قیمت طلای جهانی امروز ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۱

قیمت طلای جهانی امروز ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۱

قیمتهر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۱۱ آبان ماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۶۵۰ دلار و ۵۱ سنت رسید.

کد خبر : ۱۱۲۷۳۵
بازدید : ۲۸۶

فرادید | طلا همچنان در کانال ۱۶۵۰ معامله می‌شود. امروز ۱۱ آبان ماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با افزایش ۳.۸۸ درصد به ۱۶۵۰ دلار و ۵۱ سنت رسید.

بازار طلا روز سه‌شنبه شاهد رونق خرید بود، اما به نظر می‌رسد به آمار‌های منتشر شده اخیر اقتصاد آمریکا واکنشی نشان نداده باشد.

سرمایه‌گذاران به طور گسترده انتظار دارند که فدرال رزرو نرخ بهره یک شبه خود را ۷۵ واحد پایه افزایش دهد که چهارمین افزایش متوالی است. طلا نسبت به افزایش نرخ بهره آمریکا بسیار حساس است، زیرا این امر باعث افزایش هزینه فرصت نگهداری فلز بی‌بازده و افزایش ارزش دلار می‌شود.

گفتنی است که هر گونه تلاش برای بهبود قیمت طلای بدون بهره، به احتمال زیاد فدای شرط‌بندی‌های سختگیرانه جهانی خواهد شد، چرا که بانک‌های مرکزی در تلاش برای مهار تورم طغیانگر هستند و در این مسیر هیچ چیز نمی‌تواند آنان را از ادامه‌ی راه باز دارد.

مجموعه‌ای از داده‌های اقتصادی سطح بالای ایالات متحده نیز از نزدیک رصد می‌شوند تا نکات تازه‌ای در مورد سلامت بزرگ‌ترین اقتصاد جهان را روشن کند؛ بدیهی است که این اطلاعات بر تصمیم‌گیری سیاستی فدرال رزرو در ماه‌های آینده تأثیر قابل توجهی خواهد داشت.

آخرین گزارش شورای جهانی طلا (WGC) نشان داد تقاضای جهانی طلا در سه ماهه‌ی سوم نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۱، ۲۸ درصد افزایش یافته است. طلا (XAU/USD) از این خوش‌بینی برای تجدید تقاضای جهانی استفاده می‌کند و قبل از انتشار مجموعه جدیدی از داده‌های اقتصادی سطح بالا از ایالات متحده، در صدد امتداد حالت بازیابی خود است.

نمودار روزانه بیانگر آن است که قیمت طلا (XAU/USD) به زیر ۱۶۴۴ دلار رسیده است، بدین معنی که سطح ۲۳.۶ درصدی بازیابی فیبوناچی (فیبو) در اکتبر، از اوج ۱۷۳۰ دلار کاهش یافت.

از این رو، خرس‌ها نگاه خود را به پایین‌ترین سطح اکتبر در ۱۶۱۷ دلار نگه می‌دارند که در زیر آن، تمرکز بر روی پایین‌ترین سطح سال ۲۰۲۲ در رقم ۱۶۱۵ دلار باقی می‌ماند.

شاخص قدرت نسبی ۱۴ روزه (RSI) در حالی که پایین‌تر از سطح ۵۰.۰۰ است، حرکتی صعودی را ایجاد می‌کند که بیانگر ماندگاری احتمالی این بازگشت کوتاه‌مدت است. از منظر دیگر، در جهت صعودی، مقاومت فوری در سطح ۲۳.۶% فیبو فوق‌الذکر دیده می‌شود که در پی آن، حذف سطح روانی ۱۶۵۰ دلاری برای آزادسازی روند بهبود بیشتر، حیاتی است.

البته ناگفته نماند که تلاقی میانگین متحرک روزانه ۲۱ نزولی (۲۱-DMA) و سطح ۳۸.۲ درصدی فیبو در حدود ۱۶۶۲ دلار، برای گاو‌ها سخت خواهد بود؛ و در نهایت، حرکت قیمت (پرایس اکشن) طلا به احتمال زیاد به صورت جانبی باقی می‌ماند، در حالی که سرمایه‌گذاران را نسبت به تصمیم بسیار مهم فدرال رزرو برای افزایش نرخ، محتاط‌تر خواهد کرد.

قیمت طلای جهانی

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید