(ویدئو) پرش باورنکردنی اژدهای کومودو برای شکار خفاش!

(ویدئو) پرش باورنکردنی اژدهای کومودو برای شکار خفاش!

یک بازدیدکننده از جزیره کومودو اندونزی لحظه شکار یک خفاش را توسط یک اژدهای کومودو ثبت کرده است.

کد خبر : ۱۱۳۷۵۱
بازدید : ۱۰۶۶۰

فرادید | یک اژد‌های کومودو دو متر به هوا پرید تا خفاشی را از شاخه درخت درست در مقابل دیدگان عکاس ربود.

به گزارش فرادید؛ رنجر موگا در جزیره کومودو در اندونزی بود که یکی از خزندگان معروف جزیره شروع به پریدن در زیر درختان کرد و پس از چند بار تلاش موفق شد خفاش را شکار کند.

فیلم باورنکردنی که از فاصله سه متری گرفته شده است، نشان می‌دهد که مارمولک قاتل دو متری قبل از اینکه به هوا بپرد و سعی کند خفاش میوه‌خوار را از درخت بگیرد، آرام روی زمین قدم می‌زند.

اژدهای کومودو به خاطر اندازه و وزن عظیم، دندان‌های ویژه پاره کردن گوشت، توانایی حرکت با سرعت بالا، و عادت‌های تهاجمی غیرمعمول از جمله درندگان استثنایی به‌شمار می‌رود.

در جزیره کومودو اندونزی هیچ جانور گوشت‌خوار دیگری جز اژدهای کومودو وجود ندارد که بتواند رقیب غذایی آن‌ها باشد. در گذشته باور بر این می‌رفت که گاز اژدها دارای باکتری‌های کشنده‌ای است که طعمه‌ها را از پای درمی‌آورد؛ با این حال امروزه یافته‌های پیشین مورد تردید قرار گرفته‌اند. با این حال دو غده در آرواره پایینی این جانور قرار دارد که چندین پروتئین سمی در آن‌ها تولید می‌شود ولی به تنهایی به عنوان عامل کشنده از سوی اژدها به کار گرفته نمی‌شوند.

بیشتر گونه‌های خفاش‌های میوه‌خوار از بقیه انواع خفاش‌ها بزرگ‌جثه‌ترند به این خاطر به آن‌ها بزرگ‌خفاش هم گفته می‌شود. سر این خفاش‌ها حالتی مانند سر سگ دارد. این خفاش‌ها میوه‌خوار و شهدخوار هستند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید