عجیب‌ترین سوالات مصاحبه شغلی!

عجیب‌ترین سوالات مصاحبه شغلی!

مصاحبه شغلی برای همه افراد جویای کار حائز اهمیت است، زیرا شخص پس از چندین سال دوران دانشگاه قرار است وارد بازار کار شود و گام اول مصاحبه شغلی است.

کد خبر : ۱۱۱۷
بازدید : ۷۳۱۹
مصاحبه شغلی برای همه افراد جویای کار حائز اهمیت است، زیرا شخص پس از چندین سال دوران دانشگاه قرار است وارد بازار کار شود و گام اول مصاحبه شغلی است.

به گزارش فرادید به نقل از بی‌بی‌سی، اکثر ما این تجربه را داریم که کسی به ناگهان یک سوال بی‌اساس از ما بپرسد، اما اگر این سوال بی‌ربط در طول مصاحبه از ما پرسیده شود چه برخوردی خواهیم داشت؟ فلسفه وجودی مصاحبه‌های شغلی این است که فرد شایسته‌تر برای کار انتخاب شود، اما در بعضی از موارد فرد با مسائلی روبه‌رو می‌شود که اصلا انتظارش را ندارد. شاید برای شما هم پیش آمده باشد؟

به همین منظور، کاربران پایگاه کورا سوالات بی‌موردی که از آن‌ها پرسیده شده بود را بر روی این سایت گذاشتند. شاید سوالاتی که از شما پرسیده شده است را هم بتوان به این فهرست اضافه کرد!

عجیب‌ترین سوالات مصاحبه شغلی!

ادم نیومن یکی از کاربران کورا نوشت که همه این سوال‌ها را یکجا از من پرسیدند: «از من پرسیدند که چگونه می‌توانم جسد یک شخص مرده را پنهان کنم؟ چگونه می‌توانم برای یک آدم کور قفسه ادویه بسازم؟ بهترین قسمت سریال پارک جنوبی از نظر من کدام قسمت بود؟»

البته این سوالات فقط به شرکت‌های کوچک محدود نمی‌شود. کیث بوسکی در صنعت بازی‌های کامپیوتری مشغول است. او نوشت که تابستان در مصاحبه یک شرکت بزرگ حاضر شده بود و در آنجا از او پرسیدند: «اگر قرار بود بین سبزی‌های دنیا قرار بود یکی از آن‌ها باشی، کدام را انتخاب می‌کردی؟» سمیه تیواری نیز نوشت: «در صنعت مُد طرفدار کدام یک هستی؟» تیواری می‌گوید اگر قرار بود در یک شغل مرتبط با این موضوع استخدام می‌شدم این سوال کاملا منطقی بود، اما من برای شغل برنامه‌نویسی درخواست داده بودم.

اتفاقی جالب نیز برای یک کارجوی دیگر رخ داد. فرناندو گوتیِرز نیم ساعت در اتاق انتظار منتظر کارفرما مانده بود و همچنان آن فرد نیامده بود. منشی از او پرسید: «آیا ممکن است یک ربع دیگر هم منتظر بمانید؟» فرناندو با خونسردی پاسخ منفی می‌دهد و می‌گوید که باید به بلیت هواپیما برسد: «منشی از من این سوال را پرسید و وقتی دید من دفتر آن‌ها را ترک کردم شوکه شده بود. رئیس او نیز بداخلاق بود و دیگران از روی ترس معمولا با او روبه‌رو نمی‌شدند. گویا رئیس او از شجاعت من خوشش آمده بود و دلش می‌خواست کسی را استخدام کند که از او نترسد. سپس آن‌ها زنگ زدند و گفتند که من قبول شده‌ام.»

دیانا فلدر نیز گفت: «خیلی وقت پیش من برای مصاحبه در یک شغل در آن شرکت حاضر شدم. شخص مصاحبه‌کننده بدون هیچ رودربایستی از من پرسید: «قرار نیست که باردار شوید؟» مصاحبه‌کننده یک خانم بود و توضیح داد که نمی‌خواهد شرکتش زمان و هزینه کند و کسی را استخدام کند که بخواهد باردار شود و چند ماهی از مرخصی زایمان استفاده کند. فلدر می‌گوید: «من خشکم زده بود. اصلا فکرش را هم نمی‌کردم کسی روز مصاحبه چنین سوالی از من کند!»

عجیب‌ترین سوالات مصاحبه شغلی!

فیلیپ روسمارین وکیل مسائل جنایی است. او می‌گوید که قبلا نویسنده تبلیغاتی یک شرکت بوده و وقتی می‌خواسته شخصی را استخدام کند عکس هیتلر را بالای سرش نصب کرد. در واقع موقعیت به شکلی بود که افرادی که برای مصاحبه می‌آمدند به ناچار باید عکس هیتلر را می‌دیدند. او نوشت: «من خانمی را استخدام کردیم که جرات کرد و پرسید عکس هیتلر آن بالا چه غلطی می‌کند؟!»
۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    سوالات تو ایران:
    نماز صبح چند رکعته؟
    نماز ایات چگونه است؟
    مبطلات نماز چیست؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید