(عکس) کشف مومیایی‌های عجیب با زبان طلایی در مصر

(عکس) کشف مومیایی‌های عجیب با زبان طلایی در مصر

مومیایی‌های طلایی زبان در بخش باستان‌شناسی کشف شدند، جایی که اجساد متعدد دیگری در سه دوره زمانی مختلف در مصر باستان دفن شدند.

کد خبر : ۱۱۴۲۱۶
بازدید : ۹۸۰۲

باستان شناسان مومیایی‌های باستانی متعددی را در مصر کشف کرده اند که به جای زبان تراشه‌هایی از طلا داشتند. این اکتشاف در گورستان کوویسنا (که گاهی اوقات کوئسنا نوشته می‌شود) در دلتای مرکزی نیل انجام شد. این مکان که در سال ۱۹۸۹ کشف شد، تصور می‌شود که در دوره‌های بطلمیوسی و رومی اشغال شده است، که از حدود ۳۰۰ قبل از میلاد تا ۶۴۰ پس از میلاد امتداد داشته‌است.

مومیایی‌های طلایی زبان در بخش باستان‌شناسی کشف شدند، جایی که اجساد متعدد دیگری در سه دوره زمانی مختلف در مصر باستان دفن شدند. استخوان‌های برخی از اسکلت‌های کشف‌شده با لعاب طلایی پوشیده شده‌اند، در حالی که برخی دیگر به سادگی در نزدیکی گل‌های نیلوفر آبی دفن شده‌اند.

زبان‌های طلایی با وجود اینکه قبلاً پیدا شده اند کمی معما هستند. در آغاز سال ۲۰۲۱، محققان در حال حفاری در یک مکان ۲۰۰۰ ساله در مصر جمجمه‌ای را کشف کردند که در دهان باز آن یک زیور زبانی براق وجود داشت. سپس، در پایان سال ۲۰۲۱، یک مرد، یک زن و یک مومیایی کودک دوباره با زبان‌های طلایی پیدا شدند که قدمت آن به بیش از ۲۵۰۰ سال می‌رسد.

در زمانی که این اکتشافات انجام شد، وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر مشکوک بود که طلا‌ها مدت‌ها پیش توسط مومیایی‌سازان در آنجا قرار داده شده بود تا اطمینان حاصل شود که مردگان می‌توانند در زندگی پس از مرگ حرکت کنند. اما در مصر باستان، متخصصان فکر می‌کنند که زبان طلایی برای گرفتن طرف خوب ارباب و قاضی جهان اموات، اوزیریس، ضروری است.

مومیایی‌های زبان طلایی

مانند هادس، اوزیریس نیز در میان مردگان زندگی می‌کرد و قاعده اکید بی‌کلامی را اجرا کرد. در حقیقت، جهان اموات در مصر باستان گاهی به عنوان "سرزمین خاموش" شناخته می‌شد و خود اوزیریس "ارباب سکوت" نامیده می‌شد.

ظاهراً اوزیریس از سر و صدا متنفر بود، به همین دلیل است که در طول مراسم تشییع جنازه در مصر باستان، تصور می‌شود که سکوت اعمال می‌شده است. تنها زمانی که دهان یک مومیایی برای آماده شدن برای زندگی پس از مرگ باز می‌شد، موسیقی پخش می‌شد یا صدایی تولید می‌شد.

چرا فقط برخی از مومیایی‌ها با زبان‌های طلایی دفن شده اند؟

طلا یک ماده محبوب در مصر باستان برای ساختن زیورآلات برای مراسم تدفین بود. عنصر درخشنده را گوشت خدایان، به ویژه پوست خدای خورشید Ra، می‌دانستند و با مفهوم ابدیت همراه بود. رهبر همه خدایان مصر باستان، خالق همه چیز بود و از نزدیک با اوزیریس متحد بود. Ra نمایانگر بخش نور خورشید از روز بود، در حالی که اوزیریس نمایانگر ساعات تاریکی بود.

شاید یک زبان طلایی نشان دهنده خطی به سوی نور باشد، حتی در تاریکی سرد جهان پایین و بدون شواهد بیشتر، تنها کاری که می‌توان انجام داد حدس و گمان است. مقامات وزارت مصر می‌گویند مومیایی‌های کشف شده در وضعیت بدی هستند و اسرار آن‌ها نیز همراه با آن‌ها در حال از بین رفتن است.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید