(ویدئو) نقشه هوشمندانه پلنگ برای فرار از دام شیرها!

(ویدئو) نقشه هوشمندانه پلنگ برای فرار از دام شیرها!

لحظه اعصاب خردکنی را تماشا کنید که یک پلنگ نر در پارک ملی کروگر خود را در محاصره شیر‌ها می‌بیند!

کد خبر : ۱۱۳۳۵۸
بازدید : ۲۲۱۵۵۴۶

«کری بالام» این صحنه هیجان‌انگیز را در آخر هفته هنگامی که به دیگر بازدیدکنندگان به پارک ملی کروگر آفریقای جنوبی رفت ثبت کرده است.

وی در این باره توضیح داد: درست بعد از اینکه من و مهمانانم کمپ را ترک کردیم، گروهی از شیر‌ها را پیدا کردیم. شیر‌ها شروع به راه رفتن کردند و ما به دنبال آن‌ها رفتیم. به نظر می‌رسید که شیر نر بسیار به شیر‌های ماده علاقه‌مند است. شیر نر و یکی از ماده‌ها شروع به دویدن به سمت بوته‌ای کردند و این پلنگ را که حتما پشت سنگ‌ها پنهان شده بود تعقیب کردند. در عرض چند لحظه شیر‌ها پلنگ را احاطه کرد!

همانطور که از فیلم می‌توان فهمید، پلنگ برای دعوا آنجا نبود. بسیار مطیع عمل می‌کرد. دراز کشیده بود و خودش را کوچک نگه می‌داشت. سرش پایین بود و گوش‌هایش صاف، همه این تکنیک‌ها برای نشان دادن این نکته به شیر‌ها بود که می‌خواهد بدون آسیب جان سالم به در ببرد و اگر این کار را نکنند، حمله نمی‌کند.

یکی دیگر از رفتار‌های بسیار مطیعانه زمانی که پلنگ غلت زد نشان داده شد. این یکی از آسیب پذیرترین موقعیت‌ها برای پلنگ است، زیرا ظریف‌ترین قسمت‌های بدن در معرض دید قرار می‌گیرد. او بدیهی است که می‌دانست در برابر شیر‌ها شانسی ندارد، بنابراین تمام تلاشش را می‌کرد تا به آن‌ها بفهماند که اگر او را رها کنند مشکلی ایجاد نمی‌کند.

شیر‌ها معمولاً دامنه توجه بسیار کوتاهی دارند. به نظر می‌رسد فقط می‌خواستند بررسی کنند که آیا پلنگ قصد دعوا دارد یا خیر، دیدند که او چنین قصدی ندارد و سپس حواسشان پرت شد. در حالی که حواس شیر‌ها پرت شده بود، پلنگ فرصت مناسبی را برای فرار از خطر دید. بلند شد، و به سرعت شروع به دویدن کرد.

شیر‌ها کمی تعقیب کردند، و بازگشتند و بقیه روز را روی صخره‌ها خوابیدند!

منبع: فرارو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید