قیمت طلای جهانی امروز ۲۷ مهرماه ۱۴۰۱

قیمت طلای جهانی امروز ۲۷ مهرماه ۱۴۰۱

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۲۷ مهرماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۶۵۱ دلار و ۶۰ سنت رسید.

کد خبر : ۱۱۱۹۵۴
بازدید : ۴۲۴

فرادید | روند صعودی طلا ادامه دارد هرچند که این رشد قیمت ناچیر است. امروز ۲۷ مهرماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با افزایش ۱.۳ درصد به ۱۶۵۱ دلار و ۶۰ سنت رسید.

کاهش ارزش دلار عامل اصلی حمایت از قیمت طلا بود. در حال حاضر دلار ۱.۱۸۲ واحد یا ۱.۰۴ درصد کاهش یافته و روی ۱۱۲.۰۲۵ ثابت شده است.

فعالان بازار عمدتاً فروشندگانی بودند که در طلای نقطه‌ای ثابت شده در رنج ۱۶۴۹ دلار وارد بازار شدند. سود خالص امروز ۴.۶۰ دلار است. با این حال، با بررسی دقیق‌تر بازار، مشاهده می‌کنیم که فروشندگان تهاجمی باعث شدند که قیمت طلا ۱۲.۸۰ دلار کاهش یابد. در واقع اگر ضعف دلار باعث افزایش ۱۷.۴۰ دلاری طلا نمی‌شد، این معاملات هیچ سوددهی نداشت.

طلا شتاب بازیابی خود را بالای مرز ۱۶۵۰ دلار نگه می‌دارد، اما احتمالاً تا زمانی که خریداران مانع حیاتی ۱۶۷۰ دلار را پس نگیرند، در محدوده‌ی مشخصی باقی خواهد ماند. علاوه بر آن، دلار ملایم‌تر به حمایت از فلز ادامه می‌دهد.

در همین راستا شاخص دلار یک درصد کاهش یافت، در حالی که بازدهی شاخص ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده نیز کاهش یافت. گیتا گوپینات، معاون صندوق بین‌المللی پول گفت: تورم در ایالات‌متحده، بسیار شدید است و فدرال رزرو باید مسیر خود را حفظ کند و سیاست‌های پولی را سخت‌تر کند وگرنه اعتبار خود را از دست می‌دهد.

تا زمانی که تورم بالا باشد، بعید است که فدرال رزرو از میزان و دفعات افزایش نرخ بهره بکاهد. این احتمال وجود دارد که سیاست پولی بسیار تهاجمی فدرال رزرو منجر به رکود در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ شود. این سوال باقی می‌ماند که رکود عمیق ناشی از افزایش نرخ‌های تهاجمی فدرال رزرو چقدر خواهد بود.

از منظر هفته جاری، طلا (XAU/USD) هفته را با موقعیت مناسب آغاز کرد و از فروش هفته قبل به پایین‌ترین سطح دو هفته‌ای در ۱۶۴۰ دلار بازگشت. این فلز درخشان از حالت ریسک‌پذیری جهانی که در اثر چرخش مالی بریتانیا بهبود یافته بود، آرامش یافت.

بررسی نمودار روزانه نشان می‌دهد که قیمت طلا در خط روند صعودی ۱۶۴۴ دلار حمایت جدیدی پیدا کرده است که پایین‌ترین سطح سال ۲۰۲۲ و پایین‌ترین سطح روز جمعه را به هم مرتبط می‌کند.

از طرفی، میانگین نزولی ملایم ۲۱ روزه متحرک (۲۱-DMA) در سطح ۱۶۷۰ دلار همچنان تلاش‌های صعودی را محدود می‌کند. شاخص قدرت نسبی ۱۴ روزه گرچه بالاتر رفته است، اما زیر سطح ۵۰.۰۰ باقی مانده است و خرس‌ها را امیدوار نگه می‌دارد.

مانع صعودی فوری در پایین‌ترین سطح‌های متناوب قبلی در حدود ۱۶۶۰ دلار مشاهده می‌شود که بالاتر از آن مقاومت کلیدی ۱۶۷۰ دلاری مجدداً آزمایش می‌شود. اگر گاو‌ها موفق به یافتن جای پایی محکم در بالای رقم ۱۶۷۰ دلار نشوند، هر گونه تلاش برای بازیابی در فلز درخشان به راحتی محو می‌شود.

قیمت طلا

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید