در مورد گیاه آلوئه ورا چه می دانید؟

در مورد گیاه آلوئه ورا چه می دانید؟

آلوئه ورا یک گیاه دارویی است که در درمان بسیاری از بیماری ها از جمله یبوست و اختلالات پوستی استفاده می شود. کرم ها، ژل ها و پمادهای آلوئه ورا حاوی ژل شفاف موجود در برگ آلوئه ورا هستند.

کد خبر : ۱۱۴۰۱۴
بازدید : ۹۲۱۵

آلوئه ورا یک گیاه دارویی محبوب و پرطرفدار می باشد. مردم سال‌های زیادی است که به دلیل خواص شگفت انگیزی که این گیاه دارد، از آن استفاده می ‌کنند.

گیاه آلوئه ورا مناسب آب و هوای گرمسیری و نیمه گرمسیری است و امروزه، در بسیاری از مناطق گرم و خشک در سراسر دنیا یافت می شود. برگ های این گیاه بلند، ضخیم و گوشتی می باشد و رنگ آن سبز است. در این مقاله با آلوئه ورا، فواید و مزایای آن برای پوست و مو بیشتر آشنا می شویم.

آلوئه ورا چیست؟

آلوئه ورا یک گیاه دارویی است که در درمان بسیاری از بیماری ها از جمله یبوست و اختلالات پوستی استفاده می شود. کرم ها، ژل ها و پمادهای آلوئه ورا حاوی ژل شفاف موجود در برگ آلوئه ورا هستند. این محصولات را می توان به صورت موضعی برای درمان بیماری های مختلف پوست استفاده کرد. آلوئه ورا به طور طبیعی در آب و هوای خشک و استوایی در آفریقا، آسیا، اروپا و بخش های جنوبی و غربی ایالات متحده رشد می کند.

فواید آلوئه ورا چیست؟

دو ترکیب موجود در آلوئه ورا (ژل و شیرابه) خاصیت دارویی بالایی دارند. ژل از سلول ‌های موجود در مرکز برگ و شیرابه از سلول‌های موجود در زیر پوست آلوئه ورا به دست می ‌آید. بسیاری از افراد، از ژل آلوئه ورا برای درمان عارضه‌ های پوستی مانند سوختگی، آرتروز، بیماری ‌های روده، آفتاب سوختگی، زخم معده، دیابت، یخ ‌زدگی، پسوریازیس و تبخال استفاده می‌ کنند. شیرابه‌ آلوئه ورا در درمان افسردگی، یبوست، آسم و دیابت موثر است.

فواید آلوئه ورا برای انواع مختلف پوست

همانطور که در بالا به آن هم اشاره کردیم، گیاه آلوئه ورا فواید مختلفی دارد. در این قسمت قصد داریم به فواید این گیاه برای انواع مختلف پوست بپردازیم.

آلوئه ورا برای پوست نرمال

اگر پوستی نرمال دارید، بهتر است هر روز مقداری از گیاه آلوئه ورا را بر روی پوست خود بمالید تا پوستی صاف و درخشان داشته باشید.

آلوئه ورا برای پوست خشک

اگر پوست شما از نوع خشک می باشد، حتما می دانید که پوست شما به کم آبی دچار است. آلوئه ورا سرشار از مواد مغذی و حس تازگی می باشد. این گیاه را بر روی پوست خشک خود بکشید تا متوجه بشوید آلوئه ورا تا چه حدی می تواند به آبرسانی پوست شما کمک شایانی کند.

آلوئه ورا برای پوست چرب

اگر پوستی چرب دارید و در معرض جوش زدن هستید، استفاده از گیاه آلوئه ورا می تواند به شما در داشتن پوستی بدون جوش و صاف کمک کند.

خواص گیاه آلوئه ورا

گیاه آلوئه ورا خواص فراوانی دارد که در ادامه با برخی از خواص این گیاه شگفت انگیز آشنا می شویم.

سلامت دهان و دندان

آلوئه ورا به لطف خواص احتمالی ضد پلاک و ضد التهابی لثه می تواند یک مکمل مفید برای سلامت دهان و دندان شما باشد. با خمیردندان حاوی آلوئه ورا، مسواک زده و سپس دندان های خود را بشویید. آلوئه ورا، باعث تسکین درد شده و هرگونه عفونت را درمان می کند.

درمان زخم ها و جراحت ها

گیاه آلوئه ورا بسیاری از جراحات پوستی از جمله زخم ها، بریدگی ها، پارگی، خراش ها و ... را تسکین و التیام می بخشد. مقدار زیادی از ژل این گیاه می تواند به درمان زخم های ناشی از تیراندازی و آسیب های بافتی کمک شایانی کند.

گیاه آلوئه ورا

کاهش فشار خون

طبق گفته انجمن قلب آمریکا، فشار خون بالا یک "قاتل خاموش" است؛ زیرا برخی از افراد هیچ علامت یا نشانه ای از این بیماری ندارند. بیماری فشار خون بالا می تواند به آرامی به رگ های خونی آسیب رسانده و افراد را در معرض خطر سکته مغزی، حمله قلبی و ... قرار دهد. بر اساس گفته های این انجمن، آلوئه ورا، ورزش، تغذیه سالم و دارو می‌توانند به کاهش فشار خون بالا کمک کنند. طبق مطالعات انجام شده، پودر آلوئه ورا در کاهش فشار خون سیستولیک و دیاستولیک موثر است.

کاهش کلسترول

مصرف خوراکی ژل آلوئه ورا، کیفیت خون را بهبود بخشیده و به طور موثر باعث کاهش کلسترول و کل محتوای تری گلیسیرید، در بدن می شود.

کاهش قند خون

کاهش وزن، رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی به کاهش خطر دیابت و بهبود بیماری قند خون کمک می کنند. طبق مطالعات انجام شده، مصرف آلوئه ورا در افرادی که به بیماری پیش دیابت و دیابت نوع 2 مبتلا هستند، باعث کاهش قند خون آنها می شود. این گیاه، گلوکز پلاسمای ناشتا را در افراد مبتلا به پیش دیابت کاهش داده و به طور قابل توجهی A1C را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 بهبود بخشیده است.

تسکین آفتاب سوختگی

طبق مطالعات انجام شده، گیاه آلوئه ورا به طور بالقوه می تواند زمان بهبود زخم، عفونت ها و قرمزی پوست را کاهش دهد. همچنین ژل آلوئه ورا در سوختگی های درجه یک و دو نیز موثر است. به گفته بنیاد سرطان پوست، سوختگی ‌های درجه یک فقط خارجی‌ترین لایه پوست را تحت تاثیر قرار می‌ دهند و سوختگی ‌های درجه دوم به لایه ‌های عمیق‌تر پوست نفوذ می‌ کنند و باعث تورم و تاول می‌ شوند.

درمان و جلوگیری از درد و تورم

سالیسیلیک اسید موجود در آلوئه ورا با مهار تولید پروستاگلاندین به عنوان یک مسکن عمل کرده و برای درمان اثرات ضد التهابی، ضد کوفتگی، ضد کشیدگی ماهیچه ها، رباط ها و تاندون ها و ... نیز کاملا اثر بخش عمل می کند.

گیاه آلوئه ورا خواص فراوانی دارد که در این مقاله به تعدادی از این موارد پرداختیم. اگر می خواهید با خواص این گیاه بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم مقاله خواص شگفت انگیز آلوئه ورا را مطالعه کنید.

مزایای استفاده از گیاه آلوئه ورا برای سلامت پوست و مو

درمان جوش و لک

ابتدا ژل آلوئه ورا را استخراج کنید و سپس آن را بر روی قسمت جوش، سوختگی یا لک قرار دهید. تا زمان بهبودی این عمل را روزی سه تا چهار بار تکرار کنید.

کمک به رشد مو

ژل آلوئه ورا به رشد موهای جدید کمک می کند؛ زیرا باعث افزایش گردش خون در پوست سر می شود. همچنین مواد معدنی و ویتامین های ضروری را فراهم می کند. آلوئه ورا حاوی آنزیم های پروتئولیتیک است که به ترمیم پوست مرده پوست سر کمک می کند.

جلوگیری از شوره سر

از دلایل شوره سر می توان به خشکی پوست، عفونت های قارچی و پوست های بیش از حد چرب اشاره کرد. یکی از راه های طبیعی برای از بین بردن شوره سر آلوئه ورا می باشد. این گیاه می تواند در درمان خشکی پوست، عفونت قارچی و ... کمک شایانی کند.

حالت دهنده مو و پوست سر

همان طور که آلوئه ورا پوست سر را مرطوب می کند، به حالت دهی مو و نرم شدن آن کمک خواهد کرد. استفاده منظم از ژل آلوئه ورا، به حفظ شادابی مو و درخشندگی آن کمک شایانی می کند.

خرید ژل آلوئه ورا بهتر است یا محصولات ساخته شده از آن؟

در گذشته از ژل آلوئه ورا به صورت خالص استفاده می کردند. در سال های اخیر، ژل های آلوئه ورا به صورت صنعتی در دسترس همگان قرار گرفت. علاوه بر آن محصولات آرایشی و بهداشتی فراوانی بر پایه این محصول تولید و روانه بازار شدند. شرکت فوراور لیوینگ یکی از کمپانی های بزرگ محصولات ارگانیک در حوزه سلامت است که تمامی محصولات خود را بر پایه ژل آلوئه ورا تولید و روانه بازار می کند. این کمپانی در بیش از 160 کشور نمایندگی داشته و محصولات خود را به شهروندان مختلف ارائه می کند. در ایران نمایندگی فوراور لیوینگ را شرکت فوراور کالا بر عهده دارد که محصولات را به صورت مستقیم از این کمپانی دریافت کرده و به دست مشتریان می رسانند.

منبع: everydayhealth

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید