(ویدئو) پلنگ گرسنه جوجه پرنده در حال انقراض را دزدید!

(ویدئو) پلنگ گرسنه جوجه پرنده در حال انقراض را دزدید!

دوربین تعبیه شده در مقابل لانه یک جفت نوک‌شاخ زمینی جنوبی مشخص کرد که یک پلنگ با ورود به لانه اقدام به دزدیدن جوجه این پرندگان می‌کند.

کد خبر : ۱۱۳۴۱۶
بازدید : ۵۶۳۵۵۴

کایل مارک میدلتون که اقدام به نصب دوربین کرده بود متوجه شد که پلنگ گستاخی که یک بچه پرنده را از لانه نوک شاخ می‌دزدد.

کایل در ۲۲ سال گذشته در حال تحقیق و حفاظت از گونه‌های پرندگان بوده است. بخشی از تلاش‌های حفاظتی شامل نصب لانه‌های مصنوعی برای تسهیل پرورش در مناطقی است که دیگر لانه‌های طبیعی وجود ندارد.

وی می‌گوید: ما در طول بررسی‌های معمول لانه خود برای نظارت بر پرورش و وضعیت لانه متوجه این اتفاق ناگوار شدیم. پلنگ در واقع موفق شده بود جوجه نوک‌شاخ را از لانه بیرون بیاورد و شروع به بازرسی آن کرده بود.

هنگام تماشای فیلم بسیار ناراحت شدیم که این اتفاق افتاده است، از دست دادن جوجه ضربه بزرگی برای این پرندگان در معرض انقراض است. در عین حال، خوب است که مقصر را گرفتیم.

خوشبختانه این دوربین در زمان مناسب روشن شد و واقعاً به درک ما از این پرندگان و شکارچیان طبیعی که آن‌ها با آن‌ها روبرو هستند کمک می‌کند. به ندرت می‌توان رویداد‌های شکار را در دوربین ما گرفت. این اتفاق دلخراش است.

نوک‌شاخ زمینی جنوبی بزرگترین گونه نوک شاخ در سراسر جهان است. می‌توان آن را در مناطق جنوبی آفریقا، از کنیا تا آفریقای جنوبی یافت. در داخل این مناطق، آن‌ها هم در جنگل‌ها و هم در ساوان‌ها ساکن هستند.

نوک‌شاخ زمینی جنوبی گوشتخوار است و بیشتر بر روی زمین شکار می‌کند، جایی که بیشتر غذای خود را پیدا می‌کنند. این غذا از حشرات گرفته تا حیوانات کوچک را شامل می‌شود. این پرندگان گونه‌ای با عمر طولانی هستند که طول عمر آن‌ها بین ۵۰ تا ۶۰ سال و در اسارت تا ۷۰ سال است.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید