کشف یک غار باستانی در ویرانه‌های شهر کی‌یف

کشف یک غار باستانی در ویرانه‌های شهر کی‌یف

یک غار باستانی که تصور می‌شود متعلق به دوره‌ی روس کی‌یف باشد در کی‌یف مرکزی کشف شده است.

کد خبر : ۱۱۳۶۴۷
بازدید : ۴۳۴۶۵

فرادید | دِمیترو پِروُف، طرفدار حفاظت از منابع طبیعی در مرکز توسعه‌ی شهری کی‌یف به رادیو کالتورا گفته است که غار‌ی را در کنار یکی از خانه‌های تخریب‌شده پیدا کردند که مقامات مسکن کی‌یف آن را برای سکونت ناامن اعلام کرده بودند. در واقع، دِمیترو پِروف برای یافتن این غار، سرنخ‌های مادربزرگش را دنبال کرد. مادربزرگِ پروف همیشه از یک خانه‌ی سنگی بزرگ کنار یک غار قدیمی حرف می‌زد، اما هیچ‌کس مکان آن را نمی‌دانست. بنا به گفته‌های پروف که قبلاً چندین بار منطقه را برای یافتن آن جستجو کرده بود، تنها گچبری سرستون جلویی خانه باقی مانده که بوته‌ها آن را از دید پنهان کرده بودند.

به گزارش فرادید ، این طرفدار حفاظت از منابع طبیعی به گزارشگران گفت او و دوستانش که تصمیم گرفته بودند این خانه‌ی قدیمی و غار‌های نزدیک آن را پیدا کنند به یک ورودی برخورد کردند. شنبه‌ی گذشته نخستین اکتشافات باستان‌شناسی در غار‌های Voznesensky توسط پروف و گروهی از محققانِ موسسه‌ی باستان‌شناسی انجام شد. تیمور بابروفسکی، استاد باستان‌شناسی از شگفت‌زده شدن خودش از کشف چنین گنجی گفت که در مرکز کی‌یف و پس از صرف سه ساعت جستجو پیدا شده است. تیم تحقیقاتی، قطعات سفالی متعلق به دوره‌ی روس کی‌یف را کشف کرد؛ یک ایالت اروپایی شرقی و شمالی که از اواخر قرن نهم تا اواسط قرن سیزدهم وجود داشته است.

کشف غاری با هیروگلیف‌ها و نماد‌های وارانجیان در مرکز اوکراین

پروف در خصوص کاوش‌های تیم در فیس‌بوک نوشت که آن‌ها حدود ۴۰ متر از غار‌ها را جستجو کردند، ازجمله مجموعه غار‌های پایینی که او ادعا می‌کند طول‌شان دوبرابر گذرگاه بالایی است و یک سری انشعابات محوری دارد. مهم‌ترین اکتشاف به عقیده‌ی پروف مجموعه‌ای از هیروگلیف‌های روس‌کی‌یف و نماد‌های وارانجیان متعلق به اوایل دوره‌ی روس است، زمانی که منطقه تحت سلطه حکام وارانجیان بود.

کشف غاری با هیروگلیف‌ها و نماد‌های وارانجیان در مرکز اوکراین

دِمیترو پروف می‌گوید با اینکه به بررسی‌های بیشتری نیاز است، اما به گمان محققان، برخی از نماد‌های حک‌شده شاید متعلق به قرون پنجم یا ششم قبل از میلاد باشد. تصاویری از حیوانات و دیوارنگاره‌هایی از دوره‌ی واریاز از جمله rune Algiz (پای مرغ) هم روی دیوار‌ها کشف شدند. چندین مستعمره‌ی یونانی در سواحل شمالی دریای سیاه، در شبه‌جزیره‌ی کریمه و در امتداد دریای آزوف بین قرون ششم و هفتم قبل از میلاد تاسیس شدند. استپ زمینِ پشت ساحل توسط کیمریان، سکایی‌ها و سارماتیایی‌هایی اشغال شده بود که با مستعمره‌های یونانی و رومی، پس از دوره‌ی کنترل توسط امپراتوری روم در هزاره‌ی نخست قبل از میلاد، تجارت می‌کردند.

کشف غاری با هیروگلیف‌ها و نماد‌های وارانجیان در مرکز اوکراین

رویک شاهزاده‌ی وارانجیانی یا وایکینگی، ایالت Kyivan را در اواخر قرن نهم تاسیس کرد. تا قرن سیزدهم، نوادگان او یک مسیر تجارت جهانی به غرب را تاسیس و کنترل کردند. با این حال، ایالت Kyivan متشکل از مردمان اسلاو شرقی، نورس و فنلاندی بود و این مسئله، کار شناسایی کسی که نماد‌های حک‌شده روی دیواره‌های غار را بجا گذاشته، دشوار می‌کند.

منبع: Arkeonews

مترجم: زهرا ذوالقدر

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید