قیمت طلای جهانی امروز ۹ آبان ماه ۱۴۰۱

قیمت طلای جهانی امروز ۹ آبان ماه ۱۴۰۱

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۹ آبان ماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۶۴۴ دلار رسید.

کد خبر : ۱۱۲۵۸۸
بازدید : ۴۱۳

فرادید | نوسان قیمتی طلا در کانال ۱۶۰۰ همچنان ادامه دارد. امروز ۹ آبان ماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با افزایش ۱.۳۳ درصد به ۱۶۴۴ دلار رسید.

طلا این روز‌ها چشم‌انداز روشنی ندارد. طلا این هفته را زیر ۱۶۵۰ دلار در هر اونس به پایان رساند و بعید به نظر می‌رسد که بتوان چشم‌انداز روشنی در میان‌مدت برای آن مشاهده کرد.

به گفته برخی تحلیلگران، بسیاری از سرمایه گذاران همچنان منتظر نشانه‌های واضحی هستند که آیا فدرال رزرو سرعت افزایش نرخ بهره خود را تا پایان سال کاهش خواهد داد یا خیر. به گفته تحلیلگران، نشست سیاست پولی فدرال رزرو در ۲ نوامبر (چهارشنبه)، نیروی محرکه قیمت طلا در هفته آینده خواهد بود.

افزایش نرخ بهره ایالات‌متحده هزینه فرصت نگهداری شمش با بازده صفر و در عین حال دلار را که در آن قیمت‌گذاری می‌شود، افزایش می‌دهد. کلاس نات، عضو شورای بانک مرکزی اروپا گفت: این بانک می‌تواند در نشست بعدی سیاست‌گذاری خود در دسامبر، دوباره نرخ بهره خود را ۷۵ واحد افزایش دهد.

شان لوسک، یکی از مدیران هجینگ تجاری در والش تریدینگ، گفت: انتظار دارد در هفته آینده شاهد کاهش قیمت طلا باشد. او تاکید کرد: «تا زمانی که از سوی فدرال رزرو چیزی روشن نشود، طلا همچنان به فروش می‌رسد. فکر نمی‌کنم در هفته جاری خبر خاصی از فدرال رزرو دریافت کنیم.»

نتایج نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نشان داد که وال استریت انتظار دارد که در هفته جاری یک شیب اندکی صعودی در قیمت طلا مشاهده کند. از ۱۷ تحلیلگر شرکت کننده در نظرسنجی، هفت تحلیلگر یا ۴۱ درصد انتظار دارند قیمت‌ها در هفته جاری افزایش پیدا کند.

بر اساس گزارش رویترز، دارایی‌های اس‌پی‌دی آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، در روز جمعه با ۰.۲۸ درصد کاهش به ۹۲۲.۵۹ تن رسید.

قیمت طلا

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید