(تصاویر) قد کوتاه‌ترین مرد جهان کیست؟

(تصاویر) قد کوتاه‌ترین مرد جهان کیست؟

ادوارد، قد کوتاه‌ترین مرد جهان با پدر و مادر و خواهر و برادرش در خانه‌ای روستایی در نزدیکی بوگوتا زندگی می‌کند. ادوارد خود را فردی جدی، دوست داشتنی و بسیار شاد توصیف می‌کند. او تصمیم دارد از طریق شخصیت خود به دنیا بگوید که همه چیز ممکن است و محدودیت‌ها فقط در ذهن وجود دارند.

کد خبر : ۱۱۵۱۳۵
بازدید : ۱۱۸۴۵

فرادید | ادوارد نینو ممکن است کوچک باشد، اما شخصیتی به اندازه تمام دنیا دارد؛ این را اطرافیان او می‌گویند. احساس خوشبختی می‌کند و می‌گوید: «من از لبخندم برای تسخیر جهان استفاده می‌کنم».

به گزارش فرادید؛ ادوارد در ۱۰ مه ۱۹۸۶ در بوگوتا به دنیا آمد و رسماً با قد ۷۲.۱۰ سانتی متر (۲ فوت ۴.۳۹۳۸ اینچ) کوتاه قدترین مرد زنده جهان است. ادوارد در ۱۳ آوریل ۲۰۱۰ با قد تایید شده ۷۰.۲۱ سانتی متر (۲ فوت ۳.۶۴ اینچ) با همین عنوان رکورددار گینس شد.

کوتاه‌ترین مرد جهان

پس از آن، این رکورد به دست «خاگندار تاپا ماگار» از نپال، زاده ۱۴ اکتبر ۱۹۹۲ با قد ۶۷.۰۸ سانتی متر (۲ فوت ۲.۴۱ اینچ) شکسته شد. خاگندرا متأسفانه در ۱۷ ژانویه ۲۰۲۰ در سن ۲۷ سالگی درگذشت.

در ۲۹ فوریه ۲۰۲۰ ادوارد بار دیگر دوباره رکورد خود را پس گرفت.

کوتاه‌ترین مرد جهان

ادوارد نینو در کلمبیا اندازه گیری می‌شود

زمانی که ادوارد چهار ساله شد، خانواده او متوجه شدند که او مانند دوستانش رشد نمی‌کند. اگرچه والدین او به دنبال درمان‌های پزشکی بودند، اما حدود ۲۰ سال بود که پزشکان در نهایت تشخیص کم کاری تیروئید شدید را تایید کردند چرا که رشد طبیعی او تحت تأثیر قرار گرفته بود.

ادوارد علیرغم شرایطش همیشه از زندگی لذت می‌برد و تلاش می‌کند با خوش بینی و قدرت با مشکلاتش روبرو شود. ادوارد اوقات فراغتش را با خانواده اش و ورزش کردن می‌گذراند. او همچنین به عنوان مدل فعالیت می‌کند.

در سال ۲۰۲۰، کتاب رکورد‌های جهانی گینس جلسه‌ای مجازی با خواننده و رکورددار نماد لاتین، اوزونا، ترتیب داد تا ادوارد را با این خبر غافلگیر کند و طی مراسمی اوزونا و ادوارد هر دو در رکورد‌های جهانی گینس ۲۰۲۱ تجلیل شدند.

کوتاه‌ترین مرد جهان

ادوارد با پدر و مادر و خواهر و برادرش در خانه‌ای روستایی در نزدیکی بوگوتا زندگی می‌کند. ادوارد خود را فردی جدی، دوست داشتنی و بسیار شاد توصیف می‌کند. او تصمیم دارد از طریق شخصیت خود به دنیا بگوید که همه چیز ممکن است و محدودیت‌ها فقط در ذهن وجود دارند.

«من می‌توانم به هر چیزی که در ذهنم است برسم. همه چیز ممکن است... اندازه و قد مهم نیست! من می‌خواهم مردم ببینند من واقعاً چه کسی هستم: اندازه‌ای کوچک با قلبی بزرگ»

ادوارد بزرگ‌ترین فرزند خانواده است. او از داشتن محبت و حمایت بی قید و شرط خانواده خود احساس خوشبختی می‌کند. او درباره مادرش می‌گوید: «اوست که به من انگیزه می‌دهد، مادرم نیروی محرکه من است. مادرم همیشه به من می‌گوید که من منحصر به فرد هستم و خدا چیز‌های بزرگی برای من در نظر گرفته است»

کوتاه‌ترین مرد جهان

ادوارد و خانواده اش همچنین از برادرش میگل که ۲۲ سال سن و ۱.۲۰ متر قد دارد مراقبت می‌کنند. میگل از دیسپلازی هیپ رنج می‌برد و گاهی اوقات به دلیل درد نمی‌تواند به راحتی راه برود. ادوارد کسی است که او را همراهی می‌کند، او را تشویق می‌کند و به او کمک می‌کند تا احساس بهتری داشته باشد. یکی از بزرگترین آرزو‌های ادوارد سفر به دور دنیاست. وی تا کنون به آرژانتین، شیلی و اکوادور سفر کرده است.

کوتاه‌ترین مرد جهان

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید