باور غلط درباره گوشی‌های موبایل و رعد و برق چگونه به پایان رسید؟

باور غلط درباره گوشی‌های موبایل و رعد و برق چگونه به پایان رسید؟

هرچند رعد و برق عموما از جریان برق با فرکانس پایین تشکیل شده است. در حالی که گوشی‌های هوشمند از فرکانس‌های بالا استفاده می‌کنند. بدین ترتیب احتمال اینکه رعد و برق روی سیگنال‌های گوشی شما تاثیر بگذارد، بسیار پایین است.

کد خبر : ۱۱۵۲۵۶
بازدید : ۹۰۰۲

شیائومی قصد دارد به باور‌های غلط در رابطه با گوشی‌های هوشمند پایان دهد. امروز نیز می‌خواهیم ببینیم تاثیر رعد و برق روی عملکرد گوشی هوشمند چیست.

برای پاسخ به این مسئله شیائومی آزمایشی را با کویل تسلا طراحی کرد. این سیم‌پیچ که در سال ۱۸۹۱ توسط نیکولا تسلا اختراع شده است می‌تواند به عنوان یک ترانسفورماتور رزونانس دوتایی را برای تولید ولتاژ بالا در جریانات کم هدایت کند. در این آزمایش شیائومی از اختراع تسلا برای شبیه‌سازی رعد و برق استفاده کرد.

در طول آزمایش گوشی شیائومی ۱۲ S در حال پخش ویدیو است که رعد و برق به آن اصابت می‌کند. در کمال تعجب می‌بینیم که پخش ویدیو بدون مشکل ادامه پیدا می‌کند که یعنی در رابطه با تاثیر رعد و برق بر عملکرد گوشی اغراق شده است. در ادامه آزمایش نیز رعد و برق روی کیفیت تماس هیچ تاثیری نمی‌گذارد.

اما این شایعه از کجا شروع شد؟ در گذشته که استفاده از تلفن‌های ثابت رواج بیشتری داشت، مردم می‌ترسیدند که رعد و برق با گذشتن از سیم به آن‌ها آسیب برساند. در واقعیت هم همین اتفاق افتاد و چندین نفر به این خاطر کشته شدند. به عنوان مثال در سال ۱۹۸۵ یک نوجوان اهل نیوجرسی در حال صحبت با تلفن بود که جریان برق با گذشتن از سیم وارد گوش او شد و به ایست قلبی وی منجر گشت.

هرچند رعد و برق عموما از جریان برق با فرکانس پایین تشکیل شده است. در حالی که گوشی‌های هوشمند از فرکانس‌های بالا استفاده می‌کنند. بدین ترتیب احتمال اینکه رعد و برق روی سیگنال‌های گوشی شما تاثیر بگذارد، بسیار پایین است. آیا پس می‌توان با خیال راحت در هنگام رعد و برق بیرون رفت؟ خیر، چونکه ممکن است رعد و برق به خودتان اصابت کند.

در سال ۲۰۱۹ بود که یک مرد هندی در هنگام صحبت با گوشی مورد اصابت رعد و برق قرار گرفت و جان باخت. هرچند که به‌گفته اداره هواشناسی ملی آمریکا احتمال اینکه یک فرد در طول زندگی خود مورد اصابت رعد و برق قرار بگیرد ۱ در ۱۵۳۰۰ است. با همه این‌ها اگر در هنگام رعد و برق داخل خانه باشید، خشم آسمان روی سیگنال‌های گوشی تاثیر نخواهد گذاشت.

منبع: گجت نیوز

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید