قیمت طلای جهانی امروز ۷ آبان ماه ۱۴۰۱

قیمت طلای جهانی امروز ۷ آبان ماه ۱۴۰۱

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز 7 آبان ماه تا لحظه تنظیم گزارش به 1644 دلار و 53 سنت رسید.

کد خبر : ۱۱۲۴۱۶
بازدید : ۳۹۲

فرادید | اگرچه طلا در روز‌های گذشته در مسیر صعودی متوقف نشد، اما همچنان در رسید به کانال ۱۷۰۰ دلار ناکام مانده است. امروز ۷ آبان ماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با افزایش ۰.۵۲ درصد به ۱۶۴۴ دلار و ۵۳ سنت رسید.

سطح حمایت طلا از ۱۶۷۵ دلار به ۱۶۲۰ دلار کاهش یافته است. نیکی شیلز، استراتژیست فلزات MKS PAMP در این‌باره گفت: تا کنون، علیرغم تقویت دلار آمریکا و بازدهی بالاتر خزانه داری، این سطح همچنان حفظ شده است.

مت سیمپسون، تحلیلگر سیتی ایندکس می‌گوید: کاهش ارزش دلار و بازدهی پایین‌تر مطمئناً به طلا کمک کرده است تا از پایین‌ترین سطح خود خارج شود، اما این دلیلی برای افزایش بیش از حد طلا نیست.

نمودار روزانه حاکی از آن است که قیمت طلا در میانگین متحرک ۲۱ روزه (۲۱-DMA) با مقاومت سختی روبرو شده است که اکنون در سطح ۱۶۶۹ دلار قرار دارد.

در ادامه، فشار فروش احتمالاً در زیر فشار دوم تشدید خواهد شد و مسیر طبقات را برای افت مجدد به سمت پایین‌ترین سطح ماهانه ۱۶۱۷ دلاری باز خواهد کرد.

از طرف دیگر، گاو‌ها باید جای پای ثابتی بالاتر از ۲۱-DMA پیدا کنند تا روند صعودی مجدد را گسترش دهند. پس از گذشت از این سطح، بالاترین قیمت روز دوشنبه در رقم ۱۶۷۱ دلار وارد عمل خواهد شد. با نگاهی به آینده، هدف صعودی بعدی در بالاترین قیمت ۱۳ اکتبر یعنی ۱۶۸۳ دلار، در مسیر آستانه ۱۷۰۰ دلار قرار دارد.

مهمترین مسئله این است که اقتصاددانان و تحلیلگران انتظار دارند شاهد انقباض اقتصادی بر اساس افزایش سریع نرخ بهره باشند که در ماه مارس آغاز شد؛ و این نگرانی همچنان وجود دارد که پس از همه افزایش‌های نرخ بهره توسط فدرال رزرو، گزارش جمعه فدرال رزرو نشان دهد که اقدامات فدرال رزرو تنها اثر اسمی بر کاهش تورم داشته است.

پیش بینی می‌شود سال ۲۰۲۳ سال بهتری برای طلا خواهد بود، زیرا طلا می‌تواند جایگاه امن خود را بدست آورد. بانک مرکزی اروپا روز پنجشنبه نرخ بهره را ۷۵ واحد در ثانیه افزایش داد، اما گفت که پیشرفت قابل توجهی در تلاش برای مبارزه با تورم فزاینده از قبل حاصل شده است.

قیمت طلای جهانی

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید