(تصاویر) قاقم در مقابل راسو؛ تفاوت‌های کلیدی و جالب شکارچیان ماهر

(تصاویر) قاقم در مقابل راسو؛ تفاوت‌های کلیدی و جالب شکارچیان ماهر

قاقم و راسو جوندگان گوشتخوار و تهاجمی هستند، هر دوی این موجودات به دلیل داشتن عادات فرصت طلبانه در جستجوی غذا به طور مداوم به مناطق شهری تجاوز می‌کنند، قاقم‌ها مناطق جنگلی و علفزار را ترجیح می‌دهند، در حالی که راسو‌ها از مناطق پرجمعیت تری لذت می‌برند که به راحتی می‌توانند غذا پیدا کنند.

کد خبر : ۱۱۴۴۱۲
بازدید : ۱۱۲۳۲

فرادید | ممکن است متوجه نشده باشید که تفاوتی بین راسو و قاقم وجود دارد. در حالی که هر دوی این موجودات متعلق به یک خانواده از حیوانات هستند، برخی ویژگی‌های کلیدی وجود دارد که آن‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند.

به گزارش فرادید؛ چند تفاوت کلیدی بین راسو‌ها و قاقم‌ها وجود دارد. در حالی که هر دوی این جانوران از نظر فنی راسو هستند، قاقم‌ها معمولاً کوچک‌تر و وزن کمتری نسبت به راسو‌ها دارند. هر دوی این موجودات در فصل زمستان استتار می‌شوند، اما قاقم‌ها دارای بینی سیاه رنگ هستند، در حالی که راسو‌ها اینگونه نیستند. در نهایت، قاقم‌ها ترجیح می‌دهند در عصر و شب فعال باشند، در حالی که راسو‌ها عمدتاً در طول روز فعال هستند.

در حالی که ممکن است این یک تفاوت ظریف باشد، قاقم‌ها از نظر اندازه کلی و محدودیت وزن با راسو‌ها متفاوت هستند. به عنوان مثال، راسو‌ها به طول ۲۰ تا ۴۰ سانتی‌متر و وزن آن ۹۰۰ گرم تا ۱۸۰۰ گرم رشد می‌کنند، و قاقم‌ها به طول ۱۷ تا ۳۳ سانتی‌متر و وزن ۴۵۰ تا ۹۰۰ گرم رشد می‌کنند. ممکن است نتوانید این تفاوت‌های ظریف را تشخیص دهید مگر اینکه به این دو جونده در کنار هم نگاه کنید، اما این تمایز مهمی است.

قاقم و راسو: ترجیحات زیستگاه و رفتار

تفاوت دیگر بین راسو و قاقم رفتار و ترجیحات زیستگاه آن‌ها است. در حالی که هر دوی این موجودات به دلیل داشتن عادات فرصت طلبانه در جستجوی غذا به طور مداوم به مناطق شهری تجاوز می‌کنند، قاقم‌ها مناطق جنگلی و علفزار را ترجیح می‌دهند، در حالی که راسو‌ها از مناطق پرجمعیت تری لذت می‌برند که به راحتی می‌توانند غذا پیدا کنند.

این دو جونده نیز ساعات متفاوتی از روز دارند که ترجیح می‌دهند فعالیت داشته باشند. به عنوان مثال، قاقم‌ها عمدتاً شبگرد هستند، در حالی که راسو‌ها روزانه به دنبال شکار هستند. این بدان معنی است که قاقم‌ها عمدتاً در هنگام عصر و شب فعال هستند، در حالی که راسو‌ها در طول روز فعالیت می‌کنند. با این حال، این ممکن است به گونه‌ها و مکان‌های خاص در سراسر جهان بستگی داشته باشد. مکان‌های جغرافیایی این دو حیوان اغلب با هم همپوشانی دارند، اما هم قاقم‌ها و هم راسو‌ها ترجیح می‌دهند موجوداتی منفرد باشند و اغلب با سایر حیوانات هم‌نوع خود درگیر اختلافات سرزمینی می‌شوند.

(تصاویر)

قاقم در مقابل راسو: ظاهر و رنگ

تفاوت دیگر بین راسو‌ها و قاقم‌ها در ظاهر و رنگ آن‌ها نهفته است. در حالی که تشخیص تفاوت بین راسو و قاقم در نگاه اول بسیار دشوار است، اما در مقایسه با راسو همیشه دم کوتاه‌تری دارد. در واقع، قاقم‌ها اغلب به عنوان راسو دم کوتاه شناخته می‌شوند.

در مورد دم صحبت می‌کنیم، می‌توان قاقم را از روی راسو بر اساس رنگ دم آن‌ها در زمستان نیز شناسایی کرد. در حالی که هر دوی این موجودات از این نظر منحصر به فرد هستند که دو بار در سال خزهایش می‌ریزد و در فصل زمستان استتار می‌کنند، قاقم‌ها دم سیاه خود را حفظ می‌کنند، در حالی که راسو‌ها اینطور نیستند. این باعث می‌شود که قاقم‌ها در فصل زمستان بسیار چشمگیر باشند، با توجه به اینکه بقیه رنگ بدن آن‌ها یک سفید خالص است.

زمانی که فصل زمستان نیست، هر دوی این موجودات دارای رنگ‌های سیاه تا خرمایی هستند و هر دو چانه و زیر شکم سفیدی دارند. با توجه به ضخامت و ضد آب بودن پوشش آنها، لازم است که دو بار در سال پوست اندازی کنند.

(تصاویر)

قاقم در مقابل راسو: رژیم غذایی و سبک شکار

یکی دیگر از تفاوت‌های بین راسو و قاقم، رژیم غذایی و سبک شکار آنهاست. در حالی که هر دوی این جوندگان گوشتخوار و تهاجمی هستند، راسو‌ها تمایل دارند طعمه‌های بزرگتری را از بین ببرند. این احتمالاً به دلیل اندازه آن‌ها است، اما هر دو موجود به دنبال مکان‌هایی هستند که انواع مختلفی از جوندگان برای خوردن آن‌ها در دسترس است.

قاقم‌ها ترجیح می‌دهند موش، خرگوش، دوزیستان و پرندگان را بخورند، در حالی که راسو‌ها از خوردن موش، جوندگان، خرگوش، موش قطبی و اردک لذت می‌برند. هر دوی این جوندگان طعمه خود از ناحیه گردن گاز می‌گیرند.

(تصاویر)

قاقم در مقابل راسو: چرخه تولید مثل

آخرین تفاوت بین راسو‌ها و قاقم‌ها چرخه تولید مثل آنهاست. یک قاقم از این نظر منحصر به فرد است که قادر به انجام فرآیندی به نام دیاپوز جنینی است. این اساسا به این معنی است که آن‌ها می‌توانند تخمک‌های بارور شده خود را تا ۳۰۰ تخمک قبل از شروع چرخه حاملگی واقعی خود ذخیره کنند. راسو‌ها قادر به این کار نیستند و در عرض پنج هفته به دنیا می‌آیند.

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید