(تصاویر) رکورد بلندترین پرتاب‌ بسکتبال در اختیار چه کسی است؟

(تصاویر) رکورد بلندترین پرتاب‌ بسکتبال در اختیار چه کسی است؟

جاشوا از ثبت یک رکورد جهانی راضی نبود و هدفش را برای شکستن پنج رکورد دیگر بسکتبال آغاز کرد و مهارت‌هایی را که از پنج سالگی آموخته بود به نمایش گذاشت. جاشوا تنها در یک روز در جولای ۲۰۲۲ با موفقیت به هر پنج رکورد دست یافت.

کد خبر : ۱۱۵۱۶۰
بازدید : ۹۵۷۳

فرادید | جاشوا واکر، مربی بسکتبال از لوئیزیانا، ایالات متحده، نه یک، بلکه پنج رکورد در کتاب گینس، از جمله یک پرتاب شگفت انگیز که رکورد طولانی‌ترین پرتاب بسکتبال (مرد) را شکسته، ثبت کرده است.

به گزارش فرادید؛ جاشوا اولین عنوان رکورد‌های گینس خود را در اوایل سال جاری در ۲۲ ژانویه ۲۰۲۲ ثبت کرد. او دورترین پرتاب بسکتبال در حالی که در زمین نشسته بود با فاصله ۱۹.۵۸ متر (۶۴ فوت ۳ اینچ) را انجام داد. قبل از او این رکورد در اختیار «کوری» از هارلم گلوبتروترز، با مسافت ۱۷.۹۱ متر (۵۸ فوت ۹.۱ اینچ) بود.

جاشوا از ثبت یک رکورد جهانی راضی نبود و هدفش را برای شکستن پنج رکورد دیگر بسکتبال آغاز کرد و مهارت‌هایی را که از پنج سالگی آموخته بود به نمایش گذاشت. جاشوا تنها در یک روز در جولای ۲۰۲۲ با موفقیت به هر پنج رکورد دست یافت.

طولانی‌ترین پرتاب‌های بسکتبالی

اولین رکورد: طولانی‌ترین پرتاب بسکتبال (مرد)

این رکورد ۳۴.۲۹ متر (۱۱۲ فوت ۶ اینچ) بود که توسط الن بولر (ایالات متحده آمریکا) در سال ۲۰۱۴ به دست آمد. جاشوا تصمیم گرفت رکورد شکنی کند. پشتکار او نتیجه داد و توپ را از فاصله ۳۴.۶ متری (۱۱۳ فوت ۶ اینچ) وارد تور کرد. اما برای ثبت این نتیجه بازو‌های جاشوا آسیب دید.

طولانی‌ترین پرتاب‌های بسکتبالی

دومین رکورد: دورترین پرتاب بسکتبال از پشت سر

مورد بعدی در لیست جاشوا دورترین پرتاب بسکتبال از پشت سر بود. از بین تمام رکورد‌هایی که او قرار بود ثبت کند از نظر خودش این سخت‌ترین رکورد بود. اما او همچنان امیدوار بود که تلاشش نتیجه دهد و اتفاقا توانست با ثبت مسافت ۱۴.۶۳ متر (۴۸ فوت) رکوردشکنی کند.

سومین رکورد: دورترین پرتاب قوسی بسکتبال (بازیکن به سوی حلقه می‌پرد و دستش را قوسواربالا برده توپ را از بالای حلقه به طرف آن رها می‌کند

رکورد سوم رکوردی بود که جاشوا در انجام آن بیشترین اطمینان را داشت. او در مسافت ۲۴.۳۸ متری (۸۰ فوت) رکورد جدیدی را برای دورترین پرتاب قوسی بسکتبال ثبت کرد.

(تصاویر) رکورد طولانی‌ترین پرتاب‌های بسکتبالی در اختیار چه کسی است؟

چهارمین رکورد: دورترین ضربه جهشی بسکتبال

ثبت این رکورد برای جاشوا بسیار خسته کننده بود تا جایی که خود او در این باره گفت: «این ضربه تا ثبت شود مرا دیوانه کرد» جاشوا برای اینکه موقعیت پرتاب را به درستی بدست آورد، یکی از دوستانش را در نقطه‌ای که می‌خواست توپ به زمین برخورد کند، قرار داد و هر بار به سمت او نشانه گرفت. او سرانجام با مسافت ۲۸.۹۵ متر (۹۵ فوت) این رکورد را ثبت کرد.

رکورد گينس

پنجمین رکورد: دورترین پرتاب توپ به پشت سر

این آخرین رکوردی بود که جاشوا موفق به انجام آن شد. جاشوا برای اینکه زاویه و جهت مناسبی روی توپ داشته باشد، مادرش را در سکو‌ها پشت سر خود قرار داد و آن را انجام داد. "من فقط توپ را به جایی که او اشاره می‌کرد پرت کردم." جاشوا با رسیدن به مسافت ۲۵.۶۱ متر (۸۴ فوت)، یک رکورد دیگر ثبت کرد. جاشوا با توجه به اینکه چه تعداد از رکورد‌های او قبلاً در اختیار هارلم گلوبتروترز یا بازیکنان حرفه‌ای بود، تلاش‌های خود را با شکستن رکورد‌های آنان به پایان رساند.

جاشوا بسکتبال را از زمانی که تنها پنج سال داشت شروع کرد وتا سال آخر دبیرستان بازی کرد. بعد از آن که به LSUS [دانشگاه ایالتی لوئیزیانا در شریوپورت]رفت تمام چهار سال را نیز در آنجا بسکتبال بازی کرد. در کالج بود که جاشوا واقعاً مهارت‌های بسکتبالی خود را بهبود بخشید. جاشوا اکنون مربی بسکتبال است و دانش خود را به نسل بعدی منتقل می‌کند.

رکورد گينس

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید