مجهز خواهند بود که از سرعتی به مراتب بالاتر در مقایسه با پردازنده‌های نسل یازدهمی‌اینتل برخوردارند.

اما در مدل‌های مجهز به تراشه‌هایِARM احتمالا از پردازنده SQ۳ استفاده خواهد شد که در واقع، نسخه سفارشی از پردازنده اسنپدراگون ۸cx نسل ۳ به شمار می‌رود. شنیده شده که مایکروسافت این محصول را مجهز به حداکثر رم ۳۲ گیگابایتی و حافظه داخلی یک ترابایتی و البته فناوری ۵ G عرضه خواهد کرد.

برخی از منابع خبری نیز مدعی شدند که سرفیس پرو ۹ از لحاظ ظاهری، شباهت نزدیکی به مدل‌های قبلی خواهد داشت. به طوری که از نمایشگر ۱۳ اینچی با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی، دو درگاه تاندربولت ۴، یک دوربین ۵ مگاپیکسلی در قسمت جلویی، یک دوربین ۱۰ مگاپیکسلی در قسمت پشتی و قلم Slim Pen ۲ بهره خواهد بود.

در خصوص قیمت نیز باید گفت که طبق پیش‌بینی‌ها، نسخه مجهز به پردازنده Core i ۵ و حافظه ۲۵۶ گیگابایتی با قیمت تقریبی ۱۳۰۰ دلار به فروش خواهد رفت.

سرفیس لپ تاپ ۵

مایکروسافت از بهار سال ۲۰۲۱، تغییری را در خانواده مدل‌های سرفیس لپ تاپ خود اعمال نکرده و به احتمال زیاد، در این رویداد شاهد معرفی عضوی جدید به این خانواده خواهیم بود.

طبق آخرین شنیده‌ها، سرفیس لپ تاپ ۵ نیز مجهز به پردازنده‌های نسل دوازدهمی Core i ۵ و Core i ۷ عرضه خواهد شد تا یک سروگردن بالاتر از نمونه قبلی خود قرار گیرد. با این حال، گفته می‌شود که خبری از نسخه مجهز به پردازنده‌های ARM برای سرفیس لپ تاپ ۵ نخواهد بود.

برای این دستگاه، پشتیبانی از تاندربولت ۴ پیش‌بینی شده که برای اولین بار اتفاق خواهد افتاد. همانند مدل قبل، تغییر چندانی را در طراحی سرفیس لپ تاپ ۵ شاهد نخواهیم بود. البته برخی‌ها از اضافه شدن رنگ سبز به رنگ‌های این لپ تاپ خبر می‌دهند.

مایکروسافت

سرفیس استودیو ۳

بی‌تردید مایکروسافت، زمانی را در این رویداد برای رونمایی از مدل جدید سرفیس استودیو اختصاص خواهد داد. محصولی که در قالب یک سیستم دسکتاپ all-in-one که احتمالا سرفیس استودیو ۳ نام دارد و آخرین نسخه از آن، در سال ۲۰۱۸ وارد بازار شد.

این پی‌سی جدید احتمالا از شاسی مشابهی نسبت به مدل‌های قبلی بهره می‌برد و از نمایشگر ۲۸ اینچی در آن استفاده خواهد شد. اما عمده تمرکز مایکروسافت، روی تغییرات در مشخصات داخلی معطوف خواهد بود به طوری که طبق شنیده‌ها، بار پردازشی را تراشه‌های نسل یازدهمی Core i ۷ اینتل به دوش خواهند کشید.

همچنین از پورت‌های تاندربولت ۴، وبکم ارتقایافته، پشتیبانی از فناوری‌های دالبی اتموس و دالبی ویژن HDR در این محصول استفاده خواهد شد. گفته می‌شود که سرفیس استودیو ۳ مجهز به ورودی کارت حافظه SD خواهد بود و کاربر می‌تواند رم و حافظه داخلی آن را به ترتیب تا ۳۲ مگابایت و یک ترابایت انتخاب کند. هنوز اطلاعاتی در خصوص قیمت این محصول به بیرون درز نکرده است.

پروژه Volterra و دیگر محصولات

یکی از محصولات احتمالی مایکروسافت برای این رویداد، معرفی کامل و عرضه پروژه Volterra خواهد بود. محصولی که پیشتر تیزر‌های مربوط به آن منتشر شده بود و در واقع، یک سیستم دسکتاپ کامپکت برای توسعه‎‌دهندگان برای ساخت اپلیکیشن‌های ویندوزی با قابلیت‌های هوش مصنوعی است.

از جمله محصولات جانبی مورد انتظار برای این وریداد نیز می‌توان به سرفیس کیبورد ارتقایافته و مدل‌های سرفیس پن جدید اشاره کرد که به همراه سرفیس استودیو ۳ معرفی خواهند شد. همچنین نسخه جدیدی از سرفیس Mouse نیز برای این مراسم پیش‌بینی شده است. در برخی خبر‌ها امده که احتمالا از یک اسپیکرو پیشرفته نیز رونمایی خواهد شد.

منبع: آی تی ایران

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید