قتل فروشنده لباس به دست دو برادر

قتل فروشنده لباس به دست دو برادر

متهمان یک به یک به جایگاه رفتند و با تکرار اظهارات‌شان در مرحله بازجویی عنوان کردند که قصدشان دفاع از خود بوده و قصد کشتن مقتول را نداشتند. با این حال قضات بر اساس اعترافات صریح متهمان و مدارک موجود در پرونده هر دو متهم را به قصاص محکوم کردند.

کد خبر : ۱۱۲۵۹۴
بازدید : ۸۳۶

۲ برادر که به اتهام قتل مرد فروشنده محاکمه و به قصاص محکوم شده بودند پس از جلب رضایت اولیای دم از جنبه عمومی جرم در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شدند.

رسیدگی به این پرونده از مرداد سال ۹۸ با گزارش یک درگیری خونین در باقرشهر کهریزک آغاز شد. پس از این گزارش، مأموران کلانتری ۱۷۵ بلافاصله راهی محل شدند و پس از بررسی‌های اولیه مشخص شد که درگیری میان ۲ برادر و مرد فروشنده‌ای به نام سیروس رخ داده که در جریان آن سیروس با ضربات چاقو مجروح شده است.

در ادامه سیروس توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شد، اما ساعاتی بعد کادر درمان اعلام کرد که مجروح به علت شدت جراحات وارده و خونریزی شدید جان باخته است.

با اعلام این خبر به مأموران اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت، تیمی از کارآگاهان به همراه تیم بررسی صحنه جرم و تشخیص هویت و همچنین بازپرس کشیک ویژه قتل، در محل جنایت حاضر شدند که در بررسی اولیه مشخص شد مقتول بر اثر ضربات وارده با جسم تیز به گردن مجروح شده است.

در تحقیقات بعدی معلوم شد در ابتدا برادر کوچکتر وارد مغازه لباس‌فروشی مقتول شده و بر سر خرید لباس با او درگیر شده و پس از دقایقی برادر بزرگتر برای حمایت از او به محل درگیری آمده و حادثه رخ داده است. ضمن اینکه هر دو برادر پس از درگیری از صحنه جنایت متواری شده‌اند.

با بررسی دوربین مداربسته و تصاویر لحظه جنایت بخشی از زوایای پنهان قتل آشکار شد و با تجمیع مدارک، دستگیری ۲ برادر در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت تا اینکه چند روز بعد مأموران هر دو برادر را دستگیر کردند و با اعتراف صریح متهمان و تکمیل تحقیقات، پرونده برای رسیدگی به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در جلسه دادگاه اولیای دم درخواست قصاص برای هر دو متهم را مطرح کردند و پس از آن متهمان یک به یک به جایگاه رفتند و با تکرار اظهارات‌شان در مرحله بازجویی عنوان کردند که قصدشان دفاع از خود بوده و قصد کشتن مقتول را نداشتند. با این حال قضات بر اساس اعترافات صریح متهمان و مدارک موجود در پرونده هر دو متهم را به قصاص محکوم کردند.

در حالی که متهمان در یک قدمی چوبه دار قرار داشتند، موفق شدند رضایت اولیای دم را جلب کرده و از قصاص رهایی یابند. پس از آن پرونده از حیث قصاص مختومه شد و برای رسیدگی از جنبه عمومی جرم بار دیگر به شعبه دوم دادگاه کیفری فرستاده شد.

در این جلسه هر دو برادر ضمن ابراز ندامت و طلب بخشش از خانواده مقتول از قضات درخواست کردند تا در حد امکان در صدور حکم تخفیف قائل شوند.

سپس یکی از متهمان به جایگاه رفت و گفت: من بیش از ۳ سال است که در زندان هستم و زندگی‌ام نابود شده و حالا هم از کارم پشیمانم. من عمدی برای کشتن سیروس نداشتم الان هم برای رضایت گرفتن از اولیای دم همه خانه و زندگی‌مان را فروختیم تا دیه درخواستی اولیای دم را فراهم کنیم.

پس از آن وکلای هر دو متهم نیز از قضات درخواست کردند تا در صورت امکان در مجازات موکلان‌شان تخفیف قائل شوند. با پایان جلسه دادگاه، قضات برای صدور حکم وارد شور شدند.

منبع: روزنامه ایران

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید