قیمت طلای جهانی امروز ۲۸ مهرماه ۱۴۰۱

قیمت طلای جهانی امروز ۲۸ مهرماه ۱۴۰۱

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۲۸ مهرماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۶۲۵ دلار و ۷۰ سنت رسید.

کد خبر : ۱۱۲۰۲۱
بازدید : ۷۸۲

فرادید | طلا در مسیر نزولی حرکت می‌کند و به مرز ۱۶۰۰ دلار رسیده است. امروز ۲۸ مهرماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با کاهش ۳.۴۳ درصد به ۱۶۲۵ دلار و ۷۰ سنت رسید.

تعهد فدرال رزرو ایالات‌متحده به تشدید سیاست‌های پولی نیز بر جذابیت شمش با بازده صفر تأثیر گذاشت. قدرت دلار نیز بر طلا فشار آورد و قیمت این پناهگاه امن را به پایین‌ترین حد سه هفته اخیر رساند.

ارزیابی نمودار قیمت نشان می‌دهد که طلا در یک الگوی مثلث متقارن در مقیاس ساعتی فروخته می‌شود؛ زیرا نوسانات فلز زرد به دلیل عدم وجود محرک در تقویم اقتصادی کاهش یافته است. خط روند با شیب نزولی از بالاترین قیمت روز پنج‌شنبه در ۱۶۸۲.۵۳ دلار قرار می‌گیرد؛ در حالی که خط روند شیب‌دار به سمت بالا از پایین‌ترین سطح روز جمعه در ۱۶۴۰.۲۳ دلار ترسیم می‌شود.

از نظر تکنیکال، خرس‌های (سرمایه گذاران امیدوار به کاهش قیمت ها) طلای دسامبر دارای مزایای کلی در کوتاه‌مدت هستند. هدف صعودی بعدی گاو‌ها (سرمایه‌گذاران امیدوار به افزایش قیمت‌ها)، این است که مقاومتی نزدیک به بالاترین قیمت اکتبر در کانال ۱۷۳۸.۷۰ دلار ایجاد کنند.

در حالی که هدف بعدی نزولی خرس‌ها در کوتاه مدت، رسانیدن قیمت‌های آتی به پایین‌ترین سطوح حمایت شده ماه سپتامبر در سطح ۱۶۲۲.۲۰ دلار است. اولین مقاومت این هفته در رنج ۱۶۷۴.۳۰ دلار و سپس سطح بعدی ۱۶۸۸.۹۰ دلار مشاهده شد. حمایت اولیه در پایین‌ترین سطح هفته گذشته در رنج قیمتی ۱۶۴۵.۶۰ دلار و سپس ۱۶۲۲.۲۰ دلار مشاهده می‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، الکسی زابوتکین، معاون رئیس بانک روسیه روز سه‌شنبه گفت: این بانک به افزایش ذخایر طلا و ذخایر ارزی خود نیاز ندارد و درخواست معدنچیان طلا برای افزایش خرید‌های دولتی در بحبوحه تحریم‌های غرب را نادیده می‌گیرد.

قیمت طلا

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید