طرز تهیه سرکه سیب خانگی فقط با این ترکیب ساده

طرز تهیه سرکه سیب خانگی فقط با این ترکیب ساده

سرکه سیب یکی از چاشنی‌های پر طرفدار و پر کاربرد است که می‌توانید این سرکه را در خانه تهیه و استفاده کنید. در این مطلب با طرز تهیه سرکه سیب در خانه آشنا می‌شوید.

کد خبر : ۱۱۱۶۹۰
بازدید : ۶۳۴۸

طرز تهیه سرکه سیب خانگی از آن مواردی است که بسیاری تصور می‌کنند خیلی سخت است.

اما در واقعیت اینگونه نیست و شما می‌توانید به راحتی سرکه سیب را خودتان و در خانه تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه سرکه سیب خانگی

سیب: یک کیلو
شکر: ۳ قاشق غذاخوری
آب جوشیده سرد شده: به مقدار کافی

طرز تهیه سرکه سیب خانگی

مرحله اول: برای درست کردن سرکه سیب در ابتدا سیب‌ها را تمیز می‌شوییم و خشک می‌کنیم؛ سپس از وسط نصف می‌کنیم و هسته و وسط سیب را برش می‌زنیم و روی تخته آشپزخانه قطعه قطعه می‌کنیم.

مرحله دوم: یک شیشه را از قبل تمیز بشویید و خشک کنید، سپس سه قاشق شکر داخل آن بریزید و سیب‌های خرد شده را داخل شیشه ریخته و از آب جوشیده سرد شده روی آن‌ها می‌ریزیم.

مرحله سوم: آب به اندازه‌ای باشد که روی سیب‌ها را بگیرد، ولی شیشه کامل پر نشود. در شیشه را نمی‌بندیم و فقط با یک پارچه روی در را می‌پوشانیم و برای یک هفته در جای تاریک و گرم می‌گذاریم.

مرحله چهارم: بعد از یک هفته پوشش روی در را بر می‌داریم و از یک در کوچک‌تر استفاده می‌کنیم و روی سیب‌ها فشار می‌دهیم تا سیب‌ها بالا نیایند؛ این کار باعث می‌شود کپک نزنند.

مرحله پنجم: پوشش پارچه‌ای را روی شیشه بگذارید و برای ۲۰ روز در مکانی تاریک و گرم بگذارید، سپس سرکه را صاف کنید، اگر سفیدک زده بود کپک نیست؛ ولی اگر به رنگ طوسی بود کپک است.

مرحله ششم: بعد از صاف کردن در شیشه ریخته و در جای تاریک و خنک برای ۳ هفته تا ۶ ماه نگهداری کنید.

منبع: همشهری آنلاین

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید