(تصاویر) تمساح‌ها در زمستان کجا می‌روند؟

(تصاویر) تمساح‌ها در زمستان کجا می‌روند؟

تمساح‌ها به خواب زمستانی نمی‌روند. آن‌ها به حالتی می‌روند که شبیه به خواب زمستانی است. آن‌ها کاملاً بیدار هستند و فقط در حالت فعالیت و حرکت بسیار کم قرار می‌گیرند.

کد خبر : ۱۱۴۳۲۴
بازدید : ۲۵۴۴۲۹

فرادید | تمساح‌ها خزندگان بزرگی از سرده کروکودلیا هستند. اگرچه آن‌ها در همان جنس کروکودیل‌ها هستند، اما گونه‌های متفاوتی هستند. تنها یک مکان در جهان وجود دارد که کروکودیل‌ها و تمساح‌ها در یک منطقه زندگی می‌کنند: فلوریدا جنوبی.

به گزارش فرادید؛ تمساح‌ها به راحتی با پوزه بلندشان با سوراخ‌های بینی که به آن‌ها اجازه تنفس می‌دهد در حالی که بیشتر بدنشان زیر آب است، قابل تشخیص هستند. بدن آن‌ها بلند با پا‌های کوتاه است و پوست آن‌ها معمولاً ناهموار و پوسته پوسته است. در حالی که کارشناسان می‌گویند تمساح‌ها نسبت به کروکدیل‌ها تهاجمی‌تر هستند، تمساح‌ها موجوداتی هستند که باید از آن‌ها ترسید، زیرا در صورت تحریک حمله می‌کنند. با این حال، در فلوریدا، جایی که بیش از ۱ میلیون تمساح وجود دارد، کمتر از ۵۰۰ حمله تمساح بین سال‌های ۱۹۴۸ تا ۲۰۱۱ رخ داده است که تنها ۲۶ مورد از آن‌ها کشنده بوده است.

تمساح‌ها نیز مانند سایر خزندگان خونسرد هستند و این بدان معناست که دمای بدن آن‌ها تحت تاثیر محیط قرار می‌گیرد. این برخلاف حیوانات خونگرم است که دمای بدن خود را تنظیم می‌کنند. هنگامی که دما کاهش می‌یابد، دمای بدن تمساح نیز کاهش می‌یابد. آن‌ها تمایل دارند درست در جایی که در آب هستند قرار بگیرند. تمساح‌ها می‌توانند در حالت فعالیت بسیار کم قرار بگیرند، تا جایی که وقتی هوای سرد شدید می‌آید و بدنه آبی که در آن زندگی می‌کنند یخ می‌زند تقریباً بی‌حرکت می‌شوند.

آن‌ها پوزه‌های خود را بالای آب می‌چسبانند تا بتوانند نفس بکشند و در حالی که به سختی حرکت می‌کنند تا زمانی که دما گرم شود در آب بمانند. در این حالت تمساح به نوعی دچار یخ زدگی می شود. در این حالت، تمساح‌ها به قدری مطیع هستند که دانشمندان بدون اینکه حیوانات حرکت کنند یا حتی چشمان خود را باز کنند، توانسته اند آن‌ها را لمس کنند.

در دما‌های کمتر سرد، تمساح‌ها را ممکن است در لانه‌های کنار رودخانه‌ها که در آن حفره‌هایی از هوا وجود دارد، پیدا کنید. آن‌ها همچنین ممکن است در زیر جاده‌ها پنهان شوند.

بیشتر تماس‌ها درباره تمساح‌ها در بهار و پاییز اتفاق می‌افتد، زمانی که دما نامنظم‌تر است و تمساح‌ها سعی می‌کنند گرم بمانند. با این حال، خطرناک‌ترین زمان برای مواجهه با تمساح در واقع در ماه‌های ژوئن و جولای است، زمانی که تمساح‌های مادر بیشترین محافظت را از بچه‌های جدید خود انجام می‌دهند.

برخلاف سایر حیواناتی که برای زمستان غذا می‌خورند، تمساح‌ها در واقع غذا خوردن خود را برای آماده شدن برای فصل سرد کاهش می‌دهند. با کندتر شدن دما، متابولیسم آن‌ها کند می‌شود و نیازی به خوردن غذای زیادی ندارند.

پس از چند روزِ گرم، تمساح‌ها دوباره فعال‌تر می‌شوند و از مخفیگاه‌های زمستانی خود بیرون می‌آیند. این روند کاهش سرعت خواب زمستانی نیست، زیرا آن‌ها از نظر فنی در خواب نیستند. آن‌ها بیدار هستند، فقط تا حد زیادی غیرفعال هستند. به این حالت بروماسیون می‌گویند.

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید