(تصاویر) معروف‌ترین تفنگ‌های تاریخ را بیشتر بشناسید

(تصاویر) معروف‌ترین تفنگ‌های تاریخ را بیشتر بشناسید

​در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به معروف‌ترین تفنگ‌های تاریخ بشریت؛ سلاح‌هایی که بار‌ها نام‌شان را شنیده‌ایم، اما از راز‌های سر به مهر و ناگفته‌های آن‌ها بی‌خبریم.

کد خبر : ۱۱۴۳۰۷
بازدید : ۱۰۰۰۹

زمانی که نام اسلحه، سلاح یا تفنگ را می‌شنویم، ناخودآگاه ذهن‌مان به سمت جنگ و نبرد‌های خونین می‌رود؛ جنگ‌هایی که یا قرن‌ها و سالیان درازی از عمرشان می‌گذرد و در دفتر تاریخ ثبت شده‌اند یا آن نبرد‌های تلخ و هولناکی که ردپای‌شان در جهان امروز دیده می‌شود. اما برخی از سلاح‌ها تنها برای امنیت ملت‌ها در برابر تهاجم نیرو‌های دشمن و قرار گرفتن در دستان سربازان ساخته نشده‌اند و علت خلق و توسعه‌شان، چیز‌هایی غیر از جنگ و پیکار بوده است.

اما آیا از پشت پرده معروف‌ترین تفنگ‌های تاریخ خبر دارید؟ می‌دانید توسط چه کشوری ساخته شده‌اند؟ در این مطلب شما را با تعدادی از معروفترین تفنگ‌های تاریخ آشنا خواهیم کرد.

معروف‌ترین تفنگ‌های تاریخ را بشناسید

در این مطلب قرار نیست با فهرست بلندبالایی مواجه شوید که چندین و چند اسلحه مشهور را در خود جای داده است. اینجا تنها به سراغ چند مورد از معروف‌ترین تفنگ‌های تاریخ خواهیم رفت که شناخت بیشترشان جذابیت بیشتری دارد و قطعا می‌تواند نظر علاقه‌مندان را به خود جلب کند؛ پس در ادامه با گجت نیوز همراه باشید تا شما را به سفری کوتاه ببریم؛ سفری به مقصد فشنگ، باروت و ماشه‌های کشنده!

والتر پی‌پی‌کی (Walther PPK)؛ خودکشی هیتلر با اسلحه محبوب جیمز باند!

نگاهی به معروف‌ترین تفنگ‌های تاریخ

همه مردم دنیا جیمز باند را به عنوان معروف‌ترین جاسوس تاریخ می‌شناسند؛ مامور جذاب، باهوش و خوشتیپی که توسط ده‌ها بازیگر در فیلم‌های مختلف حضور داشته و روی پرده نقره‌ای حضور یافته است.

والتر پی‌پی‌کی یکی از معروف‌ترین تفنگ‌های تاریخ است که به عنوان اسلحه دستی محبوب آقای جیمزباند شناخته می‌شود. جالب است بدانید این تفنگ دستی در نخستین رمان‌های یان فلمینگ (خالق شخصیت جیمز باند) وجود نداشت و این مامور مخفی در ابتدا یک قبضه برتا ۴۱۸ حمل می‌کرد.

اما حضور والتر پی‌پی‌کی در فهرست معروف‌ترین تفنگ‌های تاریخ تنها به دلیل استفاده جیمزباند از این اسلحه نیست و ماجرا بسیار دراماتیک‌تر از این حرف‌هاست! آدولف هیتلر، دیکتاتور مشهور آلمانی، با این تفنگ دستی خودکشی کرد و به زندگی‌اش پایان داد. هرچند که مرگ خودخواسته هیتلر با استفاده از این سلاح باعث شهرت بیشتر آن شد، اما به هرحال نام جیمز باند با Walther PPK گره خورده است.

ای‌آر-۱۵ یا ام۱۶ (AR-۱۵ or M ۱۶)؛ نمادی از ارتش ایالات متحده

نگاهی به معروف‌ترین تفنگ‌های تاریخ

ماجرای شکل‌گیری و خلق این سلاح مشهور به بیش از نیم قرن پیش برمی‌گردد. زمانی که یوجین استونر به عنوان طراح این اسلحه و شرکت آرمالایت، یک تفنگ تهاجمی سبک وزن را برای ارتش ایالات متحده طراحی کردند.

طراحی قابل توجهی که با بن بست بزرگی به نام عدم داشتن پول و مشکلات مالی مواجه شد و سازندگانش را مجبور کرد که در سال ۱۹۵۹ آن را به شرکت کلت بفروشند؛ اما امروزه این اسلحه در جایگاه یکی از معروف‌ترین تفنگ‌های تاریخ قرار می‌گیرد و با عنوان «تفنگ تهاجمی آمریکایی» نیز شناخته می‌شود.

اما ماجرای ام۱۶ چیست؟

این تفنگ در ابتدا با نام ای‌آر-۱۵ (AR-۱۵) شناخته می‌شد و از سال ۱۹۶۳ برای جنگ در جنگل‌های ویتنام وارد ارتش آمریکا شد و از سال ۱۹۶۹ جای ام۱۴ را به عنوان سلاح سازمانی استاندارد ارتش آمریکا در جنگ ویتنام گرفت. در واقع ام ۱۶ نیز بر اساس مدل ای‌آر-۱۵ ساخته شده است و رفته رفته به یکی از معروف‌ترین تفنگ‌های تاریخ تبدیل شد.

اسمیت اند وسون مدل ۲۹ یا مگنوم ۴۴ (Smith & Wesson Model ۲۹)؛ سلاحی در دستان کلینت ایستوود

نگاهی به معروف‌ترین تفنگ‌های تاریخ

معروف‌ترین تفنگ‌های تاریخ همیشه به واسطه حضور در میادین نبرد به شهرت نرسیده‌اند؛ خیلی اوقات جدال گلوله و ماشه از مسیر سینما و شخصیت‌های فیلم‌های مختلف می‌گذرد. اسمیت اند ویسون مدل ۲۹ یا مگنوم ۴۴، با حضور در سری فیلم‌های «هری کثیف» به شهرت بسیاری رسید.

کلینت ایستوود با نقش‌آفرینی در این سری محبوب و پرطرفدار و استفاده از مگنوم ۴۴، شمایل ماندگاری را خلق کرد و توامان باعث شد تا این اسلحه دستی قدرتمند، به عنوان یکی از معروف‌ترین تفنگ‌های تاریخ شناخته شود.

ای-کی ۴۷ یا کلاشینکف (AK-۴۷)؛ محبوب‌ترین تفنگ تهاجمی در جهان

نگاهی به معروف‌ترین تفنگ‌های تاریخ

این اسلحه که بدون شک در فهرست معروف‌ترین تفنگ‌های جهان رتبه نخست را به خود اختصاص داده است، یک تفنگ تهاجمی روسی است که به عنوان رقیب اصلی ام۱۶ شناخته می‌شود. خیلی‌ها معتقدند که کلاشینکف محبوب‌ترین تفنگ تهاجمی جهان است و برخی از طرفداران دوآتشه این اسلحه بر این باورند که ای-کی ۴۷ حکم معجزه ر ا دارد و بدون هیچگونه دردسر خاصی، همیشه آماده به کار است.

جالب است بدانید این سلاح پرطرفدار که در سال ۱۹۴۸ وارد خط تولید شده بود، تا پیش از سال ۱۹۵۶ و تا قبل از جریان انقلاب مجارستان، برای غرب ناشناخته بود و آن‌ها با این تفنگ تهاجمی آشنایی نداشتند. اما کلاشینکف کماکان به عنوان محبوب‌ترین اسلحه تمام دوران‌ها شناخته می‌شود.

منبع: گجت نیوز

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید