کشف منشا اصلی آلودگی هوا در ایران

کشف منشا اصلی آلودگی هوا در ایران

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک گفت: وزیر نفت استفاده از سوخت مازوت را به جدیت دنبال می‌کند و توجهی به سلامت و محیط زیست ندارد. وزیر نفت دلیل این اقدام خود را کمبود گاز اعلام کرده که این امر برای ما قابل قبول نیست و ما نباید کمبود گاز داشته باشیم البته اگر این امر در زمستان باشد حرفی نیست، اما در فصل پاییز قابل قبول نیست که بگویند کمبود گاز داریم.

کد خبر : ۱۱۴۳۲۷
بازدید : ۸۹۰۹

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی درباره سوزاندن مازوت توسط وزارت نفت گفت: وزارت نفت برای جلوگیری از مازوت سوزی هیچ اقدامی انجام نداده است و مشکلات جدی برای کشور ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: وزیر نفت استفاده از سوخت مازوت را به جدیت دنبال می‌کند و توجهی به سلامت و محیط زیست ندارد.

نایب رئیس دوم کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها اضافه کرد: وزیر نفت دلیل این اقدام خود را کمبود گاز اعلام کرده که این امر برای ما قابل قبول نیست و ما نباید کمبود گاز داشته باشیم البته اگر این امر در زمستان باشد حرفی نیست، اما در فصل پاییز قابل قبول نیست که بگویند کمبود گاز داریم.

وی اظهار کرد: وزارت نفت دائم در حال مازوت سوزاندن است و برایشان تابستان و زمستان ندارد البته ما به عنوان نماینده مجلس کوتاه نمی‌آییم و اجازه نمی‌دهیم اوضاع به این صورت باشد و به این اقدام وزیر اعتراض جدی داریم.

آصفری روز یکشنبه (۶ آذر) در صحن علنی مجلس در تذکری شفاهی گفت: براساس قانون هوای پاک که مصوب مجلس است وزارت نفت وظایفی برعهده دارد و وظیفه همه دستگاه‌ها در این قانون تعریف شده است. وزارت نفت وظیفه دارد که سوخت استاندارد در اختیار نیروگاه‌ها قرار دهد.

وی ادامه داد: متاسفانه وزیر نفت هر جا در اجرای وظایف قانونی خود در راستای تحقق قانون هوای پاک کم می‌آورد از شورای عالی امنیت ملی استفاده می‌کند. امروز وزارت نفت دست به دامن شورای عالی امنیت ملی شده و سوال این است که آیا شورای عالی امنیت ملی کار دیگری ندارد که به موضوع استفاده سوخت مازوت در نیروگاه‌ها ورود کرده است؟ با نامه‌ای که وزارت نفت به شورای عالی امنیت ملی نوشته است اجازه داده شده تا نیروگاه‌ها در کنار شهر از سوخت مازوت استفاده کنند. در حالی که به شدت در آلودگی هوا تاثیرگذار است و مردم را با مشکل مواجه می‌کند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سوال این است که استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه‌ها چه ربطی به شورای عالی امنیت ملی دارد؟ وزارتخانه باید به نیروگاه‌ها سوخت استاندارد دهند. رئیس جمهور در سفری که به اراک داشتند دستور دادند که در نیروگاه‌ها باید از سوخت گاز استاندارد استفاده شود تا منجر به آلودگی هوا نشود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید