(ویدئو) بزغاله‌ها چگونه از بهمن مرگبار جان سالم به در می‌برند؟

(ویدئو) بزغاله‌ها چگونه از بهمن مرگبار جان سالم به در می‌برند؟

ویدئویی شگفت‌انگیز از گروهی از بچه بزهای کوهی اروپایی منتشر شده که با وقوع بهمن غرایز بقا را در بهترین حالت خود نشان می‌دهد.

کد خبر : ۱۱۴۸۱۶
بازدید : ۱۳۳۵۸

فرادید | رشته کوه آلپ به طور کامل در اروپا قرار دارد و گسترده‌ترین و مرتفع‌ترین رشته در منطقه خود است. کوه‌های آلپ که در ۷ کشور اروپایی از جمله سوئیس، آلمان، ایتالیا، اسلوونی و ... گسترده شده اند، خانه بیش از ۳۰۰۰۰ نوع مختلف از حیوانات است. زمستان در این رشته کوه‌ها برف زیادی را به همراه دارد و این ویدئو نشان می‌دهد که چگونه بچه بز‌ها با نزدیک شدن بهمن ویرانگر موفق به فرار می‌شوند.

به گزارش فرادید؛ در زمستان، کوه‌های آلپ با بارش برف هزاران فوتی مواجه می‌شوند. بز کوهی اروپایی و سایر حیوانات برای زنده ماندن در آب و هوای خطرناک زمستانی و مناطق کوهستانی آلپ سازگار هستند. آن‌ها همچنین دارای سم‌هایی شکافته هستند که به آن‌ها کمک می‌کند تا در زمین‌های لغزنده حرکت کنند.

زندگی در گروه‌های ۱۵ تا ۳۰ نفره نیز به بز‌های کوهی اروپایی کمک می‌کند تا در کوه‌های برفی زنده بماند. مانند ویدئو، این بچه بز‌ها می‌توانند با استفاده از گام‌های یکدیگر از بهمن فرار کنند. در تابستان بز‌ها در چمنزار‌ها زندگی می‌کنند، اما وقتی زمستان فرا می‌رسد به ارتفاعات بالاتر می‌روند. بهمن می‌تواند بسیار کشنده باشد و حرکت اشتباه می‌تواند آخرین حرکت این بز‌ها باشد.

چرا بهمن‌ها خطرناک هستند؟

یک دانه برف بی ضرر است، اما وقتی مقادیر زیادی برف با هم ترکیب شود، می‌تواند دستور العملی برای فاجعه باشد. بهمن زمانی اتفاق می‌افتد که باد، باران، دمای گرم یا عوامل دیگر باعث ریزش برف از کوه‌ها و تپه‌ها شود. تنها چیزی که لازم است مقدار کمی برف است تا کاتالیزور یک بهمن بزرگ باشد که بتواند به سرعت و اندازه رشد کند.

هنگامی که در حال پیشرفت است سرعت برف می‌تواند به ۲۰۰ مایل در ساعت (۳۲۰ کیلومتر در ساعت) برسد، اما میانگین بهمن خشک به سرعت حدود ۸۰ مایل در ساعت (۱۲۸ کیلومتر در ساعت) می‌رسد. اگر بهمن به اندازه کافی سرعت بگیرد، برف با هوا مخلوط شده و بسیار پودری به نظر می‌رسد.

چیزی که بهمن‌ها را بسیار خطرناک می‌کند، میزان برفی است که می‌بارد. یک بهمن بزرگ می‌تواند حدود ۳۰۰۰۰۰ مترمکعب برف را در خود جای دهد که برابر با ۲۰ زمین فوتبال پوشیده از ۳ متر برف است. انواع بهمن شامل بهمن خشک (پودری، سبک)، بهمن برف پودر (بهمن برف گرده)، بهمن‌های بهاری و بهمن سنگی و بهمن‌های کوچک است. سرعت بیشتر و برف عوامل اصلی بهمن خطرناک هستند که برخی در چند ثانیه اتفاق می‌افتند.

حیوانات در کوه‌های آلپ

بز‌های کوهی اروپا تنها یکی از حیواناتی است که در کوه‌های برفی آلپ زندگی می‌کند. با توجه به شرایط و محیط بسیار خطرناک منطقه، فقط حیوانات سازگار با این منطقه می‌توانند زنده بمانند. بهمن تنها یکی از خطرات متعدد زندگی در کوه‌های آلپ است.

برخی از حیواناتی که در این کوه‌ها زندگی می‌کنند عبارتند از:

(ویدئو)

عقاب طلایی

(ویدئو)


مارموت‌ها

(ویدئو)


جغد عقاب اوراسیا

(ویدئو)


بز کوهی

(ویدئو)


گوزن قرمز

(ویدئو)


سیاه‌گوش

به طور متوسط سالانه حدود ۱۰۰ بهمن در کوه‌های آلپ رخ می‌دهد و حتی کوچک‌ترین حیواناتی مانند بچه بز‌ها یاد می‌گیرند که چگونه از تله‌های مرگ برفی کوه جان سالم به در ببرند.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید